tijdcode.. maar zo?:|

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tummy
    • Nov 2008
    • 324

tijdcode.. maar zo?:|

filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=8Q7ZLcpT7fk

tuurlijk is dit een tijdcode show..

maar hoe en waar wordt dit gemaakt?
    met name het vuurwerk wat exact gelijk loopt.. rekenen? of vak mans werk?

dit is wel bizar namelijk..
    hier is qlimax e.d niks bij.. technisch gezien.. (vind ik)

ik ben zeer benieuwd naar de techniek die erachter zit..
    Profiel wordt door meerdere personen gebruikt :)
  • frederic
    • Jan 2006
    • 3511

Om te beginnen weet ik niet waarom ze dit een vuurshow noemen. Ik zie meer lichten op en neer springen dan vuurwerk.
    Ten tweede is technomuziek een van de eenvoudigste geluidsbronnen om licht geluid en vuurwerk syncroon te laten lopen.
    Dit kun je perfect timen en uitrekenen.

Dit is andere koek om het syncroon te laten lopen: http://www.youtube.com/watch?v=bDa3J...eature=related
    Last edited by frederic; 11-10-11, 08:03.

Comment

• AJB
      • Jul 2003
      • 2289

Veel geweld, maar WAT een kutmuziek... Zou ik geen kippenvel van krijgen... Geef mij Frederic's optie maar; een beetje gevoel, een beetje verstand, NET even dat beetje kwaliteit... Raggen met veel lampen is in de praktijk niet zo'n enorme kunst. Los van het feit dat het inderdaad keurig is uitgevoerd hoor: daar hoor je me niet over.
      Over smaak valt weer eens niet te twisten
      If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
      ------------------------------------------------
      Arvid Buit
      Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• qvt
        • Oct 2009
        • 721

defqon draaide op MA, met als het goed is een bonsaidrive voor de timecode.. Vuurwerk kan getimed worden, hangt een beetje af van wat voor vuurwerk het is.. Met de grotere shells is dit moeilijker geloof ik

Los van de techniek is de muziek inderdaad een kwestie van smaak, maar ook in deze muziek zit sfeer en emotie..
        There is no substitute for imagination

Comment

• AJB
          • Jul 2003
          • 2289

idd... Sfeer=agressief....emotie=verdriet....

If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
          ------------------------------------------------
          Arvid Buit
          Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• Tummy
            • Nov 2008
            • 324

inderdaad, over muziek valt te twisten.. ging mij om het resultaat en de techniek die erachter zit.

zo'n show wordt volgens mij samen met de muziek in de tafel gezet en gemaakt (?)
            maar wordt dan echt ELKE stap apart geprogrammeerd? dan ben je (lijkt mij) hier wel een Flinke tijd zoet mee als je de MA uiterst goed beheerst

edit:
            gevonden, word gemaakt bij http://www.tenfeet.eu
            Last edited by Tummy; 12-10-11, 10:47.

Comment

• renevanh
              • Oct 2004
              • 2371

Het enige waar ik me bij dit filmpje (al eerder gezien overigens) over verbaas: Hoe krijg je zo'n enorme berg pyro in die cirkel?
              Dat is toch een nachtmerrie voor je rigging, al was het maar omdat het amper zal passen en je er dan ook nog eens voor moet zorgen dat je geen spontane ontsteking krijgt.
              Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• Tummy
                • Nov 2008
                • 324

komt zwart geblakerd terug

Comment

• Lj_Mouzer
                  • Jan 2005
                  • 125

Heb daar met collega's de lasers gedaan, was een mooie show
                  Wie is toch die Pieter Smit ? "die treed ook overal op"

Comment

• Shark
                    • Aug 2007
                    • 208

meeste grotere shows/festivals/dj sets zijn vaak op voorhand opgenomen/gemixed, vaak weken of maanden op voorhand
                    de mixen hiervan komen terecht bij de operatoren van het licht, vuurwerk, video,..
                    voor het licht en vuurwerk zijn een aantal programma's om virtueel de hele show op te bouwen en alles op die manier op voorhand te programmeren
                    soms komt er ook nog een heel draaiboek bij kijken wanneer wat vooral verwacht word

weet niet meer welk event het was, maar ze verkochten een compilatie cd met de headliners van die avond.
                    is makkelijk samen te stellen op voorhand.. enige bizare was dat ook de "live" mix van brennan heart van die avond erbij was als extra cd en een dag later te koop

het gaat vooral om de show errond en veel voorbereiding,
                    hier word er ook wat over uitgelegd: http://www.5minuten.tv/node/video/3ck0WmNa

Comment

Working...