Vraag Martin Lightjockey

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sluuman
    • Feb 2011
    • 4

Vraag Martin Lightjockey

Hallo allen,

Dit is mijn eerste bericht hier en ik heb gelijk een brandende vraag! Wij hebben bij ons in het jeugdhonk een viertal Martin Mania's scx 500. Dit bedienen wij met Martin Lightjockey. Nu hebben we vandaag al het licht anders neergehangen en wil ik graag de voorgeprogrammeerde macro's veranderen. Dit omdat we de 500's anders gepositioneerd hebben. Wanneer ik nu een macro selecteer, komt het effect op de muur.

Hoe kan ik deze macro's veranderen? Kunnen jullie me helpen?

Groeten Rob
  • dj-wojcik
    • Jul 2008
    • 911

Heb je DIT en DIT al gelezen?

Ik neem aan dat je de basis al snapt?
    [CENTER]DJ-Wojcik[/CENTER]
    [CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]

Comment

• jakobjan
      • Jul 2002
      • 599

Wil je de in de SCX ingebouwde macro's aanpassen?? of wil je posities in lightjockey aanpassen?

Lightjockey moet je wel weten, ge gebruikt het nu ook. Macro's in de SCX kan je niet aanpassen. dit is ingebouwd.
      Jakob-Jan
      Lightjockey Beta tester
      Freelance Licht tekkie

Comment

• sluuman
        • Feb 2011
        • 4

Originally posted by jakobjan
        Wil je de in de SCX ingebouwde macro's aanpassen?? of wil je posities in lightjockey aanpassen?

Lightjockey moet je wel weten, ge gebruikt het nu ook. Macro's in de SCX kan je niet aanpassen. dit is ingebouwd.

Ik snap een beetje van Lightjockey Als Ik de scanners selecteer en show fixture controls klik, kan ik kiezen uit 12 macro's. Deze zou ik graag aanpassen.

Comment

• jakobjan
          • Jul 2002
          • 599

Tja, en dat gaat nou net even niet, want dat zijn de in de scx ingebouwde macro's, deze zijn helaas niet aan te passen.

Deze worden geactiveerd door een dmx kanaal, en in het profiel staan ze als knoppen.

Helaas, je zal als je wat anders wil, toch in lichtjockey zelf wat moeten programmeren.
          Jakob-Jan
          Lightjockey Beta tester
          Freelance Licht tekkie

Comment

• sluuman
            • Feb 2011
            • 4

okee, dat is duidelijk. Deze macro's kan ik dus ook niet anders positioneren in de zaal? Het bedrijf dat bij ons de lichten in eerste instantie heeft neergehangen, heeft die mania 500's plat neergehangen. Dat vind ik minder mooi dan rechtop. We hebben ze nu rechtop hangen/schuin naar voren. Zo hebben ze meer bereik door de zaal. Opzich prima maar ik krijg dus nu de effecten op de muur ipv op de vloer. Ik neem aan dat dit niet hoort?
            Of is dit gewoon helaas pindakaas en toch zelf aan de gang?

Comment

• jakobjan
              • Jul 2002
              • 599

Dit is een zaakje van Helaas Pindaboter.

Aan de postitie is ook niets te doen, of je moet ze iets vlakker neer hangen..

Deze macro's zijn gewoon een display van wat de scx kan doen. meer niet.
              Jakob-Jan
              Lightjockey Beta tester
              Freelance Licht tekkie

Comment

• sluuman
                • Feb 2011
                • 4

Okee. Dank voor jullie reacties. Ik heb zojuist een poging ondernomen om wat te programmeren. Ik liep al vrij snel tegen een lastig feitje aan. Wanneer ik een seq wil programmeren en ik alle 500's selecteer, dien ik de functie lamp te kiezen. Dit kan ik niet aanklikken! Vreemd of doe ik iets helemaal verkeerd?

Comment

• DJ Antoon
                  • May 2005
                  • 1681

Originally posted by sluuman
                  Dit kan ik niet aanklikken! Vreemd of doe ik iets helemaal verkeerd?
                  Heb je de help button als eens ingedrukt? Dan gaat er waarschijnlijk een wereld voor je open.

Ik weet niet wat je wilt maken maar je moet geen lamp indrukken om move's te maken...

Comment

• PeterZwart
                    • Jan 2008
                    • 402

Rtfm............
                    Groeten fan 'n gek ut Fryslan

Comment

• jakobjan
                      • Jul 2002
                      • 599

Waarom zou je lamp willen kiezen???
                      Dat is alleen om de lampen (let wel de lampen!!! niet de fixture) aan of uit te zetten.
                      In princiepe niet gebruiken en zeker niet in een sequence of cue.

Gewoon beweging en kleur en gobo programmeren, in aparte sequences zodat je dat later in transparante cue 's heel mooi kan combineren.

Verder help doorlezen en manual lezen.
                      Jakob-Jan
                      Lightjockey Beta tester
                      Freelance Licht tekkie

Comment

• DJ Antoon
                        • May 2005
                        • 1681

Verder help doorlezen en manual lezen.
                        Of het martin forum:
                        Martin Bulletin Board - Martin LightJockey 2

@Jakobjan, ik heb daar nog een vraag staan in: [FONT=Georgia,]LJM, Panels [/FONT]
                        Hoe kan ik in LJM zien welke button ik als laatste ingedrukt heb, het enige wat ik kan vinden als workaround is de muispijl aan laten staan...
                        Heb jij een idee?
                        Last edited by DJ Antoon; 11-02-11, 23:13. Reason: Spelling

Comment

• jakobjan
                          • Jul 2002
                          • 599

He Antoon Ik had je vraag zien staan in het forum..

De enige plek waar ik weet en kan vinden waar het staat is onder in de statusbalk van LJ Manager, Daar staat in het 5e vak welke knop het laatst is ingedrukt.
                          Voor de rest is het niet mogelijk, tenzij, je elke knop een toggle knop maakt die 2 keer ingedrukt moet worden. 1x aan en 1x uit.
                          Jakob-Jan
                          Lightjockey Beta tester
                          Freelance Licht tekkie

Comment

• DJ Antoon
                            • May 2005
                            • 1681

Voor de rest is het niet mogelijk, tenzij, je elke knop een toggle knop maakt die 2 keer ingedrukt moet worden. 1x aan en 1x uit.
                            Ok, dat is ook niet de bedoeling, als lightjockey hem ook weer uit kon zetten aan het einde van de cue list maar dat gaat evenmin.
                            Ik doe het wel met de muispointer.

Comment

Working...