Martin MAC101 / 350

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JeroenVDV
    • Mar 2004
    • 963

Originally posted by Danny Middelburg
    OVer de behuizing kan ik alleen maar zeggen zit erg degelijk in elkaar, en voor het display hebben ze volgens mij iets voor verzonnen...Want als hij reset kunt je heel makkelijk bij het display....
    Ik heb hem in m'n handen gehad en vond de behuizing niet bijzonder degelijk. mac 250 entour of mac 700 voelt stuk degelijker aan.

Als hij reset kun je heel makkelijk bij de display? Maar als je er 100 ophangt ga je ze niet stuk voor stuk resetten/aanzetten..!! Het is gewoon te dom voor woorden dat je een display op de achterkant van de kop bedekt die pan/tilt bewegingen maakt en met motoren "vast" hangt.

Had dan de motoren zonder spanning gelaten tot op het moment dat er bijvoorbeeld DMX-data ontvangen wordt.
    Creating shows beyond Imagination

Comment

• Danny Middelburg
      • May 2007
      • 17

Het is misschien direct niet handig maar wat had jij gedaan?
      Want volgens mij zit die base al aardig vol....Keuzes, keuzes, keuzes....de Ontwerper van Martin kozen voor dit...en ik kan er wel mee leven...

Overigs een grappig feitje over de MAC 101...

Als je de groene leds aanzet, moet je maar eens kijken naar de vorm van de plaatsing van de LED's....Davidster XD

Volgens de Fairlight vertegenwoordiger kwamen zij er op de PLASA achter dat dit (per toeval) in de spotjes zat...
      zij maakte al grapjes als; geen groen laten zien in arabische landen e.d.....
      Last edited by moderator; 23-01-11, 22:15. Reason: ongepast taalgebruik
      Mag het donker uit?

Comment

• AJB
        • Jul 2003
        • 2289

Originally posted by Danny Middelburg
        LED's....IS EEN JODENSTER! XD
        Een Davidster noemen we zoiets... In Israel is vooral onenigheid met Palestina, niet zozeer met allerlei Arabieren.

Als die Denen dat "per ongeluk" zo hebben geplaatst, zijn ze OF verschrikkelijk onnozel, OF ze liegen dat ze barsten... (ik geloof in beide van deze theorieën, maar dat is louter persoonlijk)
        If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
        ------------------------------------------------
        Arvid Buit
        Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• mhsounds
          • Sep 2009
          • 933

Geluk bij een (?) ongeluk (?) gelukkig is die davidsster niet rood....
          Freelance Light and Video |
          Waarom zeggen ze allemaal trusst?

Comment

• Danny Middelburg
            • May 2007
            • 17

@ AJB
            dussssssss........
            Sorry voor mijn niet precies goede formulering, maar ik had wel verwacht dat jullie de insteek zouden snappen...

Oftwel je hoeft niet altijd te happen....

Ik vond het overigs wel erg grappig om te horen/ te zien...
            Mag het donker uit?

Comment

• laserguy
              • Jun 2003
              • 2755

Groote output! (1,5x zoveel licht als een Mac 250 entour volgens de vertegenwoordiger wat ik niet kan tegenspreken).
              Yeah, right! Geloof vooral ALTIJD de vertegenwoordiger!!
              Lichtopbrengst MAC 250 entour: 4 tot 5000 lumen. Opbrengst MAC 101: 2200 lumen.
              Mensen, het is complete ONZIN om hier veel geld in te stoppen als je het niet heel veel kunt verhuren op korte termijn (zodat je snel je geld terug hebt). Dit is een TUSSENPRODUCT met alle nadelen die Jeroen opsomt + het feit dat je het niet kunt gebruiken wanneer je het naar het publiek richt en nog veel meer nadelen. Tenminste: ik ga lopen als een schijf vol gekleurde punten naar mij wijst. Als ik paars licht wil zien, dan wil ik geen blauwe en rode puntjes zien. Dit is 0,0 gezellig voor publiek! Als ik dit wil zien, ga ik naar de kermis. Het eindproduct waar we allemaal naar toe zullen gaan is een volledige INTERNE kleurenmenging.
              Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• Marco89
                • Oct 2008
                • 27

Hmz, vind kwaliteit LED washes (Impressions, 301's) geen tussenproducten meer. 101's heb ik nog niet gezien. LedSpotten vind ik tot nu toe tussenproducten.

VLX is toppunt tussenproduct trouwens.. Evenveel opbrengst & stroomverbruik als een 2500w.. Maar dr komt wel een hoop rood uit..

Maaaaar even on-topic..;
                Mac 101 is een product dat in grote massas tot zn recht komt, laatste MTV awards staan ze met zn allen deco uit te lichten en daar zijn ze prima voor.. Schoonheidslampjes.

Wil je met budget impact maken? (wat je wil met discoshit) zou ik een keer kijken naar die Sharpy's van Claypaky.. Maak je meer indruk mee dan met 101's of 250s.

Verder is een mac250 voor zn dryhire aan te raden, en doe dan alsjebliefd de Entour, die heeft een fatsoenlijk gobowiel, in die krypton zit geen enkele bruikbare gobo..

Comment

• JeroenVDV
                  • Mar 2004
                  • 963

Originally posted by Marco89
                  Hmz, vind kwaliteit LED washes (Impressions, 301's) geen tussenproducten meer. 101's heb ik nog niet gezien. LedSpotten vind ik tot nu toe tussenproducten.
                  Afhankelijk van het gebruik, zijn het geen tussenproducten meer. Maar ik kan VEEL toepassingen noemen waar een willekeurige Wash prima volstaat, maar ik GEEN led-washes WIL zien!

Maaaaar even on-topic..;
                  Mac 101 is een product dat in grote massas tot zn recht komt, laatste MTV awards staan ze met zn allen deco uit te lichten en daar zijn ze prima voor.. Schoonheidslampjes.
                  Precies, maar hou er wel rekening mee: Dat is 1 van de 100 mogelijke doelen voor een wash-light. Het is geen vervanger, het is slechts voor een paar toepassingen en vervanger.

@Laserguy: Amen.

Comment

• AJB
                    • Jul 2003
                    • 2289

Het is gewoon de actuele "Dropled". Leuk voor in een decortje, maar verder totaal ongeschikt als licht-instrument.

Laten we het mode noemen, mede mogelijk gemaakt door de dankzij axs al aangehaalde marketing
                    If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
                    ------------------------------------------------
                    Arvid Buit
                    Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• JeroenVDV
                      • Mar 2004
                      • 963

Originally posted by AJB
                      Het is gewoon de actuele "Dropled". Leuk voor in een decortje, maar verder totaal ongeschikt als licht-instrument.
                      Niet helemaal mee eens; De Dropled kon je alleen als gadget gebruiken en echt niets mee belichten, de 101 is nog als decor-vloerspotje te gebruiken want er komt echt wel een bak meer licht vanaf dan een Dropled..!

Comment

• Marco89
                        • Oct 2008
                        • 27

Qua optiek slaan led-washes over t algemeen helemaal nergens op, en dat gaat nog een tijd duren voordat led gasontlading in gaat halen. Voordeel is wel dat je een stuk amper mechanica nodig hebt, vanuit nix naar open wit en dan congo, vol vermogen.. Allemaal retesnel omdat je geen cmy-vlaggen en shutters hebt.. + Relatief weinig hitte, wat ook zorgt voor duurzaamheid.

Maarja, een GLP impression XL is ongeveer evenduur als een 3500 wash.. K weet wel wat ik zou kiezen..

K zie zeker wel mogelijkheden met zo'n 101, kan ze wel kwijt waar je geen andere wash zou kunnen plaatsen. Tussen de band, 101 per persoon ipv een par56, als je veel washes wil op een klein podium, matrix dingetjes, als gewicht of stroom een factor zijn.. Powercon doorlus is zoiezo iets superfijns..

Comment

• Lighting
                          • Sep 2004
                          • 209

Maarja, een GLP impression XL is ongeveer evenduur als een 3500 wash.. K weet wel wat ik zou kiezen..

het is niet eerlijk dat je een lamborghini vergelijkt met volkswagen :-)
                          LET THERE BE VARI LITE(S) and ALPHA's , AND A LOT OF THEM.......(this line is powered by Grand MA too)

Comment

• Q-av
                            • Nov 2008
                            • 86

Is GLP onderdeel van varilite dan???

Comment

• Lighting
                              • Sep 2004
                              • 209

Originally posted by Q-av
                              Is GLP onderdeel van varilite dan???
                              waarom zou er een smiley achter staan denk je ..............
                              LET THERE BE VARI LITE(S) and ALPHA's , AND A LOT OF THEM.......(this line is powered by Grand MA too)

Comment

Working...