GrandMa 2 quickstart....

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kristofb
    • Sep 2006
    • 91

GrandMa 2 quickstart....

vorige week heb ik eens geprobeerd een ma2 in werking te zetten.... bestaat er soms een DEFTIGE manual of quickstart van dit ding? Ik kan er buiten die videotutorials enzo niets over vinden... maar die tutorials maken me er niet slimmer op.

Vanaf morgen heb ik hem thuis staan voor een tijdje en dan wil ik er ook deftig op leren werken maar zonder manual ofzo word dit een lastige zaak... Ik wil nadien voor een bijscholingscursus gaan die me de dingen kan leren wat me niet lukte.

kan iemand me hierbij helpen?
  • rayoflight
    • Aug 2010
    • 11

Hallo Kristof.

de basis van de 2 is het zelfde als de 1 knoppen hebben wel een andere plek maar er zitten veel dezelfde functies in.
    de tutorial die in de tafel zit (help) knop kan je heel veel dingen leren. de syntax van de 2 en de 1 verschillen niet zo heel erg veel ( zoals command line functies). Veel uren maken op de tafel is bijna een noodzaak. t is nogal een complexe maar veelzijdige machine.
    bij 120KW stop ik meestal !!!

Comment

• Tom van Kameren
      • Oct 2006
      • 57

Tom Spaan
      StoreQ operating

Comment

• rene.derksen
        • Feb 2004
        • 649

Zei hebben heel veel handige tips...

Sowieso op de website van actlighting vind je erg veel informatie.

Ook op www.ma-share.net kun je leuke info vinden.
        Licht is altijd zwaar.

Comment

• kristofb
          • Sep 2006
          • 91

alvast bedankt voor de reacties... hopelijk kan ik hier wat verder mee.

Comment

• kristofb
            • Sep 2006
            • 91

beste, nu is mijn pan/tilt waarde linked aan mijn effect... nu wil ik dus bereiken dat ik het circle fx over elke position preset kan zetten maar krijg dit niet klaar en kan id manual hierover niets vinden..

wie kan me helpen?

mvg
            kristof

Comment

• AJB
              • Jul 2003
              • 2289

In plaats van het uitspitten van de tafel onder begeleiding van het forum (wat niet de bedoeling is overigens!) zou je er beter aan doen een degelijke training te boeken. Voor Belgiƫ kan dit bij Painting With Light en in Nederland bij Flashlight (Michel Suk). Anders kunnen we hier de hele dag gaan uitleggen, wat wel degelijk in de manual te vinden is...
              If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
              ------------------------------------------------
              Arvid Buit
              Creative-Director / Artist-Manager

Comment

Working...