kleine optredentje uitlichten ,ideeën even aftoetsen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • zjeten
    • Mar 2003
    • 331

kleine optredentje uitlichten ,ideeën even aftoetsen

Beste,
    Een tweetal weken geleden een klein lichtgeheel gepost maar daar kwam er wel wat opmerkingen op.
    Nu ga ik eens mijn ideeën posten voor de productie. Tips ,tricks ,opmerkingen welkom.
    Het gaat over een ledenfeest van het davidsfonds waar derek optreed. (zang,git,pianno)
    Het is in een cultureel centrum en ik moet het doen met het licht die er is. Zijn wat pars ,showtec pc'tjes voorzien.
    Ik dacht om het heel sober te houden. Links, rechts en achteraan is er zwarte doek voorzien.
    Tegen de zwarte doek zou ik om de 3 meter (symmetrisch) een pc ophangen en telkens het zwarte doek in wat rood steken (lee 106).
    Dit zowel links ,achter ,rechts.
    Naast de muziekanten zou ik links en rechts 2 parren zetten nsp met een donker blauw lee kleur en dit in een waaier omhoog schijnen.
    Als extra zouden we nog 4 parspots kunnen zetten op de vloer van de muziekanten in een roze kleur.
    De configuratie van de zaal zal plat zijn (geen zittribune omdat het met eten is vooraf) en de muzikanten zullen op een klein podium zitten.
    (Wegneembare podiumelementen)
    Uitlichten zou ik doen met een lee152.
    Indien er toch wat ambiance gemaakt word zou ik eventueel een fade looplicht in de rode spots kunnen steken.
    Als apothiose kun je dan nog de 3 kleuren afwisselen laten pinken indien nodig.
    Foto's van de zaal kun je zien links boven eerste foto.

Shoot!
    Groeten,
    Jeffrey
  • AJB
    • Jul 2003
    • 2289

Hi Zjeten,

Wat je voorstelt is an sich prima, mits netjes uitgevoerd. Als je voor een mooie rood kiest, zou ik persoonlijk eerder L029 kiezen (is echt dieprood). L106 is een beetje rock en roll en nogal "vuur-achtig" o.t. neigt veel naar het oranje. Persoonlijk zou ik voor een neutrale look je doekjes uitlichten met L181 (vanaf de grond), die waaiertjes mooi donkerblauw maken en dan zijlicht (kunnen de parretjes tussen de muzikanten zijn) met een iets lichtere blauw. Dan krijg je mooie lagen diepte op je podium. Dit kan overigens ook prima met rood op het doek, maar dan krijg je best een sturende sfeer. Frontlicht zou ik (zeker als je sfeer wilt en een intiem optreden) eerder filteren met L147. Als je nu probeert om elke muzikant vanuit het grid een topje L201 te geven, kun je dat mooi mengen met je frontlicht. Kun je ook de solo-tjes er mooi uitpakken.

Belangrijk altijd: zorg voor zijlicht! Altijd sfeervoller dan fronlicht, omdat je daar alles snel mee "dicht blaast".

Have fun! Leuk dat je je zo goed bezig bent met je shows.
    If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
    ------------------------------------------------
    Arvid Buit
    Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• zjeten
      • Mar 2003
      • 331

Bedankt Ajb,
      Ga eens de kleuren checken.
      Kijken wat ik heb van kleuren en dan zien wat ik kan doen.
      Eventueel kleur bijbestellen.
      Groeten,
      Jeffrey

Comment

• zjeten
        • Mar 2003
        • 331

Hoi ,ajb
        Ik heb 181 voor tegen de doeken ,zal wel moeten vanaf boven uitgelicht worden met pc's en dacht om de kleppen recht te zetten om een strook te krijgen.
        152 ga ik houden, dit voor algemeen front op 45° verticaal links en recht en dan boven de muziekanten op 25° verticaal in een profiel met 201 (heb ik ook liggen) . voor de sides met pars heb ik hier 115 liggen om de vloer uit te lichten. De waaiers dan met 68 die ik ook liggen heb.
        Indien je een veto heb mag je het altijd zeggen maar zou het liever doen met filters die ik liggen heb omdat ik voor het licht niet extra betaald ben.
        Materiaal (armaturen) is van cc en filters zijn daar slecht en versleten dus zal ik die zelf meebrengen. Het ingangen gebeurt via een technicus van daar dus daar heb ik in princiepe niet zoveer werk mee. Beetje helpen richten. Ik wil wel dat het licht wat mooi is ,dat is reclame voor mij.
        Bedankt alvast voor de info en tips. Ik ben daar niet zo thuis in. Ken wel paar dingen maar die filters ken ik niet zo theater combi's te maken.

Groeten,
        Jeffrey

Comment

• AJB
          • Jul 2003
          • 2289

Ik geef geen veto's en wil je niets opdringen he! Je vroeg tips en die krijg je Verder ook vooral kijken wat JIJ mooi vindt en daar mee verder gaan.

Have fun
          If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
          ------------------------------------------------
          Arvid Buit
          Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• axs
            Moderator
            • Jun 2002
            • 2687

Kijk... zo kan het dus ook!
            Advies vragen, opbouwend advies gegeven (thanks 2 AJB)!

Hmm... kerstsfeer op het forum
            If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• zjeten
              • Mar 2003
              • 331

Resultaat

Hallo,
              De resultaten van het optreden na dit topic.
              Misschien niet onbelangrijk om te vermelden.
              Het thema was franse chansons. Heb me laten inspireren door de franse vlag.
              Wit ,rood en Blauw

facebook : https://www.facebook.com/media/set/?...7088888&type=1
              album is openbaar.
              Na het aanraden van kl 181 heb ik toch geopteerd om een ander kleur te kiezen.
              Ik wilde zeker met 120 blauw werken en daarbij paste volgens mij 027 perfect.
              2 lichten op de podiumvloer met kl 201. Dit was mooi maar nu functioneel. Werkt beter met hoog oplopend podium.
              Iemand die filmde bovenaan in de regikamer vond het wel mooi :-) . Front was 3 x 152 pc met flappen en 2 x profiel met 201.
              Op de 2 spiegelbollen waren er 2 profiels gericht ook met 201. (correctiefilter 201 is een goeide tip van jullie en heb ik ook gretig gebruikt om een mooi wit kleur te hebben.
              Rook antari hz500 hazer.
              Lichttafel adb mikado.
              Chases zaten op de 8 rode pc's op de doeken. Al verschillende motieven.

Klank was mackie 24.4 ,effectenrack met goedkoop lexicon effect ,tc compressor en cd speler. (ga dit niet uitbreiden omdat het voorlopig voldoende is en ik mijn geld aan een digitale tafel wil uitgeven.)
              Monitors ingehuurd d&b copies (worden hopelijk dit jaar eigen coda cue fours ;-) ) met eigen xti4000 versterker. Processor intelli x²48 + lab fp10 000 en jbl vrx932.

Dingen die volgens mij beter kunnen. Profiels met 201 een trek verder hangen om verticaler te richten boven de muzikant. en irishen in alle profiels om mooier rond de spiegelbol te kunnen uitlichten maar deze hadden ze niet bij ons in cc. Zijn besteld maar waren nog niet binnen.

Groeten,
              Jeffrey
              Last edited by zjeten; 11-02-12, 13:06.

Comment

Working...