Laserworld EL-400RG

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jupilears
    • Dec 2007
    • 35

Laserworld EL-400RG

Hallo dames en heren,

Ik heb een Laserworld el-400RG onder schuiven staan.
    Ik gebruik Martin Lightjockey maar voor deze fixture is geen profile in het de fixture liberay. En er is geen Profile op het martin forum te vinden.

Ik gebruik hier voor tijdelijk een 12 kanaals dim profile voor, maar veel controle heb ik niet over het apparaat. De Manual geeft mijn per kanaal wel een beschrijven van wat welk kanaal moet doen, maar.. tja.. het gaat hem niet worden. Hij reageerd wel op DMX maar daar houd het wel mee op.

Kan iemand wat wijsheid verschaffen over dit probleem?

Alvast bedankt!
    [CENTER]LJ Stokperdje (Zundert NB NL)[/CENTER]

[CENTER]CBADB[/CENTER]
  • laserguy
    • Jun 2003
    • 2755

Zorg eerst dat je gevoeligheidsregelaar voor sound dicht staat: anders is dit toestel bijna onmogelijk te controleren als er geluid is.
    Als je de DMX-lijst van de manual volgt, kun je zelf toch een profiel aanmaken?
    Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• Jupilears
      • Dec 2007
      • 35

Originally posted by laserguy
      Zorg eerst dat je gevoeligheidsregelaar voor sound dicht staat: anders is dit toestel bijna onmogelijk te controleren als er geluid is.
      Als je de DMX-lijst van de manual volgt, kun je zelf toch een profiel aanmaken?
      Om even te reageren op dit probleem: ik heb een mail gestuurd naar laserworld en kreeg van hun het volgende terug:

[FONT=Arial]some PC based DMX controllers seem to have problems with our EL Series models, it can happen that channels are skipped. Sometimes it helps if you reduce the number of channels sent in the software (if possible). Otherwise the channels are just shifted, so, for example, channels 2 will be 3 instead, so you can adjust for that. With non PC based DMX controllers this does not happen - so it seems to be a problem with the settings in software.[/FONT]

Dus een profile aanmaken word wat lastig omdat de kanalen nie overeen komen. het is dus lastig zeggen wat wat is.
      [CENTER]LJ Stokperdje (Zundert NB NL)[/CENTER]

[CENTER]CBADB[/CENTER]

Comment

• chippie
        • Jul 2006
        • 528

Daarmee kun je dus niks dan een dmx tester gebruiken en elk kanaal een voor een afgaan. Fijn dat ze bij Laserworld zo'n service geven......zegt veel over het produkt.
        IF YOU PAY PEANUTS......YOU GET MONKEYS.

Comment

• seppe30
          • Dec 2007
          • 248

is ook maar een instap model

Comment

• Rolandino
            • Mar 2007
            • 1451

Het zou kunnen dat de setting die TSstarter op zijn PC heeft niet juist is.

Als je PC software hebt kun je zelf een file maken met de aantal kanalen die het produkt vraagt . Dan kun je zelf de kanalen langslopen en kijken wat ze doen of hoe het apparaat reageert.

Heb in Sunlite hetzelfde probleem gehad met de winner scan !

Sunlite had de settings van de scan verkeerd voorgeprogrammeerd waardoor de scan verkeerd reageerde.

Dacht eerst ook dat het aan de scan lag maar het was de software,.

Toen zelf een nwe fixture aangemaakt en dat werkte goed.

Inmiddels heeft Sunlite dit ook aangepast in hun softwarepakket.

Helaas staan er bij de nwe update een aantal files van de winner waar er maar 1 van goed werkt.

Maar eerlijk is eerlijk als je laser gaat presenteren gebruik je geen DMX maar ILDA !

Dus een keus van laserworld is minimaal de CS serie
            Last edited by Rolandino; 20-12-10, 17:28.
            EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

Working...