Grandma 2 patchen en effecten

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pipping
    • Aug 2010
    • 83

Grandma 2 patchen en effecten

Hallo,

Ik ben nieuw op dit forum, en ik heb eenvraagje. We hebben een grandma 2 en ik ben daar al een tijdje mee bezig om deze onder de knie te krijgen, en ik kan er al wat licht mee aansturen. Mij vraag is eigelijk als ik op dmx lijn B iets wil patchen hoe gaat dit ?
    En als ik bij auto create effecten wil inladen staan er geen in ? Ik heb van sharenet al een bestandje gedownload met wat basiseffecten er in maar ik kan deze niet inladen ?

Graag wat tips en reacties
  • Funmaker
    • Jun 2006
    • 922

Wel als je op dmx lijn B wilt patchen moet je gewoon instellen dat je deze fixtures op je 2de artnet universe wilt patchen in plaats van op het 1ste universe...
    Hold on a second, relax and listen...

Comment

• Pipping
      • Aug 2010
      • 83

Als ik een volgende universe selecteer telt deze gewoon verder ... ? hoe kan ik dan weer bij 1 beginnen ?

Comment

• AJB
        • Jul 2003
        • 2289

Als je een patchadres invoert, kun je gebruik maken van een punt.

Of terwijl: 1.1 = Lijn A, adres 1, 2.18 = Lijn B, adres 18 etc.

Auto-create functies komen er aan Net als MA-tricks worden vervangen door Macro's. You'll see. Eerst maar eens verder met de basic-programming als je net de patch onder de knie hebt
        If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
        ------------------------------------------------
        Arvid Buit
        Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• Pipping
          • Aug 2010
          • 83

Het is gelukt maar nu het volgende, ik heb van sharenet wat effecten gedownload, nu wil ik deze inladen maar dat accepteerd de ma niet.. weet je hoe je dit dan doet ? Ik heb wel met automatische presets kunnen maken

Comment

• AJB
            • Jul 2003
            • 2289

Dit is een gevalletje: goed lezen Er staat uitgebreide uitleg op MA Share. Je moet namelijk op een beetje DOS-achtige manier macro's etc. inladen vanaf USB.

Suc7
            If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
            ------------------------------------------------
            Arvid Buit
            Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• Yves
              • Jun 2007
              • 40

Originally posted by AJB
              Auto-create functies komen er aan Net als MA-tricks worden vervangen door Macro's. You'll see.
              Zijn MA-tricks in versie 2 van de software niet juist terug toegevoegd?
              in versie 1.9 stonden deze bij de macro's.

Welke auto-create functies komen er bij?
              [LEFT]Vedi Vidi Velcro (Ik kwam, ik zag en ik bleef plakken)[/LEFT]

Comment

• Pipping
                • Aug 2010
                • 83

Even nog een vraagje, ik heb een fixture file nodig voor een spot van robe, deze staat niet in de libary of op sharenet. Weet iemand of deze ergens gemaakt kunnen worden of kun je dit zelf makkelijk doen ?

Graag wat reacties over hoe ik dit moet doen

Comment

• Funmaker
                  • Jun 2006
                  • 922

YouTube - grandMA Quick Start 1.4 Create own fixtures
                  Misschien heb je hier iets aan?
                  Eerste hit die ik vond bij google btw dus een beetje moeite doen kan je al ergens brengen
                  Hold on a second, relax and listen...

Comment

Working...