Martin MAC101 / 350
Collapse
X
-
Dat van het Gobo gebruik snap ik ook niet helemaal. Kan mij alleen in denken als je geen haze of rook hebt dat het effect vele malen minder is.
Ik snap nog iets niet waarom je de keuze neemt tussen 8x mac 101 of mac 350. Je vergelijkt nu appels met peren de 1 is een wash de andere een spot en je DENKT dat je collega's het gaan huren .
Ook vind ik de Mac 350 het net niet want je mist een prisma en een zoom. En de 101 geeft een kermis van kleuren. Dit is een persoonlijke mening
Je zou er voor kunnen kiezen om 6x Mac 350 en 6x mac 101 te nemen is niet zo duur als 8x mac 350.
Ik zou als ik jou was 4x Robe robin 300E spot nemen dit is echt een volwassen spotje met alle toets en bellen. Ik denk dat je met 4 robins meer kan dan met 8 mac 350tjes. Nog een bijkomend voordeel is dat doordat er in de robin een grote zoom zit en een frost je hem ook als wash kan gebruiken.Comment
-
En NOG een bijkomend voordeel is dat Robe WEL blijft werken... Prijs kwaliteit is vele malen beter! Daarnaast zijn kleurensnaps en gobo-taps superstabiel en sneller dan het M-merk.If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
------------------------------------------------
Arvid Buit
Creative-Director / Artist-ManagerComment
-
Over de MAC350 is nog weinig te zeggen omdat er nog niet zoveel in omloop zijn.
Ik vindt het een mooi headje met een berg licht ondanks het LED is niet te vergelijken met de huidige lampen. Wat me wel opviel is dat deze LED de 575 eruit blaasde en meer geeft als de 250.
Wat NIET afneemt dat deze nu beter is als de 575 en 250 maar wel een goeie zet is van het gebruik van LED.
De aankoop van deze heads ( 101 350 ) zou op dit moment nog een moeilijk iets zijn omdat de 250 op dit moment nog steeds de meest voorkomende head is op de markt.
Maar ik denk dat de 101 en de 350 in de loop der jaren eenzelfde positie gaat krijgen dan de 250 en 575
Toch ben ik van mening dat er hier jongens zijn die praten alsof Martin een B merk is en dat er laconiek word gereageerd over de aanschaf van.
Het is een nieuw produkt in de markt waarover we op dit moment nog niet veel over kunnen uitlaten. Maar ik weet zeker dat er in de loop van dit jaar meer positief wordt gereageerd over deze kopjesEV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.Comment
-
Ik snap dat het een nieuw product is en ik kan niks zeggen over de kwaliteit van de spot ik heb zelf nooit hele gekke dingen gehad met een martin. alleen ik vind de 350 een vrij dure spot die zaken mist zoals een prisma en zoom.
zou je misschien uit kunnen waarom je wilt kiezen tussen 8x 101 of 3x 350 (die 3x zo duur is) en waarom niet ( 24x een 101) of ( 6x350 en 6x101. )
Ik denk dat je eerst moet gaan kijken wat je wilt een wash of spot dit is een wereld van verschil.
Vandaar mijn tip kijk naar de robe robin 300E spot is een spot die ook als wash is te gebruiken en heeft veel meer mogelijkheden is gewoon een stap hoger.Comment
-
Comment
-
Ten eerste vindt ik washes mooi . heb er al 2 die ik bij wou kopen maar helaas niet meer hetzelfde model kan krijgen vandaar de keus op de 101 de 350 is op zich duur maar heeft ook een nieuwe techniek wat andere nog niet hebben. Ook het prisma en Iris gebeuren heeft een reden dat het er niet op zit ( LED )
Een andere optie die ik zou kunnen nemen is de Glay Packy Sharpy. Die keus zou ik eerder maken dan een Robe.EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.Comment
-
Ik zou eerst eens rustig gaan KIJKEN. Niet vergelijken, technische feitjes opsommen, naar gladde verkopers luisteren: gewoon lekker je ogen het werk laten doen. Als je er dan niet uitkomt: laat je adviseren door mensen met goede ogen, niet met goede babbels.
LED staat in de kinderschoenen, investeren is goed, maar alleen als er een meerwaarde is voor je klanten en toepassingen. Zoals eerder gezegd, heeft Robe voor jouw budget en toepassing een betere oplossing. Het is technisch een beter merk dan Martin en heeft kwalitatief een aantal voorsprongen. Vroeger was het VEEEL goedkoper dan Martin, maar die tijd is inmiddels voorbij. Wel is de prijs/kwaliteit verhouding nog steeds vele malen beter.If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
------------------------------------------------
Arvid Buit
Creative-Director / Artist-ManagerComment
-
Heb ook nog niets gekocht of besteld.
Zit ook te denken om gewoon de mac250 aan te schaffen.
De 101 vindt ik persoonlijk leuke dingen die me erg aanspreken vanwege de kompaktheid en gewicht en het licht wat er vanaf komt de 350 vindt ik te duur to een mac250 die meer te bieden heeft.EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.Comment
-
Hoi,
als je de postings op lightnetwork volgt wordt ook door martin-mensen gezegd dat de 101 veelal bedoeld is als eye-candy, waarbij de macht van het getal meespeelt. 8 stuks is al leuk, maar minder lijkt me sonde van je geld.
Voordeel van de 101's is wel de maat en gewicht, je kan die 8 stuks met gemak in je trussje knopen op driepootstatieven in een laag zaaltje, en nog steeds wat aan de functionaliteiten hebben, desnoods ter vervanging van gewone ledparren.
de 350 is leuk maar vind ik niet een beetje, maar gewoon veel te duur voor de opties die je vooral niet hebt, het is toch ook vooral een "kijk eens wat wij kunnen maken" spot, zoals Robe de plasma lichtbronnen heeft.
als je een betaalbare, relatief betrouwbare en qua output bruikbare (maar niet meer dan dat) ledspot wil hebben, kijk dan eens naar de showtec indigo 250, en eventueel de indigo beam als nog goedkopere optie, die is nog goedkoper dan de 101 met iig meer eyecandyopties in mijn ogen.Comment
-
het is hier ook soms de omgedaaide wereld.
begin je over aanschaf van showtec wordt het afgezeken omdat je met andere merken beter af bent en nu wordt er een Amerk eigenlijk een beetje afgezeken om beter een showtec te kopen.
Sorry hoor de marktwaarde na 3 jaar van MArtin ligt een stuk hoger dan de showtec artikelen ( zeg niet dat deze bar slecht zijn )
Ik draai al jaren met de Winner van JB systems met volle tevredenheid. kost niets en werkt goed.
Wil alleen een stapje hoger dan is Martin in mijn ogen niet verkeerd.
Maar als ik kijk naar een aanschaf van bv Showtec is het zeker een leuke toevoeging voor eigengebruik maar niet aantrekkelijk om bv aan collega's te verhuren als zij te kort komen.
Wil een soort van dryhire opzetten met bepaalde produkten om hierdoor een extra inkomen te kunnen creeren.EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.Comment
-
Nee hoor, alleen AJB kan het niet laten om bij elke keer dat het M-merk valt z'n roeptoeter open te trekken over wat voor een rotzooi het wel niet is. De rest van de forumleden negeren dat inmiddels een beetje (we weten wie het zegt). Ik raad je aan de merkgerichte opmerkingen van AJB links te laten liggen (die worden toch nooit onderbouwt), en de andere, vakinhoudelijke opmerkingen des te serieuzer te nemen...It's time to play the music, It's time to light the lights ...Comment
-
Dryhire, extra inkomen, en dan wel 8 stuks.. je kent de staffels voor dryhire?
volgens mij moet je om dryhire echt interessant te maken een veelvoud van deze aantallen hebben. ik zou iig niet gaan omrijden voor 8 spotjes.
en zeker geen afzeiken..return on investment is bij de huidige ledmarkt gebaseerd op een snelle afschrijving aangezien elk half jaar de markt kennis maakt met een nieuw en beter product, enige uitzondering hierop zijn de GLP washes en die scoren juist vanwege hun lage prijs, dus hoge ROI.
Ik zou nu iig geen verhuur gaan opzetten met a-merk ledspots.. zelfs de V*L VLX is nog een nicheproduct die niet in grote aantallen op de markt rondzwerft.
Wil je echt gaan dryhiren, koop dan gewoon lekker geaccepteerde spots van eender welk a-merk, en zorg dat je aantallen hebt waar je niet omheen kan, maar gezien de faillissementen de laatste tijd vermoed ik dat we al een overkill van droge huur hebben.Comment
-
hallo Rolandino
Misschien een idee om fairlight (martin) / controllux (robe) / wytec/aukes/lightco (clay paky) te bellen en vragen of ze alle 3 een toestel kunnen sturen voor vergelijk of dat hun langs komen. En zet ze dan allemaal naast elkaar. En ga er zelf mee spelen dat doet meer dan welk verhaal of specificatie sheet dan ook.
Dan zie je echt het verschil. En het is een persoonlijk verhaal ik werk graag met robe en de andere met martin.
Je kan het vergelijken met audi mercedes en BMW alle 3 goede auto;s maar iedereen heeft wel een voorkeur....Comment
-
het is hier ook soms de omgedaaide wereld.
begin je over aanschaf van showtec wordt het afgezeken omdat je met andere merken beter af bent en nu wordt er een Amerk eigenlijk een beetje afgezeken om beter een showtec te kopen.
Sorry hoor de marktwaarde na 3 jaar van MArtin ligt een stuk hoger dan de showtec artikelen ( zeg niet dat deze bar slecht zijn )
Ik draai al jaren met de Winner van JB systems met volle tevredenheid. kost niets en werkt goed.
Wil alleen een stapje hoger dan is Martin in mijn ogen niet verkeerd.
Maar als ik kijk naar een aanschaf van bv Showtec is het zeker een leuke toevoeging voor eigengebruik maar niet aantrekkelijk om bv aan collega's te verhuren als zij te kort komen.
Wil een soort van dryhire opzetten met bepaalde produkten om hierdoor een extra inkomen te kunnen creeren.
Groet
FrankComment
Comment