lichtjockey chase onder fader

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tummy
    • Nov 2008
    • 324

lichtjockey chase onder fader

hoi hoi!

ik plugde vandaag even een externe dmx tafel aan..

eerst had ik het probleem dat ik de (transparant) cue's niet kon dimmen van 0 naar 255.. maar deze alleen vol open ging bij een dmx waarde van 128.

dit schijn ik in de Global Patch te kunnen veranderen

maar nu wil ik een chase(sequence) onder een schuif zetten, van langzaam naar snel,
    hoe doe ik dit?

ik programmeer de hele beweging en kleur onder 1 cue.. een cue is dus gobo/kleur/beweging etc
    om het makkelijk te houden voor het personeel

ook wil ik de movement snelheid onder een schuif zitten.. nu kan ik natuurlijk een aparte cuebank maken voor de 'movement' maar ik wil het hele programma (de cue) langzamer laten gaan.

hoe doe ik dit?

ik denk de movement van de movinghead met een hoge snelheid programmeren, en wil dan met de schuif van langzaam naar snel gaan
    Profiel wordt door meerdere personen gebruikt :)
  • jakobjan
    • Jul 2002
    • 599

Hallo Tummy,

Het wordt een beetje verwarrend.. wat wil je nu precies.

Wil je de hele cue snelheid onder een fader of wil je 1 slot van een cue = sequence onder een fader zetten.

Je kan namelijk van alle 12 slots de snelheid regelen, maar of dat met een externe dmx tafel gaat moet ik even uitzoeken.
    Jakob-Jan
    Lightjockey Beta tester
    Freelance Licht tekkie

Comment

• Tummy
      • Nov 2008
      • 324

in eerste instantie de hele cue snelheid onder een fader.

als je als lichtjockey werkt werk je zo:

1 cuebank:"intensity"
      2 cuebank: movement
      3 cuebank: gobo etc

dan kan je zelf dingen over elkaar heen creƫren.

ik moet zo werken vanwege normaal personeel dat ermee werkt:

1: movinghead (hier staan gewoon complete chases op met kleur, bewegingen e.d)
      2: led parren
      3: ventilatoren

etc

nu wil ik gewoon de snelheid van een cue, of de movement van een sequence kunnen regelen.

in optie 1 is bijvoorbeeld alleen je shutter een sequence (open dicht loopje) hiervan wil je dan de snelheid onder een fader kunnen zetten..

ik wil precies hetzelfde
      alleen bij mij zal het resultaat zijn dat de Hele movinghead langzamer gaat werken omdat je gewoon de cue langzamer zet.

als dit me lukt.. dan kan ik ook de cuebank van de Parren langzamer en sneller laten gaan.

want als ik nu bij DMX in.. en dan op dmx1: sequence (slot) 1 intensity zet.. dat heb ik alleen me shutter onder een schuif.. (open dicht) maar ik wil de hele snelheid kunnen veranderen die onder de cue zit..

dit is mogelijk.. want ik zie vaker licht jocks met martin light jockey die movingheads en parren sneller of langzamer laten werken onder een schuif..

en dan probleem 2:
      ik wil een cue kunnen faden.. deze cue zet ik bij DMX IN in het rijtje,hier zet ik bijv een Cue van een ventilator op.. die cue staat opgeslagen op 100% (ventilator vol open)

nu is de situatie zo.. dat de cue niet aanspringt tot een waarde van 128 (helft van de schuif) en dan de cue erin start.. dus nu is het een switch ipv een fader

nu wil ik deze cue kunnen faden.. dus de schuif een beetje open is ventilator langzaam draaien.. schuif open is snel draaien.

het is mogelijk maar ik zie iets over het hoofd..
      Last edited by Tummy; 23-12-11, 19:23.

Comment

• DJ Antoon
        • May 2005
        • 1681

En als je macro's gebruikt kun je die ook via DMX in regelen, zowel amplitude als speed.

Comment

• jakobjan
          • Jul 2002
          • 599

Hallo Tummy,

Ik weet hoe LJ werkt, kijk maar in de about

Wat jij met dmx-in zou moeten sturen is Cue Time, dit stuurt de snelheid van een cue aan.

Overriding the Cue Time Control
          The Cue Time control allows direct control with the cue's dynamic timings by scaling the scene and fade times of each of the sequences in the cue. It is possible to assign control of the Cue time fader, and each of the 12 sequence time faders to DMX in. Via the Cue Time Control preferences menu it is possible to set up if the DMX in override should override always or only when changes occurs on the DMX in values.
          dit is een stukje uit de handleiding zoek maar eens op dmx-in

wat betreft die fan, daarbij lijkt er iets op een switch te staan ipv op een dimmer.
          Jakob-Jan
          Lightjockey Beta tester
          Freelance Licht tekkie

Comment

• Tummy
            • Nov 2008
            • 324

@dj antoon,

leg eens uit..

@jacobjan
            over je kennis van LJ twijfel ik niet, was meer als uitleg om mijn uitleg duidelijker te maken

de fan staat als fade geprogrammeerd, hij laad ook pas op een value van 128 de cue in (in de cue bilder), waarschijnlijk moet ik dit even aanpassen in de global patch(?)..
            dat kan ik (morgen) middag pas weer testen.

dat van die tijd zal ik even proberen
            Last edited by Tummy; 23-12-11, 22:40.

Comment

• DJ Antoon
              • May 2005
              • 1681

Zoeken en proberen, dan kom je een heel eind met wat we hier aangereikt hebben.

Comment

Working...