Scan/movinghead trage beweging maar snelle kleurwissel te programmeren met DMX tafel?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Stefke
    • Sep 2003
    • 259

Scan/movinghead trage beweging maar snelle kleurwissel te programmeren met DMX tafel?

Beste lichtguru's.

Als DJ ben ik alleen de baan op met geluid en licht en vooral voor bruiloften.

Ondertussen ben ik onderweg met TCL led "parren" + lichteffectje op een scensetter 12/24 van Botex en zou ik als extra 2 of 4 scans/movingheads willen voegen.

Nu is de vraag hoe ik trage bewegingen kan maken, maar dat ondertussen de kleur bv kan wisselen op audio (beat)

In een ver verleden heb ik een showtec 136 tafel gekocht, kan je dat hierin programmeren, of vraag ik nu iets dat niet kan, tenzij met DMX-software?

Momenteel heb ik nog geen scans of movingheads, dus over types kan ik weinig kwijt.

Alvast bedankt

Steven
    ah zo dan
  • Svartrose
    • Apr 2008
    • 229

Even in de handleiding zoeken of je een chaser kan maken met een bepaalde fade-tijd... (die losstaat van de fade-time fader) Ik vrees dat het niet kan... het is sowieso geen pretje om scans te bedienen met een dergelijke tafel.

Comment

• pjadskop productions
      • Nov 2008
      • 128

makkelijkste is terwijl je aan het programmeren bent, 1 stap voor je kleurenwissel te programmeren, en voor je beweging voorzie je 2 of meerdere stappen, je beweging krijgt dan vb 2 kleurwissels de tijd om te voltooien, hierbij gaan je bewegingen nog wel even snel, maar heb je er minder snel achter elkaar. Om de beweging effectief te vertragen heb je geen mogelijkheid denk ik, tenzij je op je movinghead een pan/tilt snelheid kanaal hebt
      Nee meneer, de boom staat niet op de bergen, want de bergen zijn op vakantie in Disneyland, meneer

Comment

• Tom06
        • Aug 2009
        • 161

Het is zeker mogelijk om dit te doen, of het kan met een showtec tafel betwijfel ik.
        Met een pearl heb ik het wel eens gedaan iniedergeval, maar je bent goedkoper uit met dmx software en een dongel.
        Echo! echo .. cho .. ho .. o ... , goede akoestiek!

Comment

• Stefke
          • Sep 2003
          • 259

Zou dit wel lukken met een SGM Pilot 2000? Die beginnen stilaan 2de hands te komen.
          ah zo dan

Comment

• renevanh
            • Oct 2004
            • 2371

Programmeer dat transparant!
            Maak een showtje (chase) voor de beweging en maak chase(s) voor je kleuren. Eventueel kun je een chase over de shutters van de scan/mh maken.

Nadeel van je Scenesetter is dat je beweging dan meegaat met de snelheid, dat wil je niet. Daarnaast zitten je 24 kanaaltjes heel erg snel vol met LEDparren, laat staan als je daarbij nog (apart geadresseerde) MH's of scanners wil gebruiken.
            Met een Entec Dongle (80,- ofzo) en Freestyler (gratis) op je PC/laptop kom je er wel probleemloos.
            Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• Stefke
              • Sep 2003
              • 259

Ondertussen een tussenoplossing, maar niet helemaal naar wens.

De scans hebben ingebouwde bewegingsmacro's, die kan ik dus kiezen en snelheid regelen. kleurwissel is dan in een chase gestoken die op audio gaat. Enkel zijn de ingebouwde bewegingsmacro's nogal basic en is hun bewegingshoek redelijk beperkt gehouden, zodat ze nogal dicht onder het statief schijnen en niet echt richting publiek willen trekken. Ik heb al gemerkt dat op m'n lightdesk 136 geen chases simultaan kunnen gemaakt worden, waardoor dus 2 aparte chases 1 kleur, 2 beweging, niet samen kunnen losgelaten worden op de scans.

Ben nu aan het kijken naar een showmaster 512, waarmee dat blijkbaar wel kan. Ik blijf in de budget tafeltjes, vermits ik geen pro LJ ben en alleen achter de draaitafels sta. Licht is van belang, maar kan momenteel geen vermogen investeren.

Vermits ik al draai (muziek) via laptop, wil ik liever niet het licht over laptop gaan bedienen, vermits ik dan nog een laptop bij moet aanschaffen en ik eigenlijk graag nog live kan ingrijpen door aan schuiven en knopjes te pielen. Dat kan dan wel met een "wing", maar het is me teveel gedoe.

Alvast dank voor de reactie's
              ah zo dan

Comment

Working...