DMX mergers. Advies welke te kopen!?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Manuel1975
    • Apr 2008
    • 12

@ All: Dank voor de input!

@ Soundofsilence: Mijn showtje is de headliner op deze avonden en ik breng ook redelijk wat eigen licht mee. Ik doe het laatste uur en mag daarna opruimen. De mergers gaan er 's middags tijdens de bouw al tussen. De huistech mag dus de eerste 7 uur doen en ik het laatste uurtje...

@ MEEO: Leuk dat TTL! Kende ik niet en ook nog in adam! Heerlijk nerdy site ook!

@ Jeroen: Sorry, offtopic: Weet je wel wat al die die ELC en Luminex meuk kost man! Daar ga ik volledig falliet op! Heb je een betaalbaar alternatief voor een degelijke DMX UTP Node? Hij hoeft niet super intelligent te zijn. Hij moet alleen maar 8 artnet universes naar 8 fysieke dmx uitgangen te hoeven routen. Niks mergen etc... Twee nodes van 4 poorten zou helemaal ideaal zijn...

Voor de meelezers: De dmx/utp nodes zijn niet bedoeld om te mergen. Ik heb voor deze show 8 outputs nodig.

Comment

• PeterZwart
      • Jan 2008
      • 402

ter duidelijkheid voor overigen die niet helemaal snapten waar het hier om ging, volgens mij was dit de bedoeling :

Groeten fan 'n gek ut Fryslan

Comment

• Funmaker
        • Jun 2006
        • 922

Als je als headliner geen kwaliteit wilt betalen is dat in mijn ogen jammer en niet helemaal te begrijpen...
        Hold on a second, relax and listen...

Comment

• MEEO Licht en Geluid
          • Nov 2005
          • 950

Ik snap dat op zich wel, vooral als het eenmalig is.

De rest de vraag: met welke tafel word er gedraaid? En wat voor tafel is de huistafel?

Anders is de Ethernetmanier zo slecht nog niet: Enntec maak nodes die OOK ethernetlijnen kunnen mengen. Zo kan je met 1 apparaat klaar zijn.

Dus welke tafels gebruiken jullie?
          MEEO Audio Licht Rigging,
          Mark van der Werff
          Groningen

Comment

• Manuel1975
            • Apr 2008
            • 12

Nogmaals bedankt voor alle input. Voor degenen die er geïnteresseerd in zijn:

Controllux verkoop Strand DMX merger PCB's voor 160 per stuk... Dat is de beste optie die je kunt krijgen denk :-) Wel ff solderen maar dan heb je wel TOP kwaliteit!

Comment

• daviddewaard
              • Mar 2008
              • 627

alshet voor eenmalig gebruik is zou ik er gewoon een paar huren bij Rentall of flashlight ofzo
              A&h da is tog een supermarkt? en toch proberen sommige mensen er een bandje mee te mixen

Comment

• Whitefarmer
                • Oct 2003
                • 1244

klein schopje..

Ik heb dit topic gekozen om mijn vraag te stellen omdat de titel de lading het beste dekt.

Ik zoek een low budget merger (showpech/elation), of andere gelijkaardigen.

Toepassing:
                divers,
                ben aan het hobby-en met freestyler, en wil de eerste shows mijn oude pro136 als back-up houden.

In sommige gevallen wil ik misschien frontlicht apart met een tafeltje aan blijven sturen (kan dit dan ook met een bcf2000 zonder merger?).

in genoemde tafels zit de mogelijkheid om kanalen op te tellen bij de uitgang van de tafel (merge mode), lijkt me een mooie optie om 'uit te breiden'.

Dus de 3 modes in genoemde tafels lijken mij zeer nuttig.

Budget tot laten we zeggen € 150,- (ex btw)

De showtec ligt rond de € 90,-
                Elation zelfs onder de € 70,-

Concrete vraag:
                zit er verschil tussen de elation/showtec??
                Groeten John
                ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
                Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

Comment

Working...