Avo or Zero?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tabelux
    • Apr 2013
    • 4

Avo or Zero?

Zonder al teveel in detail te willen treden had ik graag jullie mening geweten en eventueel jullie eigen keuze tussen 2 tafels. Enerzijds de Avolites Pearl Tigers vs. Zero 88 Solution.
    Doel: zowel in verhuur als voor eigen producties mee te draaien. Deze tafel zal zowel moeten dienen voor toneel/theater als voor live (concert) gebruik. Wat wil ik ermee aansturen gaat van een 20-tal moving heads tot verschillende types led par's (RGB/RGBW) alsook blinders en de gebruikelijke dimmers en toneelspots/Par's...

Ik wil ook effe al voor- en/of nadelen bespreken en nakijken of dit nog steeds klopt...
    - Beide tafels zitten rondom dezelfde aanschafprijs.
    - De Pearl zou schijnbaar qua software niet meer geupdate worden. Heeft minder presets mogelijkheden maar heeft daarentegen wel een meegeleverd 8" scherm. Is gekend door de meeste techniekers en live makkelijk in gebruik.
    - De Solution (LeapFrog) is niet of minder gekend bij de meeste techniekers en minderwaardig geapprecieerd bij het grote publiek. Heeft de mogelijkheid om een extra aan te schaffen touchscreen aan te sluiten.

Op de (nieuwe) Solution hebben we echter wel nog nooit gewerkt vandaar dit topic en vooral jullie ervaring/mening zou ons kunnen helpen bij de aanschaf van een tafel in deze prijsklasse.
  • moderator
    Moderator
    • Apr 2001
    • 5950

Gelet op de gebruiksmogelijkheden en aanschafprijs zou ik je willen adviseren ook een Chamsys console in je overwegingen mee te nemen. Als zeer tevreden tiger gebruiker baal ik best een beetje dat ik niet voor een mq100 heb gekozen namelijk
    Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• Tabelux
      • Apr 2013
      • 4

Ik vrees dat deze tafel totaal niet binnen dezelfde prijsklasse valt...

Comment

• lucken
        • Sep 2002
        • 342

Maar dan wel misschien de MQ40/MQ60 compact consoles.

Comment

• Tabelux
          • Apr 2013
          • 4

Spijtig genoeg na navraag niet echt.... De MQ60 is ongeveer prijs x2 van de Avo en de Zero 88....

Comment

• lohuis
            • Jun 2009
            • 1

De mq40 zit volgens mij in dezelfde prijsklasse als een Avo Pearl Tiger (misschien nog wel goedkoper) en is qua mogelijkheden veel uitgebreider. Maar mocht je keuze echt gaan tussen de Tiger en Solution dan zou ik zeker voor de Tiger gaan, omdat deze in het gebruik van bewegend licht veel meer mogelijkheden heeft. Software wordt idd niet meer geupdate, maar personality files wel.
            En je gaf het zelf ook al aan: iedere lichttechneut kan met deze tafel werken

Comment

• Tabelux
              • Apr 2013
              • 4

De MQ40 zit toch wat duurder maar wil eigenlijk meer een correct vergelijk tussen de Avo en de Zero....
              Ik heb ook echt de indruk dat er actueel niemand nog werkt met de Zero88 tafels en dat niemnd er iets nuttigs of relevant over kan vertellen.
              Welke (extra) mogelijkheden heeft de tiger meer tov de Solution?

Een beetje zwak naar mijn inziens dat de software door Avolites voor deze tafel niet meer geupdate wordt of hebben ze dan geen problemen??

Comment

• Lala
                • Sep 2008
                • 370

Avolites werkt tegenwoordig met Titan, het nieuwe besturingssysteem. Ik zou dan ook een Tiger Touch of een Titan Mobile willen aanraden. Ik ben overigens gewoon niet zo`n fan van de manier van werken van Zero88

Comment

Working...