Martin DMX converter

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • party drive-inn
    • Sep 2010
    • 5

Martin DMX converter

Sinds kort ben ik in het bezit gekomen van 4 Martin Pro 218 scan's en een Martin DMX converter om ze aan te sturen.

Nu wil het zo zijn dat ik alles helemaal goed aansluit (zelfs nog iemand opgebeld die dezelfde scan's en converter heeft) maar mijn scan's willen het nog niet doen. De LED-par die ik aansluit op de DMX output van de converter doet het wel gewoon op elk kanaal dat ik wil. Weet iemand wat er aan de hand kan zijn met deze converter of moet ik hem gewoon openmaken en elk componentje dat aangesloten staat op de Martin Link (waar de Martin Protocol uitkomt) doormeten?
    Nog even toegevoegd dat de scan's wel werken in de stand-alone mode dus de scan's zijn zelf niet kapot (ook heb ik de dmx in de scan's al doorgemeten en dat is helemaal goed)

Graag wil ik dit snel opgelost hebben en als iemand een idee heeft dan zou ik dit graag willen horen zodat ik ermee aan de slag kan.
  • rdreiers
    • Nov 2009
    • 407

Martin heeft in het verleden dmx maar dan anderso gehad.

Fase draaier ertussen of even omzetter openmaken en kijken of je pin 2 en 3 kan wisselen.

Comment

• koentjes
      • Dec 2007
      • 333

zoals hierboven al beschreven, probeer eens een fasedraaiertje...

heb je deze trouwens al?

Comment

• party drive-inn
        • Sep 2010
        • 5

@ rdreiers: Ik ga het nog even uitleggen in het kort, Martin heeft
        1. het Martin Protocol (daarop werken mijn scanners) dat is het eerste protocol dat Martin heeft gebruikt.
        2. het Martin DMX protocol waarop de fases inderdaad zijn omgedraaid (ik weet alleen niet welke lampen daarop werken)
        3. het DMX protocol en dat is wat nu door Martin wordt gebruikt.
        En ja ik was wel zo eigenwijs om nog eventjes een fasedraaiertje te maken

@koentjes: ja ik heb de handleiding erbij gepakt zodra ik ze voor de eerste keer niet aan de praat kreeg maar ik kan niets over mijn probleem vinden.

Dus als iemand een goed antwoord heeft dan lees ik dat graag.

Comment

• R. den Ridder
          • Sep 2000
          • 1500

Heb je de adressering van de scans achter de converter ook op orde? de converter maakt van je dmx signaal een dedicated martin stuursignaal wat op basis van fixtures werkt. je geeft je converter dus een dmxwaarde, en dat is het startadres voor je reeks scans, die zelf echter een fixturenummer hebben.

Comment

• party drive-inn
            • Sep 2010
            • 5

Ja dit heb ik allemaal goed aangesloten vandaar dat ik ook denk dat het in de converter zelf zit. Ik hoopte alleen dat er iemand dit zou lezen die zelf al hetzelfde probleem heeft gehad of weet hoe je dit moet oplossen want ik heb niet echt veel zin om alles door te meten in de converter zelf.
            Zodra ik het heb opgelost zal ik dit ook op het forum plaatsen zodat misschien ooit iemand er nog eens wat aan zou hebben.

Comment

• party drive-inn
              • Sep 2010
              • 5

Ik zal heel even een update doen wat we vandaag hebben bereikt.
              Eerst hebben we de converter open gemaakt en alles zag er nog heel mooi uit, toen had een vriend van mij nog een oude martin controller liggen (de 2518) en deze hebben we voor de converter gezet en gek genoeg deden de scanners het
              nu ligt het dus aan mijn avolites licht tafel, nu gaan we maandag een booster ertussen zetten en kijken of dan alles werkt zo ja dan de scanners een flinke beurt geven en dan nog lang plezier ervan hebben

Comment

• pilot
                • Nov 2003
                • 267

de 518 werkt deze op dmx of martin protocol.Kan zijn dat ik hem door de war haal met een andere van martin
                master-qsc en de rest

Comment

• meindert terpstra
                  • Oct 2010
                  • 1

ik Heb een vraagje ik heb 4 martin scanners 518 nu willen we 1 scan op stand alone zetten en dat de rest dan gaat volgen, hoe moeten wij de dipswitches dan instellen?
                  vriedelijke groeten,
                  Meindert terpstra

Comment

• Funmaker
                    • Jun 2006
                    • 922

RTFM! Hier krijg ik persoonlijk vliegend sch**t van...
                    Heb het in nog geen 5 minuten gevonden.
                    Heb eigenlijk zelfs geen goesting om het te vertellen maar bon:

zet alle dipswitchen op:
                    Random sequence, wide pan/tilt, auto trigger 2, 10
                    Random sequence, wide pan/tilt, music trigger 1, 2, 10
                    Random sequence, narrow pan/tilt, auto trigger 2, 3, 10
                    Random sequence, narrow pan/tilt, music trigger 1, 2, 3, 10

Pagina 10 van de handleiding, google hit nummer 1...
                    Hoop voor jou dat als je verder wilt geraken een beetje zelfbeholpenheid leert kweken want anders ziet het er niet goed uit! problem solving my friend is the key!
                    Hold on a second, relax and listen...

Comment

• moderator
                      Moderator
                      • Apr 2001
                      • 5950

"The answer my friend is blowin' in the wind, blowin' in the wind"

Funmaker, you just made my day!

Wil je als betrokken modje net iets naar het digihalla verhuizen, is een ijverige deelnemer alweer veel vriendelijker geweest dan iemand had mogen hopen.
                      Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

Working...