Alternatief avolites's visualiser voor pearl simulator

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jljtimmermans
    • Apr 2012
    • 2

Alternatief avolites's visualiser voor pearl simulator

Vooraf mijn excuus als ik dit onwijs verkeerd post, helemaal nieuw op dit forum. Al vaker geraadpleegd, maar nu had ik toch echt een vraag waar ik ook via google niet zomaar uitkom.

Beste allemaal,

Het is mij sinds kort bekend dat je via de Pearl 2004 & titan simulator erg gemakkelijk de visualiser van avolites kunt koppelen. Ontzettend handig en fijn, maar ik vind het toch te beperkt.
    Dit omdat je (volgens mij) alleen movingheads, scanners en een beetje truss kunt invoegen.

Nu mis ik conventioneel licht echt ontzettend... verder is het grafische aspect voor mij van geen belang, want alles is verder goed zichtbaar in de visualiser.

Kan iemand mij misschien een ander programma aanraden die door de pearl of titan simulator aangestuurd kan worden?

Alvast ontzettend bedankt!

Joachim
  • jljtimmermans
    • Apr 2012
    • 2

Beste,

Voorlopig ben ik er met avolites software uitgekomen.

Voor de geïnteresseerde:

Je kan voor je visualiser, pearl én Titan zelf spots/fixtures aanmaken. Dit kan gewoon via software van Avolites via (in mijn geval) Windows.

Op de site van Avolites moet je de: 'personality builder' downloaden: http://www.avolites.com/Support/Soft...tyBuilder.aspx
    Hierbij is een handleiding alles behalve overbodig, op de bovenstaande link is ook de 'quick guide' te vinden.
    Wanneer je dit zorgvuldig stap voor stap volgt kom je er zelfs als onervaren iemand (ik dus) uit.

Je kan hier een 'fixture' aanmaken die je alleen maar de dimmmer eigenschappen geeft. (zorg voor een duidelijke naam!)
    Hier moet je dan de 'dimmer attributes' toevoegen: Closed en Open.
    Vervolgens moet je de 2 attributes dmx waardes geven. De maximale waarde is: '255'.
    dus bij Closed is het start en eind dmx: 0
    Bij Open is de start 1 en de eindwaarde 255

Vervolgens nog de modes kiezen, hier weet ik niks van af, dus ik pakte gewoon de standaard modes. Hier is het ook weer belangrijk dat je de attributes toevoegt, in dit geval enkel het Dimmer attribute.
    Hier moet je dan ook weer een channel toewijzen, ik heb gewoon 1 gedaan, omdat ik niet perse een PAR met strobe functie hoef... (kun je denk ik dus wel maken! leuk idee)

Volgens mij ben je dan nu ongeveer klaar, dus opslaan. Ik heb alles gedaan voor de Pearl 2004 ICM de visualiser:

ga naar bestand en opslaan als, hier heb je een aantal functies:
    .d4 => Titan
    .r20 => sapphire/Pearl
    .vis => visualiser

(Ik heb dus enkel de .r20 en de .vis gebruikt)

ik heb de .r20 in de library van de pearl en de personality's map van de visualiser opgeslagen (je hoeft t bestandje niet perse in de pearl library op te slaan)
    de .vis heb ik in de extensions map binnen visualiser opgeslagen

- je kan nu in je visualiser gewoon je nieuwe lamp toevoegen via het movinghead menu, hij telt automatisch 1 dmx stapje op.
    - in de pearl kun je m als dimmer óf als fixture toevoegen. in de fixture library van de pearl staat het nieuwe 'lampje' bij mij als: '1'

Ik hoop dat mensen hier iets aan hebben, mijn handleiding is gebrekkig, dus gebruik sowieso de personality builder van avolites als je dit programma nog niet kent!

Ik sta nog steeds open voor alternatieve programma's, maar ik ben hier al heel blij mee!

Groetjes,
    Joachim

Comment

Working...