Licht tafel voor discotheek

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • LJ-Ice
    • Dec 2010
    • 1

    Licht tafel voor discotheek

    Wat is op dit moment de beste en meest gebruiksvriendelijke licht tafel voor een middelgrote discotheek.
  • renevanh
    • Oct 2004
    • 2371

    #2
    Dat hangt er van af wat die discotheek precies aan spulletjes heeft...
    30 MH's vragen een hele andere tafel dan een bergje parren met een strobo natuurlijk
    Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

    Comment

    • Drumvogel
      • Nov 2004
      • 175

      #3
      Vraag 1: Wat voor/hoeveel lampen zijn er te vinden in de tent?

      Vraag 2: Wie moet dit gaan bedienen? Verschillende mensen of altijd een en dezelfde?

      Vraag 3: Hoeveel mag het kosten?

      Vraag 4: Hoeveel ruimte is er om de tafel neer te leggen?

      Hierdoor zijn de mogelijkheden weer wat beperkter. Maar de grootste factor blijft toch de smaak.

      Overigens is de zoekoptie op dit forum hier wel makkelijk voor. En scheelt de rest een hoop moeite om weer hetzelfde verhaal te moeten ophangen.
      Succes!

      Comment

      • Big Bang
        • Apr 2008
        • 652

        #4
        Imo pak je in mijn ogen voor zo'n situatie een tafel die veel mensen mensen kennen, en dan kom je dus al snel uit bij MA of avolites. De werkwijze van een pearl (tiger) vind ik wat achterhaald, en zou dan snel voor een Tiger touch of andere tafel met titan software kiezen (mocht je het binnen avolites willen zoeken dan).
        It's time to play the music, It's time to light the lights ...

        Comment

        • lj matty
          • Dec 2010
          • 1

          #5
          Hello, ik ben al een tijdje bezig met licht en in discotheken heb ik al verschillende tafels tegengekomen. Zo gebruiken ze de Avolites Azure nog, maar ook de Avolites Pearl of Tiger, Grand Ma Ultralight of Light en wat tegenwoordig ook meer en meer wordt gebruikt is de Chamsys.
          Het hangt allemaal af hoeveel licht je moet aansturen en ook je persoonlijke ervaring/feeling met de tafel.

          Comment

          • LJ Gerrit
            • Apr 2002
            • 479

            #6
            Ik werk nu ruim 15 jaar in een grote discotheek in het oosten van het land. We hebben diverse lichttafels/controllers voor de verschillende zalen.[LIST][*]In de kleinste zalen (3x) + buitenverlichting draait een "ouderwetse" maar onverwoestbare 2510 controller van Martin. Lichtset bestaat uit 8 fixtures + een paar parren.
            Hierop zijn met het LightJockey software meerder programma's ge-upload. De DJ kan een tiental programma's selecteren maar heeft niet de mogelijkheid iets aan te passen.[*]In de middel grote zalen (2x)waar we niet met een LJ werken heb ik een Martin LightJockey systeem geinstalleerd met een touchscreen. Lichtset bestaat uit 20-tal fixtures + diverse ledparren.
            Ik heb hierop zelf verschillende programma's geprogrammeerd die door de DJ snel te triggeren zijn op het touchpanel. Doordat ze allemaal transparant geprogrammeerd zijn kan de DJ of zijn "hulpje" verschillende combinaties maken. De DJ kan wel programma's zelf maken maar worden niet door mij opgeslagen omdat er elke week een andere DJ staat. Anders wordt het een zootje (met alle respect voor de DJ's)[*]In onze grote live zaal staat een Avolites Azure Touch al 12 jaar zonder problemen te draaien. Lichtset bestaat uit 20-tal MH+scanners en meerder parren/blinders.
            Hier is wel een LJ aanwezig die naast het licht ook de video bediend. Deze Azure gaan we binnenkort vervangen door een Avolites Tiger Touch.[*]In de grootste zaal werk ik persoonlijk met de MaXXyz+ van Martin Proffesional. Daarnaast wordt het video aangestuurd met een Maxedia mediaserver die ook door de MaXXyz getriggerd wordt.
            De Tarm laser wordt separaat door mij aangestuurd door een Pangolin systeem.
            Lichtset bestaat uit 50+ MH/Scanners, 80kW aan parren, 120mtr. Neon en 3DMX lijnen ledverlichting.[/LIST]Je zult een tafel moeten uitzoeken waarop Jij of je collega's het prettigste en snelste kunnen werken. Daar wordt je uiteindelijk op afgerekend (financieel en waardering).
            Maar als ik het pakket van Avolites momenteel bekijk is voor elk budget wel een geschikte oplossing.

            Als ik NU voor de keuze stond om alle controllers in onze discotheek te vervangen, zou ik gaan voor 1 platform.
            2 opties:[LIST=1][*]Avolites Saphire Touch, Avolites Tiger Touch en Avolites Titan Mobile voor de kleiner zalen.[*]Martin Maxxyz+ met diverse module's, Martin M1 en Martin M-PC[/LIST]Succes
            ------------------------------------------------
            Without colour, there is no perception
            ------------------------------------------------
            MvG

            Gerrit Schottert
            Controllux

            Comment

            • AJB
              • Jul 2003
              • 2289

              #7
              Gebruiksvriendelijkheid is een smaakquestie. Veel hands-on voor mensen met weinig programmeer kennis (gemiddelde LJ) is nog altijd het Avo-pakket. In de grootste discotheek van Nederland heb ik een aantal jaren geleden 3 GrandMA's geplaatst en geprogrammeerd: absoluut de beste keuze voor een serieuze set. Niet nodig voor een disco met 10 lampen, dus neem dan Gerrits advies ter harte en koop een azure, tiger of pearl-tje.
              If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
              ------------------------------------------------
              Arvid Buit
              Creative-Director / Artist-Manager

              Comment

              • mhsounds
                • Sep 2009
                • 933

                #8
                Ik zit nu in mijn 2e club, vorige club hadden we in de grote zaal een pearl 2010 en in de kleine zaal Martin LJ.

                In mijn huidige club had ik tot het einde van 2010 ook martin LJ en ga nu door een kwestie van smaak over op een tiger touch.

                LJ is een $%*%*^&% werk op te programmeren, maar daarna heel idiotproof en je kan er ook af en toe een barman/vrouw achter gooien.

                Nu heb je het over een middelgrote discotheek, en dan zijn er toch wel een aantal discotheeken waar de Pearl en de Hog staat.
                Freelance Light and Video |
                Waarom zeggen ze allemaal trusst?

                Comment

                Working...