NOB Haken

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ws Soundexpresse
    • Jun 2001
    • 1007

NOB Haken

Beste mensen,

Ik had een vraagje:
    uit n oude foto studio heb ik aantal fressnels kunnen halen, en nu zitten daar van die NOB haken aan, echter alleen met de Spigot en dus zonder haken. Weet iemand waar de haken te vinden zijn om de lamp aan de truss te hangen, maar wel dat ik de Pan/Tilt met die draai knoppen kan blijven gebruiken?
    Sound-Light-Laser-Foam-Dancefloor
  • geenstijl21
    • Jan 2008
    • 462

Controllux
    "Verdomd interessant allemaal, maar gaat u vooral verder"

Comment

• Ws Soundexpresse
      • Jun 2001
      • 1007

bedankt, maar ik moet juist alleen de haken hebben, het spigot zit al op de lampen...
      Sound-Light-Laser-Foam-Dancefloor

Comment

• geenstijl21
        • Jan 2008
        • 462

Was in het verleden los te bestellen....Ter info: NOB haken zijn in Duitsland niet toegestaan.

Comment

• marciano
          • Feb 2006
          • 164

Deze zijn volgens mij los te bestellen volgens mij zelfs is het een los product en staat de spigot op de foto omdat de NOB haak op de spigot gemonteerd wordt. maar bel en je krijgt antwoord lijkt mij.....

Comment

• LJ Gerrit
            • Apr 2002
            • 479

Ik weet dat Lightco ze inmiddels ook weer heeft.
            ------------------------------------------------
            Without colour, there is no perception
            MvG

Gerrit Schottert
            Controllux

Comment

• rinus bakker
              • Mar 2002
              • 5430

Originally posted by geenstijl21
              Was in het verleden los te bestellen....Ter info: NOB haken zijn in Duitsland niet toegestaan.
              ???? Dus de TuV keuring/toelating ervan (tot 30kg) is inmiddels weer ingetrokken?
              Het blijft een interessant land!
              een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• geenstijl21
                • Jan 2008
                • 462

Originally posted by rinus bakker
                ???? Dus de TuV keuring/toelating ervan (tot 30kg) is inmiddels weer ingetrokken?
                Het blijft een interessant land!
                Laatst een hele discussie gehad met zo'n stageloper die aan het studeren was voor zijn rigging diploma. Die gaf dus aan dat de NOB haak apart gesaved dient te worden, de lamp en de barndoor. In de huidige situatie safed de NOB haak de lamp en barndoor, en dat mag dus niet.....Dit omdat de NOB Haak maar met 1 bout en moer vastzit???? Dus mijn reactie was: bij een Six bar of 4 bar is ook niet elk parretje apart gezekerd....

Daarnaast kwam ook nog dat karabijnhaken niet bedoeling meer was in DLD... lange discussie maar uiteindelijk toch alles mogen plaatsen

PS: Bij Rentall hebben ze nu van die rare halve scaffklemmen aan de Strand Studio 1KW"ers zitten en zelfs op sommige Studio's G haken en ook nog op andere de NOB haak. Dit allemaal omdat ze ook producties deden in DLD.... bij elkaar geraapt zooitje...
                Last edited by geenstijl21; 17-09-10, 21:12.

Comment

• AJB
                  • Jul 2003
                  • 2289

Originally posted by geenstijl21
                  LDit omdat de NOB Haak maar met 1 bout en moer vastzit???? Dus mijn reactie was: bij een Six bar of 4 bar is ook niet elk parretje apart gezekerd...
                  Alles met 2 primaire ophangpunten hoeft niet apart gezekerd te worden. De sixbar hoeft dan ook geen safety. Elk parretje echter wel, omdat het inderdaad aan 1 boutje hangt. Dus: 6 kleine safety's, per parretje om de sixbar, de bar zelf mag gewoon met 2 degelijke haken worden opgehangen. Desalniettemin zullen veel bedrijven de sixbar zelf uit "gewoonte" ook voorzien van 1 of 2 staaldraadjes.
                  If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
                  Arvid Buit
                  Creative-Director / Artist-Manager

Comment

Working...