Blacklight

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mr-guitar
    • Dec 2010
    • 3

Blacklight

Hey mensen,

Ik ben nieuw op dit forum, en zal gelijk bekennen dat ik nul verstand heb van licht, daarom hoop ik op jullie hulp.

het zit als volgt. Sinds kort heeft de drummer van mijn band led-verlichte drumstokjes. Hartstikke vet in het donker.
    Dus dat bracht mij op het idee een gig te doen in het donker, met hulp van blacklight en UV actief materiaal.

Het betrekt dan ik (op gitaar), de toetsenist en zanger.

De vraag:

Wat heb ik aan Blacklight nodig om ons te verlichten (denk aan wat UV verf op microfoon, schoenen, keyboard stand en UV gitaarsnaren)?

Met een beetje proppen kunnen wij met z'n 3'en wel op 4 à 5m2

Kosten het liefst onder de €50,-. het hoeft niet vol op professioneel te zijn.

Ik zit te twijfelen tussen een 25 watt spot, of een Tl-buis

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,

Pieter Pearce
  • DJ_matthias
    • Jun 2005
    • 620

met een klein buisje van 18 cm zal je het niet halen...
    ik zou opteren voor minstens(!) 3 a 4 buizen van 1,20 of een blacklightkanon (400W) in de front geplaatst
    anders zal het effect in de niet-onmiddellijke omgeving van je armatuur zeer klein zijn

of leg een 120cm bij elke muzikant zijn monitor? zo ben je zeker dat iedere muzikant zeker zichtbaar zal zijn
    we had a light designer once, but he went mad so we shot him.
    Now he's a light of a diffrent kind, one of ***'s little gobo's in dimmer heaven!

Comment

• Lala
      • Sep 2008
      • 370

Als ik jou was, zou ik gaan huren. Geen idee waar je vandaan komt, maar denk dat zo ongeveer elk verhuurbedrijf wel een paar blacklight bakken heeft.

UV Producten ... Kijk ook eens hier naar. Schmink e.d. wat oplicht onder blacklight... Misschien wel erg vet.

Comment

• mr-guitar
        • Dec 2010
        • 3

Huren lijkt inderdaad de beste oplossing.
        Ik woon in Almere, en na 2 minuten googlen vond ik dit:
        Stand verlichting, beurs verlichting, licht beurs, licht beursstand, discolicht huren, laser, effecten, spots, Verhuur, licht, moving head, truss, LED verlichting, huren, ledpar, verlichte dansvloer, parren, blacklight, glitterbol, discobol, rookmach

Voor €30,- een 400 watt blacklight panel of gun.

Je voelt hem al aankomen:

word het de panel of de gun?

Comment

• mr-guitar
          • Dec 2010
          • 3

Sorry voor de klunzige link =P

Comment

• Lala
            • Sep 2008
            • 370

Ik denk dat je beter 2 panels kan pakken (ik ga er tenminste van uit dat het gewoon TL bakken zijn.

Comment

• amigo
              • May 2004
              • 64

niet geheel on topic maar iemand ervaring met deze LED-UV212 - Blacklight - Projectors - Light - Beglec

Mvg Luc

Comment

• laserguy
                • Jun 2003
                • 2755

Een 18 Watt TL (60 cm) geeft meer effect. De LED's zijn blijkbaar nog niet goed genoeg hiervoor.
                Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

Working...