Bulb vast in zijn base

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mhsounds
    • Sep 2009
    • 933

Bulb vast in zijn base

Beste collega's,

Momenteel ben ik met een aantal Cyberlight SV's bezig, na een hoop problemen wil ik de oude lampen er terug inzetten maar de huidige lampen willen niet uit hun base komen.

Nou durf ik geen grof geweld te gebruiken, ik heb weleens filmpjes gezien en verhalen gehoord van een granaat , eeehhh bulb die plofte

Hebben jullie hier een veilige manier voor?

mvg Mark
    Freelance Light and Video |
    Waarom zeggen ze allemaal trusst?
  • Q-av
    • Nov 2008
    • 86

Pak een lekkere dikke vetvrije handschoen en wrikken maar.
    Of je schroeft de fittinghouder los en probeert het met een platte schroeven draaier.

De verhalen van bommen en granaten zijn over het algemeen als de lampen aanstaan, wat een soort explosie veroorzaakt omdat het hete gas ineens zuurstof erbij krijgt (ontbrandings driehoek) een koude bulb zal ook wel kunnen klappen, echter een stuk minder als een hete bulb.
    Voor alle veiligheid is een veiligheidsbril ook geen overbodige luxe want mocht de bulb toch klappen vliegen de spetters toch verder dan armlengte.

Comment

• @lex
      • Jul 2006
      • 1087

Als de splinters toch verder dan armlengte wegvliegen zou ik dus lekker een lashelm opzetten! Niet echt leuk als je een bril ophebt, maar je gezicht alsnog openligt.

@lex
      Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

Comment

• mhsounds
        • Sep 2009
        • 933

Het is me uiteindelijk op de volgende manier gelukt, een hoop zacht spul onder de bulb om hem op te vangen en met een tang uit elkaar gedrukt.

Voelde me toch niet helemaal veilig, maar het verliep redelijk.
        Freelance Light and Video |
        Waarom zeggen ze allemaal trusst?

Comment

Working...