DasLight Fixture Maken

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DJ-Aron94
    • Nov 2010
    • 2

DasLight Fixture Maken

Hey,
    Ik moet over een week Lightjocken in een partycentrum/ cafe in Schiedam. Er zijn 2 etages ofzo. En ik moet boven. Ze hadden gevraagd of ik een DMX paneel mee zou nemen. Nou had ik die zelf niet dus heb ik op m'n stage gevraagd of ik iets kon lenen. Me baas zij me dat ik wel z'n DasLight controller mocht lenen. Super leuk allemaal alleen staan de movingheads die ze hebben niet in de lijst lijst met Fixtures. Dus vroeg ik me af of iemand hier weet hoe ik een fixture moet maken. Hieronder een lijstje met de kanalen. Het Gaat om de Showtec MEX 150

De MEX-150 heeft zes functies die men over DMX kan besturen, enwel ;
    Kanaal 1 : De snelheid waarin de verschillende functies worden uitgevoerd.
    Kanaal 2 : Kleuren (4 + wit). Als men een hogere DMX waarde uitstuurt zullen de kleuren (regelbaar
    in snelheid) continue wisselen.
    Kanaal 3 : Gobo’s kiezen (4 statische Gobo’s). Als men een hogere DMX waarde uitstuurt zullen
    de kleuren (regelbaar in snelheid) continue wisselen.
    Kanaal 4 : Shutter on/off. Bij hogere waarden kan men een in snelheid regelbaar (tot 5Hz) strobe
    effect maken.
    Kanaal 5 : Panorama (350°) beweging.
    Kanaal 6 : Tilt (270°) beweging.

Als iemand me hierbij kan helpen, GRAAG!

Mvg.
    Aron
  • mhsounds
    • Sep 2009
    • 933

Er zit in daslight een hele duidelijke fixture creator, en als je een fixture wilt maken heb je wel een duidelijker beschrijving nodig.

kanaal 1 colour

1 t/m 25 = wit
    26 t/m 30 = rood
    31 t/m 45 = geel

etc

etc
    Freelance Light and Video |
    Waarom zeggen ze allemaal trusst?

Comment

• DJ-Aron94
      • Nov 2010
      • 2

Originally posted by mhsounds
      Er zit in daslight een hele duidelijke fixture creator, en als je een fixture wilt maken heb je wel een duidelijker beschrijving nodig.

kanaal 1 colour

1 t/m 25 = wit
      26 t/m 30 = rood
      31 t/m 45 = geel

etc

etc
      Waar zit die fixture creator precies??

Comment

• pjadskop productions
        • Nov 2008
        • 128

de movinghead tussen het BPM teken en de 3D knop, in je quick acces werkbalk (die onder bestand, venster, effect, ...), officieel: scanlibrary editor

Originally Posted by mhsounds

kanaal 1 colour

1 t/m 25 = wit
        26 t/m 30 = rood
        31 t/m 45 = geel

etc

etc
        als je het een beetje beperkter wil hoef je deze zaken niet in te vullen, dan moet je enkel weten welk kanaal welke effect heeft (pan, tilt, color, gobo,...) Dan zal het vierkantje boven de desbetreffende fader wel niet veranderen als de waarde van de fader anders is, maar live doet ie nog net wat hij moet doen
        Last edited by pjadskop productions; 19-11-10, 00:13.
        Nee meneer, de boom staat niet op de bergen, want de bergen zijn op vakantie in Disneyland, meneer

Comment

• PeterZwart
          • Jan 2008
          • 402

staat ook wel vrij duidelijk allemaal in de manual beschreven..

dmx light software, dmx lighting controller, dmx512
          Groeten fan 'n gek ut Fryslan

Comment

• mhsounds
            • Sep 2009
            • 933

@pjadkop

Als je dan de quick palletes wilt gebruiken werkt het niet ;-)
            Als je alleen faders gebruikt en niet hoeft voor te programeren in de visualizer hoef je die waardes inderdaad niet in te vullen.
            Freelance Light and Video |
            Waarom zeggen ze allemaal trusst?

Comment

• pjadskop productions
              • Nov 2008
              • 128

klopt, ik vul ook altijd alles in, maar als het niet voor handen is kun je de software nog altijd naar behoren gebruiken bedoelde ik.

ps: de vraag in je onderschrift vraag ik me ook al lang af ;-p
              Nee meneer, de boom staat niet op de bergen, want de bergen zijn op vakantie in Disneyland, meneer

Comment

Working...