Onlangs kocht ik een SwissLas Red 1200/640 lasermodule via Laserworld (1950€).
De eerste 2 dagen werkte deze perfect, maar na de derde dag kwam er bijna geen licht meer uit
Op vraag van Laserworld heb ik de module terug gestuurd naar SwissLas voor nazicht.
Nog eens 115€ verzendingskosten zelf betaald om de laser terug te sturen
Na 2 dagen ontving ik een mail waarin ze vroegen naar het type voeding en om een paar foto's hiervan door te sturen.
De voeding is een RS-35-12, 12VDC 3A output (een jaartje geleden aangekocht, ook via Laserworld)
2 dagen later krijg ik te horen dat de module een voeding van minstens 5A nodig heeft en dat het defect daaraan te wijten zou zijn.
Ze stellen voor om de module te herstellen voor 700€ + verzendingskosten.
Een dure affaire
Ik betreur ten zeerste dat er geen datasheet of handleiding meegeleverd werd bij de verzending van de module.
Ook op hun website is hierover niks te vinden.
Alle aansluitingen zijn juist en koeling is prima.
Ik heb de voeding nog eens nagemeten en deze is nog intact. Mooie constante 12V.
Kan een lasermodule echt defect raken door een te zwakke voeding ?
Kunnen ze dat zomaar verhalen op de voeding zonder meer ?
De eerste 2 dagen werkte deze perfect, maar na de derde dag kwam er bijna geen licht meer uit

Op vraag van Laserworld heb ik de module terug gestuurd naar SwissLas voor nazicht.
Nog eens 115€ verzendingskosten zelf betaald om de laser terug te sturen

Na 2 dagen ontving ik een mail waarin ze vroegen naar het type voeding en om een paar foto's hiervan door te sturen.
De voeding is een RS-35-12, 12VDC 3A output (een jaartje geleden aangekocht, ook via Laserworld)
2 dagen later krijg ik te horen dat de module een voeding van minstens 5A nodig heeft en dat het defect daaraan te wijten zou zijn.
Ze stellen voor om de module te herstellen voor 700€ + verzendingskosten.
Een dure affaire

Ik betreur ten zeerste dat er geen datasheet of handleiding meegeleverd werd bij de verzending van de module.
Ook op hun website is hierover niks te vinden.
Alle aansluitingen zijn juist en koeling is prima.
Ik heb de voeding nog eens nagemeten en deze is nog intact. Mooie constante 12V.
Kan een lasermodule echt defect raken door een te zwakke voeding ?
Kunnen ze dat zomaar verhalen op de voeding zonder meer ?
Comment