Wat te kopen voor basisschool?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Badblader
    • Mar 2013
    • 1

Wat te kopen voor basisschool?

Hallo allemaal,

Ik heb al rond lopen zoeken op het forum of er hier een topic over was maar die gaven geen antwoord op mijn vraag of waren outdated; excuses als er wel al 1 is

Ik heb een vraagje over wat voor een lichttafel ik moet kiezen voor een project.
    Het is een basisschool en de tafel moet dus eigenlijk geheel kindervingertjesproof zijn, behalve dan dat ze een fader open moeten kunnen schuiven en er wat moet gebeuren.

We hebben een front uit 8 RGBA LED parren die ik het liefst in links, mid en rechts zou willen opdelen
    Ik heb 6 lampen RGB LED tegen die allemaal bij elkaar mogen en dan heb ik nog zijlicht, het liefst gescheiden maar kan uit nood ook bij elkaar.

Alle parren hebben 6 DMX kanalen dus ik sla steeds een paar kanalen over zodat de vorige LED par niet gaat strobo'en als ik mijn volgende par op rood zet, ook een probleem is dat de frontparren een apart dimmerkanaal hebben, en ik die meteen wil softpatchen naar rood, groen, blauw of amber zodat de kids geen apart schuifje open hoeven te doen.

Met deze informatie dus de vraag: Wat zou een goede (budget) lichttafel zijn om neer te zetten? Ik heb al rondgekeken maar kom er niet uit wat nou mooi zou zijn om hier neer te zetten ( wat mooi is weet ik wel, maar dat past niet in het budget ).

We kregen met de set meegeleverd een Showtec SM 16/2, zoiets wil ik dus NIET hebben, dat is voor deze jonge kinderen net 2 handelingen te veel om een lampje aan te krijgen. Waar ik naar op zoek ben is dus gewoon een tafel waarin ik fader kan voorprogrammeren (Vrij toewijsbaar DMX) en waarin ze dus een fader openzetten en voilá, een rood tegenlicht zien branden.

Ik kwam toen bij een behringertafel uit(2412 LC) maar die werd mij weer ten zeerste afgeraden?

Toen kwam ik bij de showtech LC 2412, deze tafel lijkt te kunnen doen wat wij willen maar heeft maar 48 toewijsbare kanalen? En kan ik hierbij dan ook de huidige patch leegmaken en hem zo inpatchen als ik zelf wil? Dan zou dit namelijk de beste optie zijn denk ik

Alvast bedankt!
    Last edited by Badblader; 06-03-13, 10:51.
  • Roeltej
    • May 2001
    • 761

Misschien een cheap computertje, touchscreen en (enttec) dmx interface?
    Keer tikken om je par(ren) te selecteren en daarna kleurtje aantikken om die kleur te krijgen.

Pctje moet je rond een 20-50 euro makkelijk kunnen krijgen, touchscreen hoeft niet persé (muis werkt ook), maar ook dat is voor 4-5 tientjes wel te krijgen. Duurste onderdeel is je dmx/usb dongle, 65 euro hier in de shop.

Software is 'gratis', als in, je hebt een Windows licentie nodig, maar die moet je bij de pc regelen. Freestylerdmx kost helemaal niks en als je wat gekker wil doen kan je ook Chamsys draaien, al zal je daar meer uitleg bij nodig hebben.

Wil je perse knoppen, koop je er later een keer een Behringer midi controllertje bij ofzo.
    Vitality Show

Comment

• djspeakertje
      • Oct 2008
      • 1912

Is het niet veel makkelijker om gewoon de scenes te bouwen die je nodig hebt? We hebben hier op school sinds een maand of wat een Oxo tafeltje liggen (zo als identiek aan de Showtec Showmaster 48) waar je DMX kanalen kan softpatchen en in totaal 96 scenes in kan proggen (weliswaar verdeeld over 4 banken). Met 24 scenes moet je al een heel eind komen lijkt me. Gewoon de onderste rij van 24 faders alleen maar scenes, en dan een lijstje voor ze maken wat wat is. 48 kanalen is niet heel veel, maar als je veel kan groeperen zoals je zegt kom je een heel eind. Het ding is bovendien doodsimpel om te programmeren. Het enige dat (bij onze OXO dan) vervelend is, is dat alle scenes als chases worden behandeld (dus meerdere stappen). Je kan geen scene maken met alleen de kleur, je moet dan na de kleur nog een lege stap (2 keer dezelfde stap ziet ie niet). Met dom schuiven is dat niet erg, maar met chases draaien wel. Ik vermoed overigens dat bovenstaande meer door mijn onkunde (ben geluidstech) dan door de tafel zelf komt. (mocht er iemand tips hebben...)

Daan
      I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
      I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

Working...