Spark 4D vs. HOG II

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ralph
    Banned
    • Aug 2000
    • 2649

Jester ML van Zero al geprobeerd?
    Voor de meeste theater doeleinden inmiddels een degelijke tafel gebleken, net als de frog's een handige GO toets, makkelijk te proggen, schermpje erbij wel zo lekker overzichtelijk.

Voor mij inmiddels een prettige oplossing gebleken voor theater/musical tot 48 kanalen en beperkt aantal koppen.
    oftewel: bijna alle klusjes de ik doe.

De ETC Smartfade ML zou ik je ook zeker aanbevelen, net als anderen hierboven dat al doen, fijne tafel ook!

Comment

• Big Bang
      • Apr 2008
      • 652

Originally posted by AJB
      Chamsys is niet geschikt voor theater, absoluut geen goed advies voor deze klant. Kijk eens naar de ETC range, Zero88, Strand en/of Compulite.
      Hmm, ETC smartfade heeft welgeteld 1 cuelist (max 199 stappen), is dat dan wel geschikt?.

Persoonlijk zie ik liever een Jester dan een Smartfade, ook als ETC als merk iets hoger aangeschreven staat (doordat ze meer tafels hebben voor het topsegment van de markt?)
      Last edited by Big Bang; 19-12-10, 21:56.
      It's time to play the music, It's time to light the lights ...

Comment

• Orbis
        • Feb 2004
        • 217

Originally posted by AJB
        Chamsys is niet geschikt voor theater, absoluut geen goed advies voor deze klant. Kijk eens naar de ETC range, Zero88, Strand en/of Compulite.
        das een goeie mop, probeer daar in België maar eens mee weg te komen met zo'n totaal van de pot gerukte uitspraak.

Dat jij na al jouw jaren ervaring (blijkbaar) je nog steeds niet neergelegd hebt bij 'smaken en kleuren kunnen verschillen' kan er bij mij echt niet in kerel.

Ik heb schijt aan MA, ETC, zero 88, Strand EN Compulite, maar voel niet de behoefte dat telkens te verkondigen, als er mensen zijn die dat prettig vinden werken, let them be...
        sex, drums & rock \'n\' roll

Comment

• Leks
          • Oct 2007
          • 330

Occasion Pearl 2004/2008 is nog een optie voor overweging.

is zowel theater op te draaien als live busking.

In mijn ogen wat gebruiksvriendelijker dan de Zero88 tafels ( afgezien van een Frog2 deze werkt redelijk door in Hog logica)

@ Orbis; ik moet je toch even bijvallen wat betreft chamsys in een theater. Als er een faderwing aanwezig is. Zo ja, dan is het prima bruikbaar.
          Maar MA blijft toch wat handiger in sommige dingen ( overall speed, shape sysncstart, cue-over-cue programming etc)
          Alleen dat is smaak, behoeftes, en prijs

Leks
          Nerd is geen belediging, het is een compliment.

Comment

• R. den Ridder
            • Sep 2000
            • 1500

Chamsys PC met wing is zeker een optie voor een theatersetting, maar de kostprijs van de wing is net zo hoog dan een smartfade, en dan komt de pc er nog bij.

Zelf werk ik met de leapfrog en ik ben helemaal verliefd op deze tafel, zeker als je hem combineerd met een touchscreen voor de paletten is het heerlijk om met dit ding te busken.
            Nadeel voor een klein theatertje is de footprint; tafel met operator neemt als snel 3 of 4 zitplaatsen in, en met het touchscreen ben je een zichtlijn kwijt, terwijl de smartfade zo ongeveer op je schoot past.

Comment

• @lex
              • Jul 2006
              • 1087

Originally posted by Orbis
              das een goeie mop, probeer daar in België maar eens mee weg te komen met zo'n totaal van de pot gerukte uitspraak.

Dat jij na al jouw jaren ervaring (blijkbaar) je nog steeds niet neergelegd hebt bij 'smaken en kleuren kunnen verschillen' kan er bij mij echt niet in kerel.

Ik heb schijt aan MA, ETC, zero 88, Strand EN Compulite, maar voel niet de behoefte dat telkens te verkondigen, als er mensen zijn die dat prettig vinden werken, let them be...
              Beste Orbis,

Ik neem aanstoot aan de manier waarop je je hier op dit forum uitlaat. Kan je je voortaan misschien in andere bewoordingen uitdrukken?

Bij voorbaat dank.

@lex
              Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

Comment

• Big Bang
                • Apr 2008
                • 652

Ach iemand die zegt dat chamsys niet geschikt is en vervolgens een smartfade aanraad kan ik ook niet erg serieus nemen. De smartfade heeft bijzonder weinig mogelijkheden m.b.t. cuelists en timing instellingen. De tafels van ETC die eventueel wel geschikt zouden zijn (en die maken ze wel degelijk) vallen niet in het budget van de OP.

Chamsys pc wing is imo ook niet erg geschikt, als je veel moet programmeren is een maxi-wing gewoon het minimum.
                It's time to play the music, It's time to light the lights ...

Comment

• Gast1401081
                  • Mar 2001
                  • 7999

als je het een beetje handig aanpakt krijg je voor dat geld een viertal moving heads, en een MA-scancommander erachter of zo..

Aangezien het niet op tour gaat heb je dus geen dure flightcases etc nodig, scheelt alweer in de prijs...

Comment

• mvdwerff
                    • Sep 2010
                    • 144

RVE Hydra Sky of Spirit?
                    Mark van der Werff
                    Eventpower mobiele stroomvoorziening

Comment

• chippie
                      • Jul 2006
                      • 528

Kijk eens op de verschillende tweedehands sites. Ik zie er zo enkele die je kunnen bevallen....waaronder Zero,Compulite, Chamsys.....
                      IF YOU PAY PEANUTS......YOU GET MONKEYS.

Comment

• lucken
                        • Sep 2002
                        • 342

Originally posted by AJB
                        En waarom zou eeb ChamSys niet geschikt zijn voor theater? In België zijn er reeds vele theaters en cuturele centra die werken met ChamSys en dit gaande van de PC tot en met de consoles.

PC Wing heeft één minpunt voor theater en dat is dat het numerieke klavier ontbreekt, maar met een Touch screen lukt dit toch ook nog handig.

Comment

Working...