250 msd of 575 msd

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • crazysound
    • Oct 2007
    • 15

    250 msd of 575 msd

    Na de aankoop van eindelijk ons volledig geluid dynacord eindelijk terug geld voor investering in light .

    Zijn alleen aant twijfelen tussen 250 msd of 575 msd .
    Gaat over een 16 spot's en een 8 of 10 wash
    Weet wel wat voor en naden zoals stroomverbruik dat hoger is enzo en verschil lightopbrengst .

    Zijn begonnen met kleine zaaltjes .
    Ma zitten tegenwoordig meer met live optredens en zalen met hoogte's van 5 a 6 m

    Dus wat stellen jullie van mh's voor ben niet merkgeil want werken al jaren met tevredenheid met de briteq 250bt ma wel met veranderde globo's na glasglobo's .
    En als je prijs bekijkt ten opzichte martin waren we momenteel in ons voordeel wegens hooftzakelijk zelfgebruik .
    Hebben hiervan momenteel 8 van steken
    + we doen hooftzakelijk totaal events dus klant intreseert zich alleenmeer in de prijs mits ontwerp goed is

    Alle imput is welkom zolang ze ma onderbouwd is.
    En dan kan ik bij een men productie van binnen 2 weken is toepassens op een fuif wel ma met 5 optredens ma geef dat dan gratis als extra wegens goeié klant
    Last edited by crazysound; 04-01-11, 01:11.
  • berolios
    • Sep 2005
    • 1538

    #2
    Washes geven stevige output, bij spots is dat beperkter, zeker wanneer je gobo's gebruikt.
    Mijn advies: neem 250 washes en 575 spots... daar kun je hele mooie gebalanceerde plaatjes mee neerzetten op een kostenefficiente manier.

    Robe is de laatste tijd erg sterk, goede prijs/ kwaliteit verhouding.

    Succes ermee!
    Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

    Comment

    • Big Bang
      • Apr 2008
      • 652

      #3
      Originally posted by berolios
      Washes geven stevige output, bij spots is dat beperkter, zeker wanneer je gobo's gebruikt.
      Mijn advies: neem 250 washes en 575 spots... daar kun je hele mooie gebalanceerde plaatjes mee neerzetten op een kostenefficiente manier.
      Ik ga met berolios mee.

      Ik hoor goede verhalen over de Qmaxz spots. Zelf nooit een spotje van onderhanden gehad maar in jou geval zou ik zeker eens contact op nemen met rolight. Prijsklasse: iets goedkoper dan martin maar weer duurder dan showtec.
      It's time to play the music, It's time to light the lights ...

      Comment

      • crazysound
        • Oct 2007
        • 15

        #4
        Over de info van de lampen kan ik je volgen ma als ik zo kijk na de prijzen van de heads
        Zijn deze toch niet verschillend met de martin entours & wash 250 msd.
        Want van die toestellen heb ik hier de prijs al van liggen .
        En zijn op eerste zicht zelfs goedkoper .
        Ma ga een offerte aanvragen voor prijsinfo op die aantallen

        Comment

        • marciano
          • Feb 2006
          • 164

          #5
          beste crazy sound,

          Ik ben het eens dat je beter kan gaan voor 250W wash en 575W spot al vind ik het soms makkelijker werken voor wat grotere en hogere locaties klussen om 575W te hebben drukt toch wat meer door met de donkere kleuren.

          Misschien een idee om te kijken naar de robe Robin 300E spots deze hebben een groot zoom bereik tot 40 graden en een frost door deze combinatie is deze spot ook als wash te gebruiken. De lamp is duurder dan een mac 575 robe 575 maar je krijgt er VEEL meer lichtopbrengst voor en een hoop functionaliteiten zoals iris,zoom, CMY, hot spot control, 2 gobo wheels 1 colorwheel.

          En dit allemaal in een kleine behuizing. Ik heb er een aantal keer mee mogen werken en ik moet zeggen dat ik ze echt geweldig vind de snelheid de lichtopbrengst is echt gigantisch.

          Maar vraag demo;s aan want zien is geloven.....

          Comment

          • crazysound
            • Oct 2007
            • 15

            #6
            Zo even info over de Q-max zijn inderdaad na navraag beetje goedkoper dan de martin's 250 msd +/- een 300€ het toestel .
            Vrijdag demo van deze toestellen hier samen met martin's en natuurlijk onze briteq's momenteel nieuwe lampen voor in alle toestellen liggen ook al klaar
            Dan de Robe is inderdaad een heel mooi toestel ma beetje te duur kwa prijs ratio bij gebruik van ons opdrachten en max factuur ervoor .
            Want zijn hier vooral in het midden sigment actief waarvan de meeste mensen waarvoor we werken alleen na het totaalplaatje kijken dat alles af en mooi verzorgt is merk intrereseerd de meesten niet wel prijs-ratio maarja das overal wel .
            Dan ten slotte ook terug navraag gedaan bij begleq en geven ook mooie prijzen voor zen bt 575 Msd mh's zijn er 2 betaald voor 1 Q-max .
            Heb der daar ook vrijdag één van hier via bevriende aankoopwinkel
            En door nu onze de bt250 mh's ze 5 € goedkoper te verhuren dan martin eigenlijk nooit klachten gehad van personen die ze zijn komen huren .+ zijn nu bijna 2500 branduren in gebruik zonder problemen
            Trouwens max budget per mh is vastgelegt op 2500 € minder is altijd meegenomen
            Last edited by crazysound; 04-01-11, 21:50.

            Comment

            • crazysound
              • Oct 2007
              • 15

              #7
              Zo even de bevindingen van de Qmaxz

              Zijn op eerste zicht mooie mh's ma boeten in de 250wash in op licht door de zoom op de wash tegenover martin
              De briteq kan ik niet echt vergelijklen wegens 575 w
              Dan kwa bouw mooi ineengestoken en vlot overal aan te kunnen voor eigen onderhoud .
              Nadeel mh is inderdaad lawaaierig zelf tegen de bt 575 w van briteq .
              Inhuurbaar belgie niet bestaande buiten 1 bedrijf zij de man
              + grootste opmerking in mijn geval dan te duur voor beginnend mh merk
              tegenover gevestigde waarden
              Voor 1 set spot of wash van Q-maxz met kisten
              Heb ik bij martin voor 100€ meer ook een set met bekende restwaarde min of meer .
              Of bij briteq heb ik zefs 2 sets voor deze prijs ( ma dan weer onbekende restwaarde van de mh's ).

              Comment

              • Big Bang
                • Apr 2008
                • 652

                #8
                Interessant verhaal. Ik weet niet waar je in België zit, maar wel dat in het zuiden van NL (helmond) een grote schuur vol Qmaxz staat.

                Zoom op een wash vind ik zeker een grote meerwaarde. Welke versie van de Qmaxz head heb je gezien? De laatste versie wordt door de fabrikant "silent version" genoemd, dus die zou niet al te veel lawaai mogen maken

                Het punt van de restwaarde snap ik wel. Ik zou overwegen om de kisten bij een andere kistenbouwer te laten maken, volgens mij zijn die standaard kisten aardig aan de prijs.
                It's time to play the music, It's time to light the lights ...

                Comment

                • Turboke
                  • Oct 2006
                  • 463

                  #9
                  Voor 2500€ per kop kan je toch al aardig wat vinden lijkt me zo, zelfs nieuw of vergis ik me hierin.

                  Comment

                  • chippie
                    • Jul 2006
                    • 528

                    #10
                    Wij gebruiken de Briteq 575S en zijn daar tevreden mee. Er zijn verschillende bedrijven die er in de buurt dezelfde hebben.
                    Misschien geen Martin maar voor de prijs van de Briteq kun je 1 op 4 zeggen. We hebben die al twee jaar en geen problemen. Als je er geen problemen mee hebt gehad zoals de 250 waarom van merk veranderen?
                    Buiten de gobo's (die we ook al hebben veranderd) geen problemen.

                    Optie is de Elation Design spot 575D met CMY en vaste kleuren. Die is dubbel zo duur als de Briteq maar even goed. Heb die kunnen testen en was er zeer tevreden over.

                    Dus mijn raad kijk wat je nodig hebt en wat je kunt terugverdienen.
                    Anders zou ik er eerst huren zodat je een idee krijgt.
                    IF YOU PAY PEANUTS......YOU GET MONKEYS.

                    Comment

                    • crazysound
                      • Oct 2007
                      • 15

                      #11
                      Voor 2500 vind je zeker aardig wat voor
                      Koppen komen wel wat mider dan 2500 €
                      Ma weet zijn onze prijzen en weet nie of ze die info hier op de site leuk vinden en toegelaten is

                      heb trouwens de QS250W laatste versie gezien stond stille modus

                      en geluid gemeten met het smart programma met richtmicro's lijk ik ze toekomstgericht meermaals nodig heb .

                      zoom op wash is inderdaad leuk ma niet echt nodig voor onze toepassingen .

                      Trouwens geloof gerust dat ze in helmond een schuur vol hebben
                      Qmaxs lightning
                      mr strikstraat 8
                      5708 gb helmond
                      nederland

                      Ma als ik na ander merken kijk die hier willen opkomen met hun mh's zie ik hun nie veel toegeven om ze in belgie ook gelanceerd te krijgen .
                      Want iedereen kan mh's duur zetten en met kortingen geven zodat ze juist iets onder de gerenomeerde merken zitten .
                      Wil gerust geloven en zo zien ze er uit dat ze kwalitatief zeker nie moeten onderdoen voor de gevestigde waarde.
                      Ma Verhuur prijs die je kan aanrekenen en restwaarde zal altijd lager zijn momenteel bij Qmaxz en daarmee houd vind ik persoonlijk de fabricant momenteel te weinig rekening mee tegenover kost martin.

                      Maarja das men persoonlijke mening en analise voor mijn zaak en opdrachten hier
                      Last edited by crazysound; 07-01-11, 16:57.

                      Comment

                      • Turboke
                        • Oct 2006
                        • 463

                        #12
                        Ik heb trouwens gister gehoord dat EVDV verdeler van Martin in belgie, in faling is gegaan?
                        Zijn er meer die daar info over gehoord hebben,

                        Comment

                        • crazysound
                          • Oct 2007
                          • 15

                          #13
                          Eind conclusie voor eigen rekening gekeken .

                          Bt250 s houden voor kleine producties of gewoon verhuur .

                          aankoop bt575 s + bt575 w .

                          De led wash bt54 L3 heb ik op de opendeurdag gezien ma daar ben ik persoonlijk nie warm van .( ma dat is eigen mening ).
                          +
                          Blijft er zo een leuk euro over voor andere producten bij aan te kopen die gebruikt kunnen worden .

                          Comment

                          Working...