Aardlekprobleem moving head

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TimoB
    • Oct 2008
    • 38

Aardlekprobleem moving head

Ik heb een probleem met een GLP Ypoc color 250 wash. Vanaf een koude start maakt de differentiaalschakelaar de elektrische installatie waar deze wash op aan is gesloten na ongeveer 10 minuten spanningsloos. Maw: de aardlek vliegt eruit. Als ik de wash "warm" is, gebeurt dit na ongeveer 30 seconden na de start. Overigens vertoont hij dit probleem ook als de lamp "off" staat. Wat zou hier het probleem kunnen zijn?
  • speakertech
    • Jan 2008
    • 1697

Originally posted by TimoB
    Ik heb een probleem met een GLP Ypoc color 250 wash. Vanaf een koude start maakt de differentiaalschakelaar de elektrische installatie waar deze wash op aan is gesloten na ongeveer 10 minuten spanningsloos. Maw: de aardlek vliegt eruit. Als ik de wash "warm" is, gebeurt dit na ongeveer 30 seconden na de start. Overigens vertoont hij dit probleem ook als de lamp "off" staat. Wat zou hier het probleem kunnen zijn?
    Vermoedelijk zit er ergens een draad gekneld tussen de metalen constructie. Een ader met doorgeschuurde isolatie tegen een bewegend metaalddeel. Ook kan een uitgelopen elco op een print (electrolytisch zuur) een geleidende verbinding opleveren, voldoende om een aarlekschakelaar uit te laten springen. Een isolatieweerstandmeter, een ohmmeter die met een hoge spanning werkt, kan helpen bij het vinden van de fout.
    Speakertech
    Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
    ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

Comment

Working...