Gebruik van Gaasdoek

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Johnvh
    • Mar 2013
    • 1

Gebruik van Gaasdoek

Hallo

Ik heb een vraag over gaasdoek, ik heb een aantal topics gelezen maar heb nog niet echt kunnen vinden wat ik wil weten.

Ik ben met een musical bezig en nu is de vraag van de regiseur de volgende: op de achterwand moet een gaasdoek komen waarop geprojecteerd kan worden, verder moet er een stuk spel achter gedaan worden en als laatste moeten de spelers die niet op het podium staan maar wel mee moeten zingen hier achter kunnen staan zodat zij de dirigent kunnen zien.
    Tot nu toe kom ik alleen zwart gaasdoek tegen, maar volgens mij kun je daar niet op projecteren, zijn er nog andere kleuren verkrijgbaar en zoja, hoe "donker" kan het doek dan zijn zodat je er nog wel goed op kunt projecteren.

Graag hoor ik of iemand hier oplossingen of voorbeelden voor heeft, het is voor mij de eerste keer dat ik met gaasdoek werk dus het is voor mij helemaal nieuw

b.v.d.
  • stainz
    • Sep 2009
    • 609

ik weet dat ze in barendrecht destijds met een amateur productie iets soortgelijks gedaan hebben.

Dit is hun site:

Daar vind je diverse foto's waarop het doek ook te zien is, dit was een roldoek vanwege het ontbreken van benodigde kaphoogte voor een gevlogen changement. Hierop werd ook geprojecteerd en met licht achter het doek aan waren de mensen zichtbaar die daar stonden en met licht uit waren ze niet zichtbaar>

De kleur van het doek was volledig wit.

Comment

• Big Bang
      • Apr 2008
      • 652

Inderdaad wit gaasdoek gebruiken en uiteraard dat je frontlicht achter het gaasdoek hebt hangen. Ook met je tegenlicht voor de scènes achter het gaasdoek opletten dat je het gaasdoek niet raakt.
      It's time to play the music, It's time to light the lights ...

Comment

• beyma
        • Oct 2002
        • 1614

Even contact opnemen met Showtex.nl , zij kunnen het ook perfect aan elkaar stikken (naaien) voor je en het is uiteraard brandvertragend ingespoten met certificaten. Als het maar voor een paar keer is, kun je het ook huren bij ze !!
        Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

Comment

• Podium Verhuur
          • Mar 2012
          • 480

Of als je niet de hoofdprijs wil betalen en wel goede kwaliteit wil hebben:
          [FONT=Verdana][FONT=Verdana]www.rijnmondtextiles.nl Deze man denkt graag met je mee en helpt je ook graag uit de brand als de nood hoog is.
          [/FONT][/FONT]

Comment

Working...