led operator 4

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • josthecrew
    • Dec 2010
    • 50

led operator 4

hoi,

ik heb een vraag over de showtec led operator 4 !
    kan je de scene`s ook faden want als ik met een show doe en ik wil van rood-blauw-rood-blauw naar rood-wit-rood-wit <-- bijv. dan gaat de lamp Boem in 1 keer aar die andere scene.

grt jos
  • moderator
    Moderator
    • Apr 2001
    • 5950

Tja, je kan ook ff de omschrijving lezen! http://www.licht-geluid.nl/shop/p-73...perator-4.aspx
    Meest rechtse fader, daarmee stel je de fadetime in.

Proefondervindelijk kan ik je melden dat dit werkt, voor de mensen die het faden van halogeen spots gewend zijn ziet het er niet uit wanneer de RGB led's van intensiteit wisselen en daarmee nieuwe kleurensoep maken.

Het meeprogrameren van een fadetijd kan helaas niet heb ik gemerkt.
    Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• DMiXed
      • Jan 2008
      • 370

Het faden tussen twee scenes kan helaas niet met dit controllertje. Oplossing door de twee scenes in een chase te zetten en dan handmatig door te duwen met de TAP Sync werkt helaas ook niet met fade, een minpuntje aan deze.. Tenminste, bij mij werkt het niet, je kan het altijd nog proberen!
      Je kunt wel eventueel een chase maken, auto mode, en je speed fader helemaal dicht zetten. Als je wilt wisselen van stand gooi je even de speed fader helemaal open en direct weer dicht, dat is meestal net genoeg om naar de volgende stap (2) te gaan. Wel snel zijn, anders is het pats flits boem bam en dat zit je weer bij stap 1...
      Even mee klooien dus, maar dat zou in ieder geval een oplossing kunnen zijn!
      Jeroen van Geffen

Comment

• moderator
        Moderator
        • Apr 2001
        • 5950

Ha Jeroen, Ik heb een poosje zitten spelen met deze sturing en kon nadat ik een chase had gemaakt wel de fade tijd instellen, zijn er verschillende versies van deze sturing?

Comment

• DMiXed
          • Jan 2008
          • 370

Na het programmeren van de chase kan je inderdaad wel de fadetijd instellen, in de auto en music-mode iig!
          kort gezegd:

Wat die van mij doet:
          -geen fade bij switchen tussen scenes
          -geen fade bij volgende stap in chase in de 'manuele mode' door op tap sync te duwen
          -wel een fade bij chase in music/audio mode en automatic mode (met de speed schuif dus)

het zou kunnen dat er inmiddels een nieuwe software op de tafeltjes staat,
          de mijne is nu denk ik een jaar oud!

Overigens vind ik de naam van de tapsync knop ook niet helemaal juist,
          bij mij is het meer een next of go, want van een tap verwacht ik een 'learn functie' om het tempo te kunnen intikken met twee keer duwen, maar helaas moet je met deze 'tap sync' dus steeds zelf blijven doorduwen om je chase te laten lopen...
          Weet niet hoe dat bij jou zit?
          Last edited by DMiXed; 29-11-11, 13:27.
          Jeroen van Geffen

Comment

• moderator
            Moderator
            • Apr 2001
            • 5950

Euh....dan moet ik er eentje gaan opzoeken, wij maken gebruik van de LED Commander, was in de losse verhuur net iets handiger.

Comment

• DMiXed
              • Jan 2008
              • 370

voor zover ik weet is de commander de 8 kanaals versie van de operator en zijn die vrijwel gelijk niet? dit zijn in ieder geval mijn ervaringen met de op.4, heeft de TS in ieder geval al iets om te proberen! kijk maar eens als 't je lukt om eens de verschillen uit te zoeken, zou opzich best goed kunnen dat de commander uitgebreider is...
              Jeroen van Geffen

Comment

Working...