Dashlite groepen probleem movement etc

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tummy
    • Nov 2008
    • 324

    Dashlite groepen probleem movement etc

    Hallo!

    ik wil voor iemand daslite programmeren, dit komt met een touchscreen, en moet door personeel makkelijk bedient kunnen worden

    maar dan wil ik het programmeren op de manier dat je voor elke funktie een groep hebt..

    het leek mij niet zo moeilijk.. maar dashlite laat het niet toe.. (tot nu toe)

    bijv:
    groep 1 : movement
    met daarin circkles, 8 figuren etc.

    groep2: shutter..
    met een open straal, en bijv een Om en Om sequence

    groep 3: gobo

    groep 4: kleur..

    kier kan je genoeg mee doen,
    en dan wijs ik elke sequence aan een groep..
    dat niet de movement uit gaat als de shutter word geactiveerd.

    MAAR

    nu maak ik de movement.. dat gaat goed.

    nu maak ik in de tweede groep de shutter..

    maar als ik de movement laat draaien en activeer daar een shutter chase bij dan stopt de movement met draaien, terwijl deze in het scherm wel geactiveerd is.

    nu deed ik dit met de FX generator. en dan vraag deze bij het opslaan: "keep live levels?" als ik dan JA klik, dan gaat het wel goed.

    wat gaat er nu fout (lijkt mij).. als ik handmatig (zonder de FX) een chase wil maken (bijv) voor de shutter, dan slaat deze de waarde van de PAN en Tilt ook op, en met deze FX niet.

    hoe zet ik dit uit? dat Dashlite alleen mijn kleur/gobo/shutter/movement instelling opslaat.. en niet alle waardes die ik in kan stellen van de movinghead

    ik kan nu alleen werkende chases over elkaar heen laten draaien met de FX generator. maar deze is erg geperkt.

    (met martin LJ wijs ik elke functie toe aan een aparte cue bank)

    doe ik iets fout, of is dit gewoon erg beperkt in daslite?
    Profiel wordt door meerdere personen gebruikt :)
  • showband
    • May 2001
    • 4524

    #2
    Heb je de niet gebruikte delen van de fixtures wèl op waarde nul staan? Dat je in de movements de kleurschuiven dicht hebt staan? Anders werkt het niét
    lekker belangrijk!

    Comment

    • Tummy
      • Nov 2008
      • 324

      #3
      deze staan gewoon naar beneden.. of moet ik ze nog een keer heen en weer schuiven? lijkt mij niet want dan pakt hij met programmeren de waarde mee denk ik.. wel staat er 'ON' onderaan de schuiven.. dit kan ik niet veranderen

      ik zie dit alles trouwens in de 3d virtulizer.. lijkt mij dat het bij het programmeren op echte fixtures ook gebeurd.


      edit:

      ik heb even op 'nieuw' gedrukt,
      en bij elke groep die ik aanpaakte, alles op 0 gezet en alleen de functies die ik wou gebruiken geactiveerd,

      nu werkt het wel,
      misschien een bug oid.

      want soms als je een nieuw programma in en groep wilt maken en je drukt"new program" dan zet hij af en toe wel fade waardes omhoog.

      vreemd maar nu werkt het wel
      Last edited by Tummy; 15-02-12, 02:11.
      Profiel wordt door meerdere personen gebruikt :)

      Comment

      • showband
        • May 2001
        • 4524

        #4
        het programma moet werkelijk 0 zien door de hele lijst scenes heen. Anders is die schuif niet " Transparant"

        geen bug dus. Maar goed uitgelegd in de manual zelfs.
        lekker belangrijk!

        Comment

        Working...