Verschil Avolites en Wholehog2???

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • rieuwert
    • Jul 2002
    • 211

AVOLITES!!!!!!!!

Lekker belangrijk.

Comment

• Robert
      • Aug 2000
      • 630

Hartelijk bedankt voor deze zeer nuttige, en goed onderbouwde reactie, die ook nog eens mooi op tijd is!!!

Comment

• cornedure
        • Jul 2002
        • 230

Selecteren van de fixtures is niet echt gemakkelijk bij een Hog. Een knop of 5 nodig vooraleer je alles geselecteerd hebt.

Maar is er met de komst van de effects engines niet een soort luiheid onstaan waardoor geen enkele beweging meer geprogrammeerd wordt, tenzij een 2-stappen beweging? Ik heb in discotheken tegenwoordig geen chases meer gezien met zelf geprogrammeerde bewegingen.

Comment

• Rudy Vorstenbosch
          • Jun 2001
          • 1429

citaat:
          Selecteren van de fixtures is niet echt gemakkelijk bij een Hog. Een knop of 5 nodig vooraleer je alles geselecteerd hebt.
          Hoe kom je daar nu bij.......als je je "Groups" goed organiseerd ben je sneller en makkelijkeren sneller dan op welke avo dan ook!?

Je kan zo snel een groepje selecteren en bij een avo denken waar die ook weer stonden en/of welke fixtures nummer het ook al weer waren...
          Heerlijk tegenwoordig een hog.... eindelijk geen rol gaffertape meer nodig waar je dan al je texten op moet priegelen..
          lang leven de lcd's en touch-screens...

Showtechniek

Comment

• cornedure
            • Jul 2002
            • 230

Daar heb je het: Groups. Ik bedoel maar, als je slechts bepaalde wilt selecteren, kan je op een hog maar best een 1 fixture group maken.

Probeer anders maar eens heel snel een PAR te laten branden op een HOG, zonder het ergens op een schuiver staat. Maar ja, wie combineert er nu hopen PARS en een HOG?

Comment

• Rudy Vorstenbosch
              • Jun 2001
              • 1429

citaat:
              Daar heb je het: Groups. Ik bedoel maar, als je slechts bepaalde wilt selecteren, kan je op een hog maar best een 1 fixture group maken.

Probeer anders maar eens heel snel een PAR te laten branden op een HOG, zonder het ergens op een schuiver staat. Maar ja, wie combineert er nu hopen PARS en een HOG?

Als je eenmaal zo ver bent dat je de tafel goed hebt ingedeeld (kost niet meer tijd dan alle pages te be-tapen op een avo..) dan ben je zeker wel zo snel...
              en als ik op een pearl parren prgrameer werk ik hetzelfde als op een HogII operating system... 1+6+13+24 @ Fuul (30%,40%,50%60%,....)

Showtechniek

Comment

• Robert
                • Aug 2000
                • 630

citaat:Probeer anders maar eens heel snel een PAR te laten branden op een HOG, zonder het ergens op een schuiver staat. Maar ja, wie combineert er nu hopen PARS en een HOG?

Waar ik werk hebben ze een Hog2 die onder andere 96 dim-kanalen bedient. Die combinatie bevalt goed hoor....

Maar ehm... oke, je kan misschien op een pearl sneller 1 par laten branden, want het is "duw tegen schuifje", terwijl het bij de Hog is: "nummer @ full (of andere waarde)". Je moet bij de avo dan wel weten waar je lampje zit, terwijl deze bij de hog een naam heeft.

Nou en? Wanneer moet je nou heel snel 1 lamp laten branden? Je kan wel veel sneller groepen maken en wijzigen op een hog, zeker als je bij de avo op meerdere pagina's moet werken (wat je al vrij snel moet). Volgens mij gaat het werken op een hog bij grotere lichtsets echt stukken sneller.

Over die effects-engine... misschien heb je wel gelijk. Ik gebruik de bewegingen die hieruit komen ook meer dan zelfgemaakte dingen. Ik vind ze vaak ook mooier, vooral omdat ze vloeiender zijn. En je haalt er in enkele seconden dingen uit waar je je zonder effects engine een breuk op programmeerd.

Groeten!!!

Robert

May the source be with you.

Ik heb een site!!!!

Comment

• Wouter Verlinden
                  • Dec 2000
                  • 263

Hoi,

wie maakt zich nog druk over deze discussie???

Hier in Belgiƫ worden bijna alle grote festivals (Werchter, Marktrock, Beachrock, ...) bediend met een Hog2 en een Saphire...

Hog2 voor de Varilites (en soms ook strobes)
                  Saphire voor de pars, blinders, ....

Naast elkaar dus, en ze maken geen ruzie!!!

Groetjes,

Wouter
                  Wouter Verlinden
                  Creative Sound & Light Development

Comment

• Tiemen
                    • Dec 2001
                    • 944

...En Virtuoso en Jands, allemaal dikke vriendjes.
                    Maar Wouter, dat wil toch niet zeggen dat al die tafels gelijkwaardig zijn? Je zegt zelf Hog voor intelligent, sapphire voor dom...En daar gaat het topic gewoon over, bepaalde verschillen en bedieningsverschillen aantonen.

Tiemen

Comment

Working...