Daslight DVC2 Matrix vraag

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Leks
    • Oct 2007
    • 330

Daslight DVC2 Matrix vraag

Goedendag,

Ik was laatst eens met daslight aan het spelen ( was rond aan het kijken naar matrix software; ja ik ken Canvix) en kwam een vreemd voorval tegen.

Als ik rgb fixtures als matrix patch en daarna naar het Fx tabje ga krijg ik rgb matrix effecten etc.

Als ik dit nu met in matrix gepatchde parren/sunstrips ( iets rgb loos) dan kan ik hier ineens geen matrix functies voor gebruiken :S

Kijk ik ergens overheen of is de daslight matrix puur en alleen voor rgb fixtures?
    of is het mogelijik via een omweg oid toch wat matrix effecten los te laten op een matrix config van parren?

groeten,
    Leks
    Last edited by Leks; 25-09-10, 20:53. Reason: typvout
    Nerd is geen belediging, het is een compliment.
  • Mark-LED
    • May 2004
    • 822

Ja daar liep ik ook al tegenaan met sunstrips. Waarschijnlijk kan ook jij slechts alleen het eerste lampje laten branden op 10ch mode toch?

Comment

• axs
      Moderator
      • Jun 2002
      • 2687

Moest dat niet lukken, kan je altijd gaten laten in je patch in het geval van parren...
      sunstrips zal idd niet lukken met onderstaande (tenzij je per kanaal een ander adres kan instellen?)

1 dimch (R)
      2 /
      3 /
      4 dimch (R)
      5 /
      6 /
      7 dimch (R)

en je laat dan een effect op Red los, waardoor de rest geen invloed heeft.
      Kost je wel een hoop DMX kanalen, maar zo heb je meteen een workaround.
      If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• Leks
        • Oct 2007
        • 330

@ Axs

Hier had ik ook al aan gedacht. maar dat vind ik toch wel heel omslachtig worden. ( verdriedubbeld je kanalen :P)

En zoals je al bijna zegt; dat gaat niet werken op sunstrips ( blockadress only)

Toch jammer. was een leuke optie geweest als extra.

thanks voor de reacties.
        Nerd is geen belediging, het is een compliment.

Comment

• Funmaker
          • Jun 2006
          • 922

En als we nu gewoon een omgekeerde denk oefening doen?

i.p.v. van je fixture (de sunstrip) elk kanaaltje te willen adresseren kan je toch ook een fixture personality aanmaken die er dan (zover ik het verhaal begrijp) zo zou uitzien:

ch1-10 : Rood
          ch 11-20: Blauw
          ch 21-30: Groen

geen idee of je voor een "led" fixture deze kanalen zo kan gebruiken in een personality maar als het zou gaan zou je enkel een effect op het rood moeten doen. Ok je bent nog altijd het drievoud aan kanalen kwijt maar het zou wel je sunstrips aan de gang krijgen
          Hold on a second, relax and listen...

Comment

Working...