Idoot-proof lichtafel, iemand een idee?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • no smoke, no fun !
    • Sep 2009
    • 31

Idoot-proof lichtafel, iemand een idee?

Beste lichtmannen,

Even een vraagje waarmee ik in mij hoofd spook. Ik moet voor een plaatselijk zalen centrum en tal CLS RGB LED spots aanbieden (om precies te zijn 12 stuks incl. installatie en lichttafel). Enfin jullie voelen de vraag al aankomen: wat is hier nu een geschikt simpel tafeltje voor?

De zaaleigenaren zijn A-technisch en het personeel nog minder, het moet dus super simpel zijn. De LED-parren worden in 2 zone's opgesplitst ene kant van de zaal 8 stuks en andere kant van de zaal 4 stuks. Deze zone's moeten apart in- en uitschakelbaar zijn. Besturing van kleuren mag echter wel hetzelfde zijn, maar het zou natuurlijk mooi zijn als alle 12 parren appart een kleurtje gegeven kan worden. Leuke chase is natuurlijk ook een hot item en verder zoals ik al zei moet het übersimpel zijn.

Hebben jullie nog goede ideeën?

Ik heb al zitten googlen maar op de een of ander manier duik ik steeds weer op showtec of american dj-meuk. Op zich is dit wel lekker betaalbaar, maar de kwaliteit MOET gewoon goed zijn (bij het minste of geringste heb ik de zaaleigenaren aan de telefoon als iets niet werkt naar behoren).

Alle hulp is van harte welkom!!!

Wederom alvast bedankt..

Met vriendelijke groet,
    Ron Kuperus

HerscH V.O.F. Licht, Geluid&Podia
  • no smoke, no fun !
    • Sep 2009
    • 31

Ik zie al wel dat ik zelf ook niet mag klagen, gezien het feit ik niet eens IDIOOT-PROOF kan typen... soms ben ik zo dyslectisch.. vooral na het weekend

Comment

• chippie
      • Jul 2006
      • 528

Eigenlijk heel simpel neem een USB module van Chamsys twee touch screens en programmeer de show(s).
      Start in playback mode en gaan met de banaan. Gebruiker kan enkel op knoppen drukken of sliders naar boven/beneden bewegen en that's it.

MA of andere zullen ook wel een playback modus hebben dus zie het probleem eigenlijk niet.
      IF YOU PAY PEANUTS......YOU GET MONKEYS.

Comment

• lucken
        • Sep 2002
        • 342

Neem gewoon een ELC AC612 of een ELC Sidekick. Of u kunt er één per zone plaatsen. Meer idiootproef kan het niet.

Comment

• axys
          • Aug 2006
          • 107

Als je toch voor CLS gaat, kijk dan eens bij hun sturingen. Zij hebben er speciaal voor de installatie markt en simpel te bedienen.
          Alleen degene die ze moet programmeren, moet er iets meer kaas van gegeten hebben.
          JP/PA Geluid & Licht

Comment

• rene.derksen
            • Feb 2004
            • 649

De CLS Senze is een prachtig kastje, iedereen begrijpt het. Je zou dan evt. 2 van die sturingen kunnen plaatsen voor beide zijde.

Eerder aangehaalde ELC producten, en dan vooral de AC612 .. serie is ook erg geschikt, maar werken voor LED niet zo visueel als de Senze.
            Licht is altijd zwaar.

Comment

• Ws Soundexpresse
              • Jun 2001
              • 1007

visual dmx met visual touch, makkelijker kan eigenlijk niet.....
              samen met een touchscreen, en je bent helemaal klaar.
              Sound-Light-Laser-Foam-Dancefloor

Comment

• Shark
                • Aug 2007
                • 208

avolites azure 2000 ? gegarandeerd, idiot proof
                ofwel gaan voor een chamsys zoals al vermeld, maar vooral zorgen dat de manier van dmx versturen van chamsys zelf is. op die manier kan je in execute window een hoop schuiven/knoppen programmeren, deze fullscreen starten en zelfs paswoord protecten zodat de gebruiker enkel die knoppen en schuiven kan bedienen.
                Chamsys werkt ook samen met andere dongles, maar hierbij blijf je steeds in "testmode" en blijf je ook alle programmatieknoppen zien (wat het weer minder idiotproof maakt)

leuke extra: indien je werkt met een dongle van chamsys, is het mogelijk om de knoppen van het execute venster ook aan te sturen via smartphone (android/iphone)

Comment

Working...