kwaliteit goedkope LED RGB parren

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • fastfolkert
    • Sep 2012
    • 3

kwaliteit goedkope LED RGB parren

Hallo Forum,

Excuses voor het newby gehalte, maar ik heb het forum doorgespit en geen eensluidend antwoord gevonden...

Wie kan wat vertellen over de betrouwbaarheid van de goedkope (35-50 EUR/st) RGB LED PAR 56 parren? (Stairview, Showtec, Eurolite, "you name it")
    Je leest bij de bekende nederlandse en duitse webwinkels nogal verschillende reviews, maar een gezamelijke klacht is dat of de DMX implementatie niet goed is, of dat er na een paar uur gebruik al hele ritsen individuele LEDs uitvallen.
    Voor mijn toepassing (stand-alone een paar vaste kleuren instellen) ben ik niet in DMX geinteresseerd, kleurechtheid is ook niet echt een punt en ook mechanische sterkte is voor mij niet zo van belang.
    Maar de LEDs moeten het wel blijven doen gedurende een jaartje of twee, met een paar uurtjes per maand gebruik binnenshuis.

Kortom, wie heeft er ervaring en tips? Alvast dank!
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

De eerste 24 uur zijn altijd het meest kritisch voor een halfgeleider en dus ook voor een LED.
    Komen ze die eerste 24 uur door dan is de kans heel erg groot dat ze het jaren probleemloos zullen doen.
    Punt is alleen dat fabrikanten van goedkope spullen meestal overal hebben bezuinigd en mogelijk zelfs afkeurpartijen met componenten hebben gebruikt.
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• renevanh
      • Oct 2004
      • 2371

De ervaring met Showtec: Als je er 20 nodig hebt kun je er het beste 40 bestellen, met een beetje geluk red je het net.
      Al heel erg veel LEDpar defect (dus met missende rijtjes LED's) uit de doos zien komen.

Ik zou liever kiezen voor iets als de http://www.licht-geluid.nl/shop/p-12...r-profile.aspx (American DJ Mega TriPar), die schijnen erg netjes te zijn, zeker voor de prijs.
      Last edited by admin; 13-09-12, 08:46.
      Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• salsa
        • Jan 2007
        • 1315

Tot nu toe mijn beste ervaring met LED parren en andere lampen, Chauvet!
        Erg goed geprijsd en zeer betrouwbaar!

Dave
        [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

Comment

• frederic
          • Jan 2006
          • 3511

Hoe en waar je ze gebruikt heeft er ook veel mee te maken zeker?
          Een klein podiumpje of sfeerverlichting in een jeugdhuis vb, zal dat best wel volstaan.

In het begin zeker enkele uren laten branden eventueel op ritme van de muziek, zodat je fouten kunt vaststellen. Je bent dan zeker van je garantie om te ruilen.

Comment

• 4uss
            • Aug 2005
            • 578

Mijn ervaring met de Stairville (LED PAR 56 Black) is dat ze het prima doen voor het (weinige) geld, maar na een drietal paar jaar heen en weer slepen en heraddresseren beginnen de eerste exemplaren nu uit te vallen. De twee zwakste punten zijn de wartel en de dipswitches. Bij een aantal parren zijn bepaalde adressen simpelweg niet meer mogelijk omdat er een of meerdere switches geen contact meer maken.

We hebben overigens ook vier exemplaren die identiek zijn aan de stairville's, maar een ander merk dragen. Een pré ten opzichte van de Showtec-modellen is dat ze maar 5 kanalen gebruiken in plaats van 6. Bij een groot aantal kun je er dus meer kwijt op één universe (of klein tafeltje à la Botex Scenesetter).

Comment

• DJ Antoon
              • May 2005
              • 1681

Originally posted by renevanh
              Ik zou liever kiezen voor iets als de http://www.licht-geluid.nl/shop/p-12...r-profile.aspx (American DJ Mega TriPar), die schijnen erg netjes te zijn, zeker voor de prijs.
              Ik heb er in 1e instantie een aantal gekocht om truss uit te lichten.
              Zijn inderdaad erg goedkoop, maar het werkt wel, zeker voor disco, kleurmix is ok, behalve wit.
              En als je er naar/in kijkt zie je tenminste geen losse kleuren.

Het grootste nadeel vind ik de vrij grote openingshoek (Ik geloof 40 graden), zeker met ledparren die allemaal dezelfde kleur kunnen hebben had ik liever een kleinere gehad. Ik heb naar dit type lens gezocht maar kwam helaas niets tegen, ik vond wel andere mensen die hetzelfde idee hadden...

De behuizing is wel helemaal plastic, volgens mij heeft showtec iets wat hier op lijkt maar dan van metaal.

Comment

• frederic
                • Jan 2006
                • 3511

Ledparren die je regelmatig moet verhuizen en zo, zou ik dan toch van een wat betere kwaliteit nemen.

Comment

• frederic
                  • Jan 2006
                  • 3511

Originally posted by DJ Antoon
                  Ik heb er in 1e instantie een aantal gekocht om truss uit te lichten.
                  Zijn inderdaad erg goedkoop, maar het werkt wel, zeker voor disco, kleurmix is ok, behalve wit.
                  En als je er naar/in kijkt zie je tenminste geen losse kleuren.

Het grootste nadeel vind ik de vrij grote openingshoek (Ik geloof 40 graden), zeker met ledparren die allemaal dezelfde kleur kunnen hebben had ik liever een kleinere gehad. Ik heb naar dit type lens gezocht maar kwam helaas niets tegen, ik vond wel andere mensen die hetzelfde idee hadden...

De behuizing is wel helemaal plastic, volgens mij heeft showtec iets wat hier op lijkt maar dan van metaal.
                  De openingshoek moet je toch kunnen zien aan het type PAR? 46 56 64

Comment

• vester86
                    • Jul 2010
                    • 164

Het getal slaat op het formaat van de par, de aanduiding cp60/cp61cp/62 slaat op de openingshoek

Comment

• showband
                      • May 2001
                      • 4524

je koopt soms voor minder dan 35 euro een ledpar56. die uit china naar hier is verscheept. Wat verwacht je dan?
                      Die dingen schrijf je in een zeer beperkt aantal klussen af.
                      lekker belangrijk!

Comment

• DJ Antoon
                        • May 2005
                        • 1681

Originally posted by frederic
                        De openingshoek moet je toch kunnen zien aan het type PAR? 46 56 64
                        Ik Kan in een ouderwetse PAR 56 een NSP (Narrow spot) MFL (Medium flood) of WFL (Wide flood) lamp plaatsen, daar doet de par zelf niet zoveel aan af. Het verschil zit hem dan in de reflector achter de lamp.
                        Het getal is een maat aanduiding van de doorsnede van de lamp niet van de afstraling.

De genoemde adj lijkt niet eens op een par, dus dat zie je er niet aan af, ik wist op voorhand uit de documentatie wel dat de hoek redelijk groot was.

Comment

• fastfolkert
                          • Sep 2012
                          • 3

Allen bedankt zover.
                          Zoals gezegd ga ik er niet mee slepen en ben ik vooral geinteresseerd in het feit dat -ie het gewoon doet, dat er geen LEDs uitvallen etc.
                          Hoewel iets boven budget; deze lijken mij op zich wel wat: http://www.licht-geluid.nl/shop/p-50...ro-chroom.aspx

Thx, FF

Comment

• frederic
                            • Jan 2006
                            • 3511

Ik zou wel die zwarte nemen, want chrome schilfert af na een tijd.

Comment

• Altec
                              • Apr 2012
                              • 51

Ik Gebruik momenteel 16 Pastello rgbw lampen van DMG. topdingen, zeer stevig en mooi qua kleurechtheid. Maarja wel een iets andere prijsklasse (700,-) http://degrooth.nl/Productinformatie...GM+PASTELLO+II
                              Onvoltooid Tegenwoordige Tijd student
                              Op de AHK

Comment

Working...