Volkslaser Discolase RGY

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • T_Sound
    • Sep 2009
    • 267

Volkslaser Discolase RGY

Hallo Allemaal,

Iemand enige ervaring met een G-Tech Volkslaser Discolase RGY?

Op internet staan een aantal korte filmpjes van vrij dicht op de laser.
    Hoe is het effect op een meter of 5? En 10?

Ik wil namelijk overwegen deze laser aan te schaffen, maar kan nog geen duidelijke recenties vinden.

Kan iemand me helpen?

Mvg
    T_Sound
    Geluidmixen, doe je met gevoel, maar meer met je gehoor!
  • T_Sound
    • Sep 2009
    • 267

toch maar gekocht

Hallo allemaal,

ik heb toch besloten de laser aan te schaffen.
    Ik heb hem in de winkel bekeken, daar zag de laser er aardig uit, tot dat de medialas axis lasers aangingen (de verkoper was vergeten deze even te deactiveren terwijl hij mij de laser liet zien), toen viel deze laser in het niets.

Maar voor het geld zag de laser er prima uit. Dus deze maar meegenomen.
    Thuis aangekomen, was het al donker, dus de laser uitgepakt, handleiding gelezen en aangesloten, beetje rook erbij en gaan.

Wauw, wat een leuke laser voor het geld ( 266 euro)
    20.000pps!!! en erg soepele, maar strakke projectie. Ook de kleuren zijn mooi, maar soms bij weinig rook valt het rood in het niets, maar verder is het een imposate laser voor relatief erg weinig geld.
    Helaas geen ILDA, maar volgens mij is het mogelijk om bepaalde printplaten te vervangen voor ILDA componenten (correct me if im wrong).

Ik zal z.s.m. een filmpje op youtube plaatsen (en nee, niet van een meter voor de laser, maar al zeker op 5 tot 10 m afstand) en hier een link plaatsen.

MVG T_Sound/Tinjo

Comment

• Stoney3K
      • Sep 2007
      • 1399

Kun je ook een paar foto's maken met het deksel open, dus zodat we kunnen zien wat er 'onder de motorkap' zit?

Met een beetje geluk is er wat ruimte over voor een ILDA printplaatje en een 445nm diode zodat je er een RGB-laser van kan maken. Voor dat geld hoef je het ding niet te laten liggen. (Een beetje Chinees scansetje kost al de helft.)
      First make it work, then make it look pretty!

Comment

• T_Sound
        • Sep 2009
        • 267

eej stoney,

ik ga dat vanavond of morgen even doen. Ik stuur ze dan wel even naar je mail indien mogelijk.

Wat betreft de ILDA print, ik zat daar net over na te denken voor ik jouw bericht las, maar wat zou dat geintje kosten dan om er een ILDA print in te zetten en hoe zou je hem dan aan moeten sluiten. Een RGB zou leuk zijn, maar ik neem aan dat het hele geintje meer gaat kosten als de laser zelf heeft gekost of niet soms?

Comment

• T_Sound
          • Sep 2009
          • 267

under the hood

Toch maar even het kastje opengeschroeft, de kast oogt stevig en is ook erg goed en geordend gebouwd.

Hier de foto's van under the hood:

Foto 2 met de laser aan:

Comment

• Stoney3K
            • Sep 2007
            • 1399

Die scanners zien eruit als standaard scanners die ik ook in mijn lasers schroef. In principe al de helft van je laser waard, en zonder problemen om te bouwen naar ILDA.

Op de scanner-versterkers (zwarte beugel met printplaat) zit een stekkertje met 3 pinnen die naar de DMX-print gaat. Dat signaal is al van hetzelfde niveau als ILDA, het enige wat je (in principe) hoeft te doen is de kabels omleiden naar een DB25-connector en dan heb je je ILDA-input.

Als je DMX en ILDA tegelijkertijd wil gebruiken moet je misschien wat meer trucs uithalen en loont het zich om bijvoorbeeld een Spacelas-bordje erin te hangen (~100 euro), maar als je hem alleen voor ILDA wil gebruiken kun je de DMX er ook gewoon helemaal uit halen.

Upgraden naar RGB zal je ongeveer 200-300 euro kosten, dat zit in de blauwe lasermodule, een X/Y mount en een dichroïsche spiegel om je kleuren te mengen.

Comment

• djskype
              • Mar 2011
              • 25

HALLO IK HEB OOK OVERWOGEN OM DIE LASER TE KOPEN MAAR,

HIJ HAD VOOR MIJ TE WEINIG FUNCTIES OFTEWEL TE WEINIG MW.
              IK HEB NU DE LASERWORLD CS 500 RGY DIT IS EEN DRIE KLEUREN LASER MET 350-500 MW DUS HEEL WAT POWER
              ALLEEN WAT VOOR EEN ZALEN KAN IK ER MEE DOEN??????
              50 MAN 100 MAN 150 MAN 200 MAN ??????
              OP 10 METER AFSTAND IS HET EEN ONGELOOFELIJKE LASER MAAR HOE OP
              20 METER 30 ,40 ,50 METER EN HOE WERKT HIJ BUITEN
              ALVAST BEDANKT VOOR HET REAGEREN
              PS: CHECK DIT FILMPJE :Laserworld Club CS-500RGY video
              Last edited by djskype; 27-03-11, 11:42.

Comment

• jakobjan
                • Jul 2002
                • 599

Hmmmm is er hier iemand doof??

Je hoeft niet zo te SCHREEUWEN
                Caps-lock je misschien vast zitten??
                Jakob-Jan
                Lightjockey Beta tester
                Freelance Licht tekkie

Comment

• T_Sound
                  • Sep 2009
                  • 267

Originally posted by djskype
                  OP 10 METER AFSTAND IS HET EEN ONGELOOFELIJKE LASER MAAR HOE OP
                  20 METER 30 ,40 ,50 METER EN HOE WERKT HIJ BUITEN
                  ALVAST BEDANKT VOOR HET REAGEREN
                  PS: CHECK DIT FILMPJE :Laserworld Club CS-500RGY video
                  Beste DjSkype,

Laser blijft op een grotere afstand ook goed zichtbaar, je laser zal met een puntje ook wel 500 meter verder op een partij bomen kunnen schijnen.
                  Wanneer er een pattern afspeeld heb je allang geen 350mW meer.
                  Ook wanneer er voldoende nevel in de zaal of ruimte hangt, zal de laser op 20 en zelf 30 meter ook wel imposant zijn. Maar het zal wel minder zijn als een zwaardere laser (nogal wiedes maar dat terzijde).

Ook de Discolase is op grotere afstand nog best geinig. In het weilad van mun schoonouders getest op een mistige avond. 50 meter verder was de laser nog steeds erg imposant, dat voor een max 250mW RGY laser.

Met de CS 500 heb je zeker een leuke aankoop gedaan, maar die ligt al niet meer in de prijsklasse <300 euro.

Hoe zit het eigenlijk met de geruchten dat laserworld diodes hun vermogen na enige jaren/veel gebruik zou verminderen? Ik geloof erpersoonlijk weinig van, maar hier en daar wordt erover gepraat.

Aan Stoney3K, hoe zou ik die kabels omkunnen leiden naar een DB25 connector? gezien je maar 3 pinnen kunt bezetten (of begrijp ik dat verkeerd)? Anders een extra print inzetten? Zo ja, hoe?

Comment

• Stoney3K
                    • Sep 2007
                    • 1399

Originally posted by T_Sound
                    Aan Stoney3K, hoe zou ik die kabels omkunnen leiden naar een DB25 connector? gezien je maar 3 pinnen kunt bezetten (of begrijp ik dat verkeerd)? Anders een extra print inzetten? Zo ja, hoe?
                    Laser Show Systems - Pinouts - www.LaserFX.com

Je stuurt niet alle aders van je DB25 connector naar één print toe, maar vanaf de stekker splitsen ze zich af naar de scanners en de lasermodules.

Dus één kabeltje van 3 aders soldeer je aan X+/X- (pin 1 en 14) en aarde (pin 25), nog een kabeltje voor Y+/Y- (2 en 15) met aarde, enzovoort.

De pinnen voor X+ en X- (en de rest) liggen netjes tegenover elkaar op de DB25 connector, dus dat moet gelijk te vinden zijn. Strengen van een UTP CAT5-kabel kun je prima gebruiken voor de verbindingen naar je galvo's toe.

Waar je wel even naar moet kijken is hoe je alles op een passende connector kan maken. Als je niet meer van plan bent om je DMX-printje te gebruiken kun je die kabel gewoon doorknippen en aan de DB25 solderen, anders zul je nieuwe connectors moeten kopen.

Comment

• T_Sound
                      • Sep 2009
                      • 267

Bedankt voor deze reactie, ik heb aankomende week niet echt heel veel tijd, maar ik wil er zeker even naar kijken, De DMX (hoe raar het ook klinkt), wil ik wel blijven gebruiken, niet zozeer dat ik, wanneer ik ILDA heb, veel van de DMX gebruik ga maken, maar gezien ik niet de enige ben die met de laser werkt en dus de andere persoon NIET met ILDA kan werken (hoe raar DAT OOK weer klinkt), wil ik de DMX er gewoon in laten zetten.

Is er een mogelijkheid, dat je mij een schema kan maken, met daarin eventueel een circuit, die ik zou moeten solderen/plaatsen, wanneer ik er dus een extra bordje in zet? Of zijn er eventueel threads op internet waar ik een en ander kan vinden?

EDIT: Heb even je link bekeken, interessant. Bestaand er ook compleet voor gemonteerde/gesoldeerde prints?

Ik ben geen held in solderen. Dus maybe een kant en klare? Of denk ik nu helemaal verkeerd?
                      Last edited by T_Sound; 27-03-11, 14:05.

Comment

• djskype
                        • Mar 2011
                        • 25

lasworld cs 500 rgy

de laser moet alleen elke 2 weken worden schoon gemaakt anders komer er stof deeltjes in en word de laser natuurlijk altijd minder zichtbaar.
                        ik heb de laser nu twee ,drie weken en ik heb op m,n zolder de oefenruimte ongeveer 10 meter lang maar de laser zal op 1,70 hoog hangen is dat hoog genoeg en is het schadelijk voor de ogen als je van 5 meter afstand naar de laser kijkt van kort bij is nooit goed maar de zalen waar ik soms draai zijn maar klein dus ik wil geen oogschade bij het publiek
                        dus moet ik hem dan thuis laten of is het kwestie van waarschuwen niet te kort bij in de laser te kijken en hem hoog genoeg hangen .

alvast bedankt voor de reactie
                        ps: deze laser is een echte topaankoop geweest echt een aanrader

Comment

• T_Sound
                          • Sep 2009
                          • 267

Volkslaser om laten bouwen?

Hallo allemaal, even weer een kick van een topic wat ik een tijd geleden gestart heb.

Stoney3K heeft aangegeven dat het mogelijk is om een Spacelas-bordje bij je laser in te zetten, zodat je zowel DMX als ILDA kan gebruiken.

Ik wil mijn laser om LATEN bouwen, naar deze mogelijkheid, ik wil graag zon bordje erin, met daarbij de DAC voor de pc en eventueel een simpele goedkopere stuur-software.
                          Is dit mogelijk, wat zou mij dit gaan kosten en wie zou dit voor mij kunnen/willen doen?

Alvast bedankt voor reacties.

Groeten T-Sound

Comment

Working...