Ventilator Discotheek

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Johnn k
    • Oct 2010
    • 1

Ventilator Discotheek

Hallo,
    Ik heb hier wat meer vragen gelezen over ventilatoren dus hoop dat ik het in het juiste forum post.

Ik ben op zoek naar langzaam draaiende ventilatoren van ong 1m doorsnee om onder een kooi tbv danseressen in discotheek te monteren.
    Ze moeten weinig geluid maken een leuk uiterlijk en ook nog wat lucht verplaatsen om het haar te laten "dansen".
    Nu heb ik geen idee waar ik naar moet zoeken en hoe deze ventilatoren heten heb wel al wat naar ventilatoren gezocht maar deze zien er niet uit of maken veel lawaai.
    Graag zou ik wat ideeen en evt de benaming van deze ventilatoren weten.

BVD John
  • Big Bang
    • Apr 2008
    • 652

Is er in een discotheek niet al snel veel ander omgevingsgeluid dat het geluid van de ventilatoren al snel overstemt?
    It's time to play the music, It's time to light the lights ...

Comment

• laserguy
      • Jun 2003
      • 2755

Zulke ventilatoren zijn meestal industriƫle types. Dus begin daar maar eens te zoeken. Meestal zijn dit ventilatoren die je danseres ook gewoon in de lucht kunnen blazen of het dak van je disco eraf. Vandaar dat deze meestal op een frequentieregelaar zijn aangesloten om het toerental laag te houden.
      Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• Dirk Wijnen
        • Dec 2006
        • 189

Ik heb net even gekeken op internet. Ik heb er eentje gevonden van 1 meter doorsnee

"loat die rokskes ma waaie"
        Uiteindelijk komt alles goed! Vraag niet hoe, maar dat is de uitdaging ;-) En blijf lachen!

Comment

• tha_dj
          • Jan 2004
          • 375

Juist, leuk spul...heb er volgende week ook 2 op DMX voor de show......

Niet mijn keuze, maar organisator wilde dit ( NU ) i.p.v op een vervolg feest in de zomer.....zal dan wel een koeling bouwen worden.
          your light !

Comment

• Tummy
            • Nov 2008
            • 324

ik weet niet waar je woont,

maar een jonge hier heeft ze in de verhuur,
            (noordholland)

incl een regelaar dat je ze zowel via dmx kan bedienen, als met een afstandsbediening.
            Profiel wordt door meerdere personen gebruikt :)

Comment

• MrNiceGuy
              • Sep 2010
              • 11

Kan ook een AF-2 aanschaffen, maar wel prijzig dingetje, werkt wel op dmx.

Anders gewoon op zoek gaan naar een grote ventilator met evt een handdimmer ertussen?

Maar volgens mij zijn grote ventilators vaak meer dan 16A, dan zou je het met een zwaardere dimmer kunnen doen (5kW?) Maar als je die nog niet hebt zou ik toch op zoek gaan naar een andere oplossing

Comment

• driesmees
                • Apr 2003
                • 1076

Dimmers en ventilatoren werken niet goed samen ;-) Ook hebben de grotere ventilatoren vaak een driefasige voeding nodig. De ideale snelheidsregeling is dus met een frequentieomvormer...
                [CENTER] [/CENTER]

Comment

• ultrakiller
                  • Nov 2008
                  • 67

technoconstruct maakt deze ventilatoren toch ook voor discotheken ?

Comment

• no smoke, no fun !
                    • Sep 2009
                    • 31

Ik heb aan de zaak ook nog vier van zulke grote jongens staan. Deze heb ik ooit een keer gebruikt bij een oud&nieuw party. Daar stonden we in een tennis zaal van +/- 60 bij 50 meter en ongeveer een metertje of tien hoog (probeer dat maar eens binnen 10 sec. vol met rook te krijgen).

Foto's - 2009 - 2010

We hadden ze achter op het podium opgesteld (kon ik precies met de MAC500 op mikken), ongeveer een meter vanaf de achterzijde. Wij hadden zelf ons Layherpodium daar gebouwd met een leuning erlangs. HOP twee rookmachines aan de leuning, precies uitmikken op de vier MEGA ventilatoren en Tadaa een mega grote hazer. Werkte echt perfect! Binnen 10 sec de toko vol met rook (tevens de binnentemperatuur iets afgekoeld, handig voor in de zomer).

We kunnen ze ook dimmen door middel van een krachtstroom dimmer (drie grote spoelen met draaibare sondes er onder, heel oud principe maar werkt goed) die met DMX aangestuurd kan worden.

Ik vond het echt een bijzonder gaaf effect en baal er zelfs een beetje van dat ik ze nog niet vaker in heb kunnen zetten....

Comment

Working...