Hoe 80 parren in te zetten in bestaande danceclub (800 pers.)

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MatthijsNL
    • Oct 2008
    • 49

    Hoe 80 parren in te zetten in bestaande danceclub (800 pers.)

    Ik ben op zoek naar wat ideeen/suggesties over hoe ik de parren in ga zetten in de club waar ik sinds kort werkzaam ben.

    De zaal komt neer op een rechthoekkige doos, met een rechthoekkige truss, waar een 12-tal movers hangen, wat standaard dingen als strobo's e.d. en een stuk of 80 parren 64.
    Nu is het zo dat na de jaren tachtig toen deze installatie gebouwd is er nooit een nieuw lichtplan gemaakt is.
    Er hing dus elke meter een groepje van 2 parren met dezelfde kleur, in de prachtige kleuren groen, rood, blauw en geel.
    Hier kon ik dus helemaal niks mee, dus ben ik aan het ombouwen geslagen.
    Ik heb op een aantal plaatsen in de truss rijen van 6 parren opgehangen in de zelfde kleur. (2 rijen red, 2 rijen deep blue, 2 rijen magenta)
    Deze rijen gebruik ik om variatie aan te brengen in de show's, de movers doen het werk, de rijen parren gebruik ik om mee te 'flashen' op de momenten waarop je ook een blinder zou kunnen gebruiken.

    Alles prima zou je zeggen, ware het niet dat ik nu klachten krijg over het licht, en niet zoals ik verwacht had klachten over de intensiteit, maar het zou te saai zijn, rijen van een kleur.

    Omdat ik het niet voor het zeggen heb zal ik toch weer aan het ombouwen moeten slaan...
    Het lijkt me echter geen goed idee weer terug te gaan naar de oude setup, op die manier zijn de parren totaal onbruikbaar en ben ik volledig afhankelijk van de moving-heads.

    Nu ben ik op zoek naar wat creatieve ideeen over hoe ik deze parren met in achtneming van de klachten anders in kan zetten.
    Dit qua plaatsen, uitrichten en qua kleur

    De muziekstijl betreft Dance/Electro/House/Techno en dergelijke, het publiek is volwassen, en de zaal is laag, erg laag (5m, truss hangt op 4m)

    Ik ben erg benieuwd!
  • 4uss
    • Aug 2005
    • 578

    #2
    Heb je misschien een foto van de locatie? Dat is handiger met het geven van adviezen.

    Comment

    • MatthijsNL
      • Oct 2008
      • 49

      #3
      Dat ik daar zelf niet aan gedacht heb...











      Die laatste wilde ik je gewoon niet onthouden.

      Ik weet, het zijn niet de meest ideale foto's, maar het geeft een aardige sfeerimpressie, en de zaal is gewoon een rechthoekige doos.

      Comment

      • MatthijsNL
        • Oct 2008
        • 49

        #4

        Comment

        Working...