movinghead, welke???

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ws Soundexpresse
    • Jun 2001
    • 1007

movinghead, welke???

Ik ben me momentheel rustig aan het orienteren op nieuwe koppen, en dan om te beginnen spotjes. Momenteel werken we met showtec explorer 250 mkII (zowel spot als wash) echter zijn deze alweer bijna n 3jaartjes oud aan het worden, en dan willen we toch wat anders.

Vroeger heb ik altijd met veel plezier met de moviteccen gewerkt, maar het is bekend wat er met movitec gebeurd is. Waarom is de keuze zo lastig op het moment:
    -er is gigantisch veel te koop
    -Mijn klanten maakt het niet uit wat voor merk het is (doe geen verhuur, verkoop enkel eigen showconcepten, dus klant betaald niet meer voor n concept als er ergens bijv. martin ofzo opstaat)
    -heb al veel leuke spotjes gezien, die leuke dingen kunnen en niet veel kosten.

De showtecjes heb ik altijd met veel plezier gebruikt, nadeel wat ik alleen heb ondervonden is dat de snelheid eigenlijk te laag is voor leuke kleurenchases.

Dus, wat zijn leuke spotjes, die goed mee kunnen on the road, betaalbaar zijn (en ik bedoel dan niet het goedkoopste, maar n goede prijs kwaliteid verhouding). en die een goede licht opbrengst hebben, gezien we veel discotheek concepten hebben, waar licht aangevult moet worden, in de zin van een podium show.

Daarbij moeten het ook compacte spotjes zijn (geen 575 koppen ed.) omdat het allemaal makkelijk handelbaar moet blijven.

Kortom, moeilijke keuze.
    Sound-Light-Laser-Foam-Dancefloor
  • chippie
    • Jul 2006
    • 528

Weet dat je geen 575 zoekt maar deze die ik gezien had was een Elation met CMY en vaste kleuren etc.....helaas enkel in 575.Dank dat het op het ogenblik de kleinste spot is met CMY of weet iemand anders nog een betaalbaar merk?
    Voordeel de CMY. En misschien voor showconcepts erg mooie kleurenwissels.

Of je hebt als je klein en veel licht wil hebben de nieuwe van Elation met de 160Wlamp van Philips. Vaste kleuren maar erg licht.

Briteq heeft ook een 250 (betaalbaar) maar geen zoom. Vergelijkbaar met showtec die je nu hebt.(die wel zoom heeft)

En snelheid die je nodig hebt ja, ligt er maar aan wat je er mee wil doen.
    Denk dat het dan al vaak centjes gaat kosten.

De Martin zonder ventilatoren.....misschien.
    IF YOU PAY PEANUTS......YOU GET MONKEYS.

Comment

• rolanddeg
      • Nov 2004
      • 337

Ik heb een keer een demo gehad met een aantal QMaxz movingheads (Rolight) en ik moet zeggen dat ik erg onder de indruk was! Erg snel, goede lichtopbrengst, zéér servicevriendelijk (alleen directe overbrengen, dus geen snaren enz) en erg betaalbaar. Enige nadeel is dat het slecht bij te huren is, al zijn er wel Nederlandse bedrijven die ze in de verhuur hebben.

Zeker de moeite waard om er een keer naar te kijken!

Comment

• stainz
        • Sep 2009
        • 609

werk regelmatig met de Martin Mac250, erg fijne koppen niet te zwaar ook alleen snelheid is niet altijd optimaal.
        QMaxz niet zozeer mee gewerkt maar ook wel eens gezien ergens, razendsnel en goede lichtopbrengst.

Verder gewoon beetje rondkijken en inderdaad met wat er bij te huren valt!

succes,
        Bas

Comment

• Dj Gino V
          • Feb 2009
          • 237

Hey

en wat vind je van een led MH ,
          bv. de elation e-spot deze heeft de licht opbrengs van een 250msd lamp en is ook klein en licht gebouwd
          je kan natuurlijk ook de grotere broer paken de disign spot of zelf de martin 350entour

mvg Gino

Comment

• Lala
            • Sep 2008
            • 370

Originally posted by rolanddeg
            Enige nadeel is dat het slecht bij te huren is, al zijn er wel Nederlandse bedrijven die ze in de verhuur hebben.
            Qmaxz is een nederlands bedrijf (ze zitten in Helmond), en ze hebben ook genoeg koppen staan waar je kunt bijhuren. Verder zijn er idd wel een paar bedrijven die ze hebben.

Qmaxz zijn leuke kopjes, goede lichtopbrengst en op een aantal punten vrij snel, maargoed, het is toch geen Clay Paky ofzo

Comment

• GearSourceEurope
              • Aug 2010
              • 3

Kijk eens naar een goed A merk

Beste, Ws Soundexpresse

Kijk eens als optie naar een goed A merk Mac/Varilite/Robe
              deze zijn er volop 2e hands in de aanbieding.
              heb je a merken voor een goede prijs. en gaan nog langer mee dan nieuwe showtec exemplaren en dan heb je tenminste echt wat staan.

Last edited by moderator; 13-09-10, 11:04.

Comment

• Mark-LED
                • May 2004
                • 822

Als je dan toch voor Martin gaat, kies dan voor 100 euro meer geen Mac250 maar een SmartMac. Geweldige dingen! Snel, mooie gobo en kleur wisselingen. Gobo's en kleuren makkelijk uitwisselbaar. Geen onderhoud nodig en relatief licht. En een 150w pitje maar door de optiek botst ie op tegen een 250w pitje. Ik vind het echt geweldige spotjes.

Qmaxz maakt ook mooie producten, maar echt snel vind ik ze niet. Maar goed, hoeveel snelheid wil je hebben?

Comment

• daanos
                  • Jul 2008
                  • 12

Tja Ik ben zelf niet zo fan van QMaxz heb ze bij mij op school staan 250 wash en de 500 nog wat spots. Ze geven de eersten maanden waar voor je geld. Daarna beginne ze toch kuren te vertonnen zoals. CYM Die per lamp ander is Lelijke gobo's. safety die niet veilig zijn Haken die moeilijk vast gaan rare gewicht verdeling waardoor ze scheef hangen. Niet van af te kommen staan volgens mij nog te koop dus mochten jullie ze nog graag willen laad het even weten bij ons willen ze er volgens mij graag van af. Ze kosten 2de hans nog maar 700 euro misschien worden ze dan waar voor je geld.

Gr daan
                  Last edited by daanos; 20-09-10, 21:16.

Comment

• timedriver
                    • Sep 2010
                    • 144

Ik gooi eens een balletje op; je hebt nu showtec; waarom niet eens kijken naar de Phantom Spot 250?

Sinds afgelopen weekend, weet ik dat ze redelijk servicevriendelijk zijn; de lichtopbrengst is heel erg behoorlijk en de snelheid valt niet tegen. Voor 600 euro netto per unit kun je er eigenlijk geen buil aan vallen. Ze zijn redelijk degelijk opgebouwd; natuurlijk wel riemaandrijving, maar de electronica is redelijk simpel te noemen. Kleuren en gobo's vinden wij zelf niet gek. Standaard, maar bruikbaar.

Hoe de levensduur op de lange termijn is, moeten we zien. Maar, toen je zelf de showtec's kocht is dat waarschijnlijk ook wel een beetje een gok geweest, niet?

(Waarom moest ik er 1 opendraaien?: Er was een stelschroef die de riemen op spanning zet losgetrild door het transport.)
                    I am a Timedriver!

Comment

• Ws Soundexpresse
                      • Jun 2001
                      • 1007

Het blijft idd n moeilijke. Er is zoveel keuze....
                      Ook is natuurlijk het financiele plaatje belangrijk, er staan hier nu 18koppen, en kwa aantal wil ik er zeker niet op achteruit gaan.

Heb over de phantoms al goeie dingen gehoord, maar vorige week n aantal mac250wash bijgehuurd, en dat werkte toch ook heerlijk. Maar die prijs hé...
                      Sound-Light-Laser-Foam-Dancefloor

Comment

• Dj Gino V
                        • Feb 2009
                        • 237

hey misschien nog een suggestie de elation Platinum Spot 5R, voor een 150Watt lampje dat je kan vergelijken met een 575.
                        Weegt bijna niets en is vrij snel en de prijs ik ook gunstig ik kan alleen ook niets zeggen over lang termijn maar ik denk wel het overwegen waart

mvg Gino

Comment

• MrNiceGuy
                          • Sep 2010
                          • 11

Zelf werk ik met enige regelmaat met Robe's 250AT, op zich geen verkeerd spotje, niet te duur en doet zijn werk goed. Ik las hier beneden echter dat dit als A-merk werd gesuggereerd, hier ben ik het echter niet mee eens. Ze zijn vergelijkbaar met wat futurelight en movitech enkele jaren geleden te bieden had.

Mijn ervaringen echter met AT's is dat ze niet helemaal road-proof zijn. Software-matig lijken ze nogal eens een klap op te lopen, maar datzelfde vind ik overigens ook van een MAC (zeker de 250's)

Maar het is inderdaad erg afhankelijk van je budget. Persoonlijk zou ik voor een laag budget toch proberen wat MAC250 Krypton in de wacht te slepen. Vind ze betrouwbaarder dan ROBE of Showtec en kun je met de massa's bijhuren door het gehele land. Anders 1 categorie lager dus de 250AT.

QMaxz is wel een mooie spot, maar ook niet road-proof (mijn opinie) geweldig als vaste installatie. Bovendien zijn ze volgens mij ook loodzwaar (maar wat zou het bij een 250 spotje)

Comment

• pieturp
                            • Jul 2010
                            • 70

Originally posted by MrNiceGuy
                            [...]Persoonlijk zou ik voor een laag budget toch proberen wat MAC250 Krypton in de wacht te slepen. Vind ze betrouwbaarder dan ROBE [...]
                            Heb dan toch precies de tegenovergestelde mening: onze (vaste installatie-) krypton's gingen echt té vaak kapot, terwijl onze Robe's (250 XT) het nu al zo'n 3 jaar continu volhouden.
                            Ook hoor ik regelmatig wel verhalen van haperende krypton's, terwijl ik eigenlijk nooit iemand hoor klagen over "onze" Robe's...

...zet me wel weer behoorlijk aan 't denken, trouwens
                            ... en etcetera en zo

Comment

• MrNiceGuy
                              • Sep 2010
                              • 11

Ok, maar ik zeg toch ook dat ze niet road-proof zijn de AT's, danwel de XT's (daar heb ik nog veel meer gezeik mee gehad)

Hoe de Robe's zich houden in een vaste installatie is mij onbekend, maar weet dat ze niet tegen het reizen kunnen.

Uiteraard is een Krypton ook niet het beste spotje op de markt, maar ze houden het wel beter uit dan de Robe's. (mening=ervaring)

Comment

Working...