vervangen lichtsturing

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mini7
    • Jan 2008
    • 19

vervangen lichtsturing

Voor het uitlichten van onze jaarlijkse playbackshow ben ik op zoek naar een nieuwe lichtsturing. Ik ben me al de hele dag aan het orienteren op internet en dit forum, maar ben er nog niet helemaal uit. Op dit moment gebruik ik een showtec lite 8 pro voor het aansturen van 2 t balken met ieder 4 parren en een scanmaster 2 mk2 voor het aansturen van 2 showtec movingheads, 4 showtec cyclone scanners, 1 rgb laser en een dmx strobo. Ik heb verder een kabeltje gesoldeerd om mijn antari z1200 aan te sturen met het fogger knopje op de scanmaster.

In princiepe bevalt me dit vrij goed, maar ik wil dit jaar 4 ledparren aanschaffen voor erbij en wil wat meer handigheid bij het programmeren en ingrijpen tijdens de show. Wat me ook handiger lijkt is dat ik 1 paneel heb om alles aan te sturen. Belangrijk vind ik wel dat ik mijn rookmachine apart aan kan sturen, dit is bij de scanmaster namelijk erg makkelijk.

Na veel lezen is mijn oog gevallen op de elation trio 1248. Deze ziet er erg gelikt uit en is geschikt voor het aansturen van parren, led en moving lights. Wat ik me nu afvraag is of het programmeren van een programma voor de parren nu niet ingewikkeld gaat worden, de sturing die ik nu gebruik is namelijk voorgeprogrammeerd en dat bevalt me prima, en of je met dit paneel een show met de parren en de movinglights tegelijk kunt laten spelen. Ga ik met deze lichtstruring erop vooruit, of blijven de mogelijkheden en de kwaliteit gelijk? Zijn er mensen met ervaringen over de trio, of misschien andere suggesties die zullen voldoen aan mijn eisen? Het budget dat ik kan besteden is ongeveer 750 euro.
    Last edited by mini7; 08-01-12, 02:14.
  • LauranBraat
    • Dec 2011
    • 27

Misschien is een showtec Showdesigner 1024 wel wat voor je?

Kun je in totaal 64 fixtures (= armaturen) mee aansturen.
    Last edited by axs; 14-02-12, 09:41. Reason: link verwijderd

Comment

• Hitvision
      • Jun 2003
      • 388

Last edited by axs; 14-02-12, 09:41.
      Een houtworm met plankenkoorts is nooit grappig!

Comment

• mini7
        • Jan 2008
        • 19

Weer een jaar verder en nog steeds gebruik ik mijn scanmaster en lite pro. Afgelopen jaar heeft de club 4 ledparren en 4 dmx stageblinders aangeschaft. Meer dan wat we nu hebben zullen we niet gaan aanschaffen, maar ik wil nog altijd mijn lichtsturing vervangen voor een sturing die iets makkelijker werkt.

De elation is niet meer ter sprake omdat ik deze heb geprobeerd en hem gewoonweg te lastig vond om te programmeren. Ik ben nu aan het kijken naar de showtec showdesigner 512. Wat me hieraan bevalt is dat ik alle lampen appart kan programmeren en deze hierna samen kan voegen in een show.

Kunnen jullie mij advies geven of ik hier wat aan heb? Ik gebruik de lichtsturing 1x per jaar, dus een alternatief van 2000 euro gaat het hem niet worden voor onze vereniging. We zoeken een simpele sturing voor een bedrag rond de 500 euro, de beperkingen nemen we op de koop toe. Het belangrijkste vind ik dat ik live in kan grijpen en dat ik in een halve dag wat moois kan programmeren. Heeft deze tafel de mogelijkheid om bijvoorbeeld mijn rookmachine onder 1 knop te programmeren?

Ik hoop dat jullie me kunnen adviseren.
        Last edited by mini7; 13-02-13, 13:14.

Comment

• Lala
          • Sep 2008
          • 370

Als het 1x per jaar word gebruikt... Huren! Voor dat geld krijg je geen sturing zoals jij hem wilt...

Comment

• mini7
            • Jan 2008
            • 19

Ik heb toch besloten de showtec showdesgner te kopen. Ik heb de 512 genomen omdat deze meer dan genoeg mogelijkheden heeft voor ons. Omdat er op de meeste forums vaak negatief wordt geschreven over deze 'goedkope' lichtsturing wil ik toch even kort mijn ervaring tot nu toe delen.

De showdesigner is qua programmeren een stuk makkelijker nog dan de scanmaster. Het is eenvoudig om een stap toe te voegen of aan te passen. Het grootste voordeel ten opzichte van de scanmaster is dat je iedere fixture apart kunt programmeren en later kunt samenvoegen door meerdere chases samen af te spelen.

Ook het toewijzen van een knop om bijvoorbeeld de rookmachine te bedienen of de strobo snel aan en uit te zetten is erg gemakkelijk. Als je weet hoe je een scanmaster moet bedienen is deze tafel nog makkelijker te programmeren. Na een uurtje of 3 had ik een showtje klaar voor al mijn fixtures en mocht ik wat aan willen passen kan ik dat per 'lamp' apart doen, dus niet meer heel veel stappen doorlopen zoals op de scanmaster.
            Last edited by mini7; 19-02-13, 09:44.

Comment

• Rolandino
              • Mar 2007
              • 1451

Ik zou de 1024 nemen want als je wilt uitbreiden zit je snel vol met de 512.

Je moet altijd vooruit denken zeker met DMX kanalen of je moet er zeker van zijn datje niet uitbreid.

Ik bedoel in een jaar heb je LEDparren aangeschaft als ik er van 4 uitga zijn het minimaal 12 kanalen (ligt eraan hoe je ze gebruikt en hoe je DMXpar ingesteld kan worden )

Verder weet ik niets over deze controller maar wat ik ervan hoor is negatief maar dat kan ook aan de gebruikers liggen en waar je tevreden mee bent.
              EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

Working...