Martin MAC101 / 350

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rolandino
    • Mar 2007
    • 1451

Martin MAC101 / 350

Van de week bij fairlight langsgeweest en heb daar de MAC101 en de MAC350 gezien.

Was er erg verliefd op geworden.

Zit nu te twijfelen om deze aan te gaan schaffen.

of 8 101 of 8 350 spots

Wat lijkt jullie de beste keus.

Ik gebruik ze alleen voor disco maar ik denk bij aanschaf van deze spots de concollega's hier ook gebruik van kunnen maken.

Iemand een idee ?
    EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.
  • FLS
    • Aug 2008
    • 72

Heb je zelf al spots? aangezien als je al 100 parren om een feestje heb dat een spotje er tussen toch ook wel leuk is.

Maar kijk zelf waar je het meeste werk voor hebt, voor de platte led washes of voor de spotjes (die denk ik zelf wel eerder worden verhuurt)

Niet veel bedrijven hebben de 350 entour, maar voor kleine evens is het wel een leuk spotje.

Groet

Frank

Comment

• Rolandino
      • Mar 2007
      • 1451

Ja ik heb al eenn 16tal winnersscan en par64 spots.

Zat eerst te denken om de winners weg te doen en SCXen aan te schaffen maar als ik de aanschaf van de scxen bereken is er weinig vooruitgang met wat ik al heb en al jaren zonder problemen zijn werk doet.

Gebruik de scaans en parren veel op schoolfeesten en discofeesten.
      Gebruik ook weinig gobo's.

Met een verkoper van Fairlight overeens gekomen dat met disco het alleen maar gat om kleur wat de sfeer verhoogt NIET de gobo's.

Nu heb ik ook 2x briteq Wash heads waar ik erg tevreden over ben maar helaas niet meer leverbaar zijn ( 1W versie )

Na het zien van de 101 toch wel verliefd geworden op deze lichte kompakte en snelle head en met de gedachte een set van 8 stuks toch een leuk effect geeft.

Zo ook het idee na het zien van de 350 entour echt een waanzinnige lamp met veeeeel lichtopbrengst.

Het lijkt mij een leuke optie ter uitbreiding van mijn huidige set. Ook voor mijn concollega's mss een leuke optie om deze in te huren !
      EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• Husss
        • Jul 2003
        • 220

Volgens mij zit er toch een aanzienlijk prijsverschil tussen de 101 en de 350.
        Op internet circuleren ook al leuke filmpjes mbt de 101's
        Er hangen er dan echter wel een partijtje;-)

Comment

• mvdwerff
          • Sep 2010
          • 144

Laten we eerst eens even kijken wat je wilt:
          je vergelijkt namelijk een wash met een spotje.

Bij de 101 zie je een kermisje aan kleuren, nu maakt dat voor je discoshowtjes niet zoveel uit, maar wil je daar echt in verder? Je hebt al een setje washes, waarom vind je daar niet 2 bij?

Dan een setje 350's, welke echt een nieuwe aanvulling zijn voor je set.

Je roept trouwens dat je een 8 tal spotjes wilt kopen.
          Je kan dan natuurlijk deze 2 spotjes (de 101 en de 350) ook combineren...
          Mark van der Werff
          Eventpower mobiele stroomvoorziening

Comment

• JeroenVDV
            • Mar 2004
            • 963

Originally posted by Rolandino
            Met een verkoper van Fairlight overeens gekomen dat met disco het alleen maar gat om kleur wat de sfeer verhoogt NIET de gobo's.
            Grappige mening heeft die "verkoper van Fairlight". Heeft die meneer enige vorm van artistieke/creatieve (licht(ontwerp)/operating) achtergrond?
            Creating shows beyond Imagination

Comment

• Rolandino
              • Mar 2007
              • 1451

Originally posted by JeroenVDV
              Grappige mening heeft die "verkoper van Fairlight". Heeft die meneer enige vorm van artistieke/creatieve (licht(ontwerp)/operating) achtergrond?
              Die heeft ie genoeg hoor maar het gaat hier om disco niet om theater.

Als ik bekijk wat er bij disco gebruikt wordt zijn het weinig of geen gobo's.

De kleur van een effect bepaalt de sfeer niet de gobo !

Maar goed.

Comment

• AJB
                • Jul 2003
                • 2289

De kleur van een effect bepaalt de sfeer niet de gobo !

Maar goed.
                WAT een dikke vette onzin Rolandino!!! Laat je a.u.b. voorlichten door mensen met kennis, ervaring en inzicht... Dit slaat absoluut nergens op.

Kleur is sfeerbepalend, net als intensiteit, vorm en beleving. Los van het plaatje beïnvloedt een gobo mede de intensiteit van een oppervlakte, dus heeft direct invloed op je sfeer.

Blijkbaar had die meneer toch minder (lees;geen) ervaring op creatief gebied... Kan ook niet missen als hij die Deense troep moet slijten...
                If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
                ------------------------------------------------
                Arvid Buit
                Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• Rolandino
                  • Mar 2007
                  • 1451

Wat is onzin ?

Vraag op een feest wat het meeste opvalt aan de verlichting 90% antwoord de kleur !

Dat is wat het meeste opvalt gobo's op een een discofeest geeft meestal effect als de zaal leeg is Maar als het feest zijn hoogtepunt heeft is er geen een persoon die ziet welke gobo je gebruikt hebt.

Gobo's zijn leuk voor projectie maar voor een disco gehalte een kleine meerwaarde.

Ik gebruik zelf veel tunnel effecten in het begin van de avond en op punten dat de muziek wat rustiger is.

Nogmaals ik gebruik al scans ( Winner / Futurelight 560 ) in mijn verhuur en shows dus deze 101 zou een aanvulling zijn op een head die ik al in bezit heb maar niet meer uit te breiden is en dus bij aankoop van de 101 dus weggaat. ( 2x Briteq BT36 1W versie )

Is een aanschaf van bv de MAC250krypton een betere optie
                  Last edited by Rolandino; 10-01-11, 14:02.

Comment

• LJ Gerrit
                    • Apr 2002
                    • 479

Dat is wat het meeste opvalt gobo's op een een discofeest geeft meestal effect als de zaal leeg is Maar als het feest zijn hoogtepunt heeft is er geen een persoon die ziet welke gobo je gebruikt hebt.

Gobo's zijn leuk voor projectie maar voor een disco gehalte een kleine meerwaarde.
                    Ik ben het met Arvid eens, gewoon bull shit!!
                    Naast de Gobo's zijn ook Iris, Prisma sfeer bepalend. Zelfs op een volle dansvloer.
                    Koop anders gewoon een paar parren met scrollers.
                    Without colour, there is no perception
                    MvG

Gerrit Schottert
                    Controllux

Comment

• mhsounds
                      • Sep 2009
                      • 933

Mag ik er even op wijzen dat we het hier hebben over DISCO.
                      In de club waar ik momenteel werk, en ook de vorige waren er in het gebouw misschien 10 mensen die op de gobo's geilde.

Het is disco geen concert of een tv show, het is een disco waar mensen harde muziek willen horen en zuipen, hoe jammer het ook is.
                      Tenzij het een tent als Time-out of Escape is waar er niet alleen word gepompt, word er simpelweg niet naar gekeken.

Ook ik maak er gebruik van voor de inloopstandjes maar tijdens het feest zelf kijkt niemand er meer naar...
                      Freelance Light and Video |
                      Waarom zeggen ze allemaal trusst?

Comment

• FLS
                        • Aug 2008
                        • 72

Mhsounds ik ga toch met Arvid mee deze heeft echt gelijk, door breek lijnen (gobos) heb je meteen een ander plaatje dan alleen kleuren. (want ik heb nog nooit een productie mee gemaakt die alleen om washes draaide. (wel andersom)

Maar de verkoper "wil natuurlijk niet zeggen dat hij nergens vanaf weet" maar waarom verkopen ze dan nog profiel spotjes? dan maken ze toch alleen washes als het toch niks uitmaakt of er een gobo in zit?

Met kleine producties zal de 350 een leuk spotje zijn, maar als iemand al 10 kryptons in de schuur heeft zal hij eerder gaan zoeken naar extra kryptons.

Mocht jij willen bijhuren omdat je 350s te weinig hebt moet je bedrijf vinden die die ook in de verhuur heeft.

+ punt van de 350 entour hij heeft een iris (wat echt een gemis is in de 250 krypton en entour)
                        - punt je bent 2de gobo wiel kwijt
                        - punt weinig kleuren 8 stuks

Kijk eens voor de robe robin 300 dat is ook een echt leuk spotje en ietsje goedkoper dan de 350 of de 101. )waardoor je er bijvoorbeeld 4 of 6 extra kan aanschaffen)

Maar nu gaan we natuurlijk door over welke spot wat heeft enz enz. maar als jij (rolandino) al overtuigd bent dat een gobo geen invloed heeft waarom dan de vraag stellen welke je moet aanschaffen want je bent al ven mening dat een gobo niks uitmaakt.

Groet

Frank

Comment

• Big Bang
                          • Apr 2008
                          • 652

Robe robin 300 ietsje goedkoper dan de 101? Dachtut niet...?
                          It's time to play the music, It's time to light the lights ...

Comment

• Drumvogel
                            • Nov 2004
                            • 175

Als we moeten uitgaan van het publiek maakt het geen drol uit wat voor rommel we neerzetten. Meerendeel van de tent heeft nog niet eens door dat er licht hangt. En kunnen we allemaal met een c-merk pa op pad. Gaan we nog voor kwaliteit of is het gewoon kijken waar we de meeste marge op hebben!

Gobo's hebben een meerwaarde. Punt! Als je dit niet vindt kan dit een artistieke overweging zijn maar kom dan niet met onzin als in mijn dixo hoef ik geen gobo's te gebruiken want het draait alleen om kleur. Onzin!

Comment

• axs
                              Moderator
                              • Jun 2002
                              • 2687

Ik gebruik(te) vrij regelmatig gobochases als toevoeging/alternatief op shutterchases! Erg leuke effecten mee te verkrijgen voor oa disco-gebruik!

Voor projectie??? Ik zie nog steeds niet de meerwaarde van zo lelijke figuren (wat meestal zo is in de goedkopere spotjes) langs de muren/vloer te laten afgaan (wat jij hier lijkt te bedoelen aangezien je zegt dat je ze enkel ziet als de zaal niet vol is...)
                              Dan biedt het idd 0,000000000000000000000000000000000000000000000000 000000 extra.

Er zijn wel artistiek verantwoorde redenen om gewoon voor projectie van gobo x y te kiezen, maar dat is zeker niet wat jij hier bedoelt.
                              If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

Working...