Avolites Pearl Tiger

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DeeBee
    • Mar 2005
    • 26

Heren,

effe een schop tegen dit bijna antieke topic... Heb al gezocht op dit forum en Google maar heb het gevoel dat ik toch nog wat mis. Valt er iets te doen doen aan het verspringen van pan/tilt bij het gebruik van een pan/tilt shape? Weet dat de user shapes daar geen last van hebben, helaas zijn dat er volgens mij maar 2 (pan user en tilt user). Ook de shape offset instelling heeft er volgens mij verder geen effect op? Zou mooi zijn als bij het inschakelen van een pan/tilt shape, deze gewoon vanuit de actuele positie (in mijn geval position palette) begint en niet eerst naar z'n start punt schiet. Tips en tricks zeer welkom, bij voorbaat dank!
    Denk om uw oren: denk groen!

Comment

• Big Bang
      • Apr 2008
      • 652

Ik ben geen grote pearl kenner, maar kun je niet gewoon een movement fade time op de cue met de beweging instellen?
      It's time to play the music, It's time to light the lights ...

Comment

• Lala
        • Sep 2008
        • 370

De size van de shape onder je fader zetten, evt samen met de speed.

Comment

• DeeBee
          • Mar 2005
          • 26

Fade time/ ltp time instellen heb ik geprobeerd, maar dat werkt niet. De size van de shape staat fixed omdat ik alleen speed wil schuiven. Heb nog even in de handleiding gelezen, vraag is eigenlijk van absolute shapes relatieve shapes kan maken?

Comment

• Lala
            • Sep 2008
            • 370

Er is met de oude avo software geen mogelijkheid om dit op te lossen, behalve de manier zoals ik hem zei. Het is niet voor niets dat Avolites nu Titan heeft. Daar kan dat wel

Comment

• DeeBee
              • Mar 2005
              • 26

Originally posted by Lala
              Er is met de oude avo software geen mogelijkheid om dit op te lossen, behalve de manier zoals ik hem zei. Het is niet voor niets dat Avolites nu Titan heeft. Daar kan dat wel
              Ja ik wil wel graag een Tiger Touch maar dat zit er voorlopig helaas nog niet aan... Maar weet ik in ieder geval dat ik er niet meer langer naar hoef te zoeken, thanks!

Comment

• DeeBee
                • Mar 2005
                • 26

Als lichthobbyknuppel bij een amateur theater vereniging moet ik af en toe een schop tegen dit oude topic geven... We draaien nl. nog steeds (naar volle tevredenheid) met een pearl tiger. Het gaat om het volgende:

ik heb eens gelezen dat iemand een dimmer shape gebruikte voor te shutteren. Voordeel controle van de snelheid rechtstreeks op een submaster. Voorheen kon ik me prima redden met wat pallets, maar heb nu een geval waarbij controle vanaf een submaster toch erg gewenst zou zijn. Probleem is natuurlijk dat dimmer HTP is. Met een dimmer shape is 20% speed zodoende ook maar 20% dimmer output enz. Is er een truc zodat de dimmer shape een output van 100% geeft (of een willekeurige andere te programmeren waarde), terwijl de dimmer speed variabel is? Eigenlijk dimmer als LTP programmeren dus?

Alternatief is om dimmer chase te programmeren en daar de speed van aan te passen, maar dat is toch weer wat omslachtiger dan alleen een submaster schuiven.

Comment

• Vlien
                  • Nov 2013
                  • 7

Ik weet niet helemaal zeker of ik jouw vraag begrijp (zo goed ben ik nog niet), maar bedoelde je dat je bij een effect op parren (uit Shapes and Effects?) de speed onder een fader wil hebben, en onder een andere schuif de dimmer, zodat ze niet als een gek met een enorme speed tekeer gaan wanneer jij gewoon 100% dimmer bedoelde?

Als dat niet is wat je bedoelde, stop dan maar met lezen xD
                  Ik dacht eerst idd, maak een gewone chase en dan met dat wieltje de snelheid aanpassen.

En ik weet niet of dit werkt hoor, nooit geprobeerd maar, als je een extra master programmeert op een normale fader zou je daarmee kunnen werken. Als je niet weet hoe dat moet, het staat in de handleiding
                  En dan in Playback options zit iets met speed.. speed source, zo iets. Naam ff kwijt.. In ieder geval iets met "local" als instelling.
                  Als je die dan instelt op "Rate 1" of "BPM 1" (whatever je hebt gekozen voor je master), dan zou het kunnen dat ie de speed vandaar haalt, en de fader waarop ie staat als dimmer.

Ik gebruik dit iig voor de pan/tilt van mijn koppen, dat is ook een effect, dus dan zou dat met een dimmer effect ook moeten werken.
                  Last edited by Vlien; 03-04-14, 02:11.

Comment

• DeeBee
                    • Mar 2005
                    • 26

Originally posted by Vlien
                    Ik weet niet helemaal zeker of ik jouw vraag begrijp (zo goed ben ik nog niet), maar bedoelde je dat je bij een effect op parren (uit Shapes and Effects?) de speed onder een fader wil hebben, en onder een andere schuif de dimmer, zodat ze niet als een gek met een enorme speed tekeer gaan wanneer jij gewoon 100% dimmer bedoelde?

Als dat niet is wat je bedoelde, stop dan maar met lezen xD
                    Ik dacht eerst idd, maak een gewone chase en dan met dat wieltje de snelheid aanpassen.

En ik weet niet of dit werkt hoor, nooit geprobeerd maar, als je een extra master programmeert op een normale fader zou je daarmee kunnen werken. Als je niet weet hoe dat moet, het staat in de handleiding
                    En dan in Playback options zit iets met speed.. speed source, zo iets. Naam ff kwijt.. In ieder geval iets met "local" als instelling.
                    Als je die dan instelt op "Rate 1" of "BPM 1" (whatever je hebt gekozen voor je master), dan zou het kunnen dat ie de speed vandaar haalt, en de fader waarop ie staat als dimmer.

Ik gebruik dit iig voor de pan/tilt van mijn koppen, dat is ook een effect, dus dan zou dat met een dimmer effect ook moeten werken.
                    Hi Vlien,

denk niet dat we elkaar niet helemaal begrijpen... Bij rate 1 en BPM 1 gaat bij mij helemaal geen lampje branden :P Hebben we het allebei over een Pearl Tiger?

Wat ik bedoel: met een dimmer shape in mode 2, size op static en speed op timed, wil ik dat de dimmer 100% is, onafhankelijk van de stand van de playback (speed) fader. Dat lukt nu niet want dimmer is HTP. Gevolg: 20% speed is 20% dimmer, 30% speed is 30% dimmer enz...

Comment

• zeke
                      • Nov 2008
                      • 12

Dat lukt mij altijd prima en precies zoals jij omschrijft.

Size inderdaad op static 100% en speed onder fader.
                      Welke shape gebruik je?

Comment

• Lala
                        • Sep 2008
                        • 370

Vlien... Ik denk dat jij een Tiger Touch gebruikt. DeeBee een normale oude tiger.

Comment

• Vlien
                          • Nov 2013
                          • 7

Expert Pro. Wist niet dat die andere versies dat niet hadden.
                          Ik herinner me wel dat ik ooit zo'n dimmereffectje had en ik ergerde me kapot dat hij meteen naar 100% dimmer ging, ook als ze de fader maar een klein beetje open was. Juist hetgene wat jij wil :P Straks eens kijken of ik nog iets kan vinden, wie weet.

Comment

• RenéE
                            • Oct 2006
                            • 291

Bij een dimmer shape kun je inderdaad wel een static size meegeven, maar je wilt eigenlijk ook nog de 50% offset meegeven zodat de dimmer shape netjes van 0% tot 100% gaat. Punt is dat als je de dimmer op 50% meeprogrammeert in de memory, dat deze zich inderdaad HTP gedraagt en de offset van je dimmer shape dus niet goed is behalve op maximale snelheid (fader max open). Echt zo'n gevalletje "jammer joh".

Als je een echte shutter shape wilt dan zou je dat natuurlijk zelf kunnen gaan aanmaken in de shapefile als je een beetje handig bent. Open sg.dat op je pc en veel succes met editen! Je definieert dan de helft van de shape op DMX waarde 'shutter open' en de andere helft op DMX waarde 'shutter dicht'. Let wel op dat je dan natuurlijk volledig fixture afhankelijk bezig bent! Ook hier zul je tijdens het programmeren van je shape onder je memory nog even moeten zorgen dat de offset/center punt goed staat, maar aangezien de shutter HTP is ben je in ieder geval van je fade probleem af.

Comment

• DeeBee
                              • Mar 2005
                              • 26

Originally posted by RenéE
                              Bij een dimmer shape kun je inderdaad wel een static size meegeven, maar je wilt eigenlijk ook nog de 50% offset meegeven zodat de dimmer shape netjes van 0% tot 100% gaat. Punt is dat als je de dimmer op 50% meeprogrammeert in de memory, dat deze zich inderdaad HTP gedraagt en de offset van je dimmer shape dus niet goed is behalve op maximale snelheid (fader max open). Echt zo'n gevalletje "jammer joh".

Als je een echte shutter shape wilt dan zou je dat natuurlijk zelf kunnen gaan aanmaken in de shapefile als je een beetje handig bent. Open sg.dat op je pc en veel succes met editen! Je definieert dan de helft van de shape op DMX waarde 'shutter open' en de andere helft op DMX waarde 'shutter dicht'. Let wel op dat je dan natuurlijk volledig fixture afhankelijk bezig bent! Ook hier zul je tijdens het programmeren van je shape onder je memory nog even moeten zorgen dat de offset/center punt goed staat, maar aangezien de shutter HTP is ben je in ieder geval van je fade probleem af.
                              Hallo Renée,

bedankt voor je advies. Shape file aanpassen had ik inderdaad overwogen maar heb me daar eerder nog niet aan gewaagd. Staat echter wel prima beschreven in de manual, dus ga er maar eens knutselen Ik ben benieuwd!

Comment

Working...