Hazer of rookmachine?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • movinghead
    • Aug 2001
    • 559

Ik werk in een dixotheek.... en daar zijn de rookmelders uit op het moment dat we open gaan... verder staan de melders de gehele week aan...

En verder als er rook wordt gebruikt in 1 van de zalen dan dient de LE van die ploeg dat voordat hij die meuk aanzet ff te melden... dan schakelen wij de vetreffende groep uit

En dat is absoluut niet verboden... hoe moet je anders gebruik maken van rookmachines hazers en dergelijke... de brandweer staat snel op de stoep hoor.... en dat kost wat....

Alle rookmelders reageren op rook van een rookmachine en op de nevel van een hazer... er bestaan wel rookmelders in verschillende soorten... zo hangen bij ons in het theater rookmelderes met een blauwe stip in de foyer deze gaan minder snel af... zijn dus minder gevoelig... op die manier kan er lekker gerookt worden in de foyer...

I'm MOVIN'.... CU

-----But first there was Light-----
    [CENTER]Altijd van je af laseren[/CENTER]

Comment

• NightVision
      • Feb 2002
      • 146

Dat bedoelde ik dan ook. Misschien omdat er in een discotheek continue controle is van aanwezig personeel, dat het dan wel toegestaan is.

Maar ik zal binnenkort wel eens bij de brandweer zelf (via een kennis) informeren. Die weet het vast ook wel.

Groet,
      Patrick

------------------------
      Wees een bink, rook niet maar drink...
      ------------------------

Comment

• ludwig
        • Feb 2002
        • 292

Voor de eerste vraag : een Lemaitre Star hazer bvb. verbruikt minder dan 2,5 liter per 100 operationele uren. De variatie zit in de densiteit die je instelt. Dus inderdaad veel minder dan een rookmachine. Verder over de melders: er zijn nu inderdaad drie soorten: de twee reeds eerder genoemde ( ionisatie en thermisch ) en een nieuwe die optisch werkt. Ionisatie en optisch reageren allebei op rook en nevel. Alleen de thermische niet. Het is wel zo dat in moderne meldingsinstallaties er blijkbaar altijd in een ruimte een mix wordt gemaakt zodat de processor kan bepalen of er echt brand is, of iets anders. Bovendien zijn vele installaties voor meerdere veiligheidsfuncties uitgerust. Dat betekent bvb dat ze bij gasdetectie, ineens de rookluiken ( verluchting ) open zetten. In Be mag je een automatische melding bij de brandweer nooit zomaar zelf afzetten. Wat je wel mag doen is, op voorhand melden aan de brandweer dat er iets te doen staat dat waarschijnlijk de melding zal activeren. Dan is het de brandweerverantwoordelijke die, aan de hand van jouw info beslist wat er moet gebeuren. Dat kan gaan van, ok we sturen voor je evenement een mannetje, die er aanwezig blijft, tot je mag bepaalde zones afzetten, of je mag een alarm manueel resetten. Meestal echter sturen ze iemand.

Long time since I met Marianne Faithfull

Comment

• NightVision
          • Feb 2002
          • 146

Ik neem aan dat ze het sturen van iemand ook in rekening brengen?

Een bedrijf waar ik zo nu en dan eens draai hebben een vertraging van 50 seconde op de doorschakeling naar de centrale zitten. Deze doorschakeling mag ook niet uitgeschakeld worden, dus dat had ik wel goed. Punt is dat vooraf melden dat er iets gaat gebeuren en ze niet gelijk hoeven te komen, niet werkt. Dit 'melden' is dus uitsluitend voor het sturen van iemand.

Zodra er 'loos' alarm afgaat, komen ze toch gelijk, ook al heb je een feest aangekondigd.
          Het nummer van de alarmcentrale heb ik dan ook maar in m'n gsm gezet, zodat ik bij problemen kan bellen voordat de doorschakeling plaatsvindt. Resetten kan ook wel op de schakelkast, maar deze hangt bij de hoofdingang, en voordat je het doorhebt, en een eind moet rennen, dan ben je toch te laat denk ik.

Maar een ideale oplossing is er dus niet...

------------------------
          ------------------------

Comment

• nicovwijk
            • Sep 2001
            • 239

Ik heb op de pa-markt een rookdoos gekocht, heb toch maar het bekende pad gekozen.

Iedereen bedankt!

Da Massols!
            Greetz Nicoooow

Nederlands zijn mijn goedste vak!
            Groeten Nico

Comment

Working...