Blacklight Tennis

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ASFX
    • Sep 2012
    • 2

Blacklight Tennis

Beste forumleden,

Binnen onze tennisvereniging is het idee ontstaan voor een blacklight toernooi.
    Het toernooi vindt in de buitenlucht plaats en de afmetingen van het speelveld bedragen +/- 25 bij 12 meter.

Mijn vraag is of dit in de buitenlucht technisch haalbaar is

en

Hoeveel en wat voor een type lampen zijn benodigd voor een mooi effect. Alvast bedankt,

ASFX
  • Lala
    • Sep 2008
    • 370

Voor een goed effect heb je absolute duisternis nodig, wat je in de buitenlucht zelden hebt. En de hoeveelheid blacklightkanonnen kan ik je niet zo zeggen, maar reken op veel!

Comment

• renevanh
      • Oct 2004
      • 2371

Blacklight tennis???

Ik heb met kunstlicht soms al moeite de bal boven de baan terug te vinden als ik hem eventjes uit het oog verlies, met blacklight gaat dat nooit wat worden...
      Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• laserguy
        • Jun 2003
        • 2755

Neen, dat zie ik ook niet zitten.
        Hou er rekening mee dat het voor je ogen al een vermoeiende sport is om op dat balletje te blijven focussen en dan ga je het nog eens extra moeilijk maken voor je ogen om te focussen want black light is voor je ogen een hele opgave om op scherp te stellen. Doe zelf de test en lees eens een half uurtje een boek in black light...
        Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• ASFX
          • Sep 2012
          • 2

Even voor de duidelijkheid,

Het tennispark is midden in de bossen gelegen. Aangezien toernooi pas over 1,5 maand om 22.00 aanvangt is het dan echt donker daar.
          Het is een activiteit voor de jeugdleden.
          Daarnaast zal het om een vereenvoudigde vorm van tennis gaan en duren de partijen +/- 15 minuten.
          Ook zullen andere spellen gespeeld worden die los staan van tennis maar die door blacklight een extra dimensie krijgen (hopen we).

Kan iemand vertellen hoeveel lampen er benodigd zijn om een speelveld te belichten?

Gr. ASFX

Comment

• freek
            • Aug 2008
            • 238

Als je aangeeft dat het echt helemaal donker is, dan moet het wel lukken. Ik bouw altijd 1x per jaar een blacklight volleybal toernooi op. Ik gebruik voor 1 volleybal veld 4x blacklight guns. (1x in elke hoek op een statief) en 2x blacklight TL balken, welke ik links en rechts in het net hang, zodat de scheidsrechter goed het net kan zien. Dit werkt echt super. Ik weet niet hoeveel groter een tennisveld is t.o.v. een volleybal veld, maar mijn gevoel zegt dat het in deze opstelling ook wel moet lukken bij jou.

En over het feit dat mensen zeggen dat het niet gaat werken omdat je ogen het niet trekken, ik denk dat dat juist heel erg mee valt. Zeker als je speciale reflecterende tennisballen gebruikt, is het contrast veel groter dan bij normaal tennis, dus je ziet de bal veel beter. Het leuke is wel dat het lastig wordt omdat je geen diepte ziet tegen een zwarte achtergrond, maar dat maakt het ook weer leuk. Hier wen je wel aan trouwens.

Voor de rest plak ik ook elk jaar fluoriserende tape op de lijnen van het veld. Dit geeft een super effect, dus probeer het even of die tape ook op de lijnen van een tennisbaan blijven zitten.

Wees er ten slotte van bedacht dat uv licht niet helemaal zonder schade is. Als je er te lang in staat kun je behoorlijke hoofdpijn krijgen. Wij houden aan dat spelers max een uur in het licht mogen en dan verplicht 10 min naar buiten. (of bij jullie naar binnen)

Succes ermee

Comment

• Roeltej
              • May 2001
              • 761

Je hoeft natuurlijk ook niet de complete tennisbaan te gebruiken, blacklight tennis is al geen officiƫle sport, dus je zou best eens op een wat kleinere baan kunnen spelen mocht je dat makkelijker kunnen belichten.

Lijkt me ook meer bedoelt als gimmick/leuk dingetje tussendoor dan echt serieuze tenniswedstrijden
              Vitality Show

Comment

• DMiXed
                • Jan 2008
                • 370

Wat je ook kunt doen in plaats van die tape, is een pot neon/UV-verf kopen en een lang touw. Touwtje verven en dan spannen over de lijnen.Lint is misschien nog beter gezien struikelgevaar. Maar het effect is wel enorm, mits je genoeg UV licht hebt natuurlijk. Verder zou je misschien ook wel de ballen met die verf kunnen insmeren, weet alleen niet hoe de bal daarop gaat reageren, of ie nog wel goed stuiterd of misschien wel helemaal prut wordt... Kwestie van proberen. Het net kan je iig wel hiermee verven, in het daglicht zie je die verf amper, in UV licht ie groen, geel, oranje, roze etc. op, afhankelijk van je keuze. Wit touw/lint is wel een pre natuurlijk!

wat misschien ook leuk is, is om met UV stiften op T-shirts namen oid te schrijven van de spelers. In normaal licht zie je dit niet, maar in UV is het weer een hele verrassing Maar dat is meer een crea-bea dingentje dan wat op jouw vraag aansluit
                Jeroen van Geffen

Comment

Working...