Clay Packy Sharpy vS Elation Extreme 5R

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mr Review
    • Oct 2012
    • 27

Clay Packy Sharpy vS Elation Extreme 5R

Ik was 2 weken geleden bij een shoot out tussen verschillende lampen.

de Sharpy is een enorm populaire lamp, dus ik was erg benieuwd naar de vergelijk met de Elation.

helaas voor de Sharpy, de extreme 5r heeft een veel fellere en strakkere lichtbundel.
    ook op het witte doek was de Elation lamp veel helderder..

bleef over de verbazing bij de tech die de shoot out deed, ( het was een Duitser) toen hij hoorde dat de Sharpy in Nederland zoveel werd verkocht.. Hoezo eigenwijze licht mensen ...
  • qvt
    • Oct 2009
    • 721

Ik heb ook een vergelijking tussen de twee gezien, waarbij de Elation iets meer licht gaf maar wel een vieze gele ring om de bundel heen had..

Verder was de sharpy sneller, stiller, mooiere bundel en uiteraard Clay Paky kwaliteit.
    There is no substitute for imagination

Comment

• mr Review
      • Oct 2012
      • 27

Originally posted by qvt
      Ik heb ook een vergelijking tussen de twee gezien, waarbij de Elation iets meer licht gaf maar wel een vieze gele ring om de bundel heen had..

Verder was de sharpy sneller, stiller, mooiere bundel en uiteraard Clay Paky kwaliteit.
      Dan had ik zeker m'n bril niet op, want dat gele viezige was juist bij de Sharpy, maar het is duidelijk dat de naam hier weer bepaalt hoe goed iets is.

en vertel me ook even waar je die shoot out hebt gezien ? Want de extreme 5R is in Nederland nog niet leverbaar....
      Last edited by mr Review; 02-07-13, 17:09.

Comment

• qvt
        • Oct 2009
        • 721

Originally posted by mr Review
        Dan had ik zeker m'n bril niet op, want dat gele viezige was juist bij de Sharpy, maar het is duidelijk dat de naam hier weer bepaalt hoe goed iets is.

en vertel me ook even waar je die shoot out hebt gezien ? Want de extreme 5R is in Nederland nog niet leverbaar....
        Kwamen van Lightco, tijdens een demo van diverse lampjes die hun leveren. Maar ik kijk ff en zie verschillende types staan, dus het kan dat dit een oudere variant van het spotje is geweest.

En een naam bepaalt niet hoe goed iets is, de geschiedenis van het product wel. En over het algemeen zijn de A-merken daar wat beter in als een Elation of Showtec om maar iets te noemen.

Comment

• kokkie
          • Nov 2003
          • 1166

bleef over de verbazing bij de tech die de shoot out deed, ( het was een Duitser) toen hij hoorde dat de Sharpy in Nederland zoveel werd verkocht.. Hoezo eigenwijze licht mensen ...
          Zeker weer zo'n verkoop type, zonder productie ervaring en Nederland kun je wel vervangen door Europa, Amerika en China (wat mij bekend is). Zal Elation daar al aan toe zijn?

Verder is MIJN persoonlijke ervaring met Elation niet zo best. Spul gaat snel stuk, is niet doordacht en is hoofdzakelijk gebaseerd op dozen schuiven.

Dit kan ik van ClayPaky niet zeggen.
          Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

Comment

• mr Review
            • Oct 2012
            • 27

Originally posted by kokkie
            Zeker weer zo'n verkoop type, zonder productie ervaring en Nederland kun je wel vervangen door Europa, Amerika en China (wat mij bekend is). Zal Elation daar al aan toe zijn?

Verder is MIJN persoonlijke ervaring met Elation niet zo best. Spul gaat snel stuk, is niet doordacht en is hoofdzakelijk gebaseerd op dozen schuiven.

Dit kan ik van ClayPaky niet zeggen.
            Bedrijfszekerheid weet ik niet, maar dozen schuiven is het zeker niet, het was in een enorme showroom vol met alle lampen die ze maken.
            en als je een shoot out organiseert met verschillende merken en daar dan een flink aantal mensen bij haalt ben je geen dozen aan het schuiven.

Comment

• beyma
              • Oct 2002
              • 1614

het was in een enorme showroom vol met alle lampen die ze maken.

Klinkt toch best wel zoals "wij van Calgon adviseren Calgon voor uw wasmachine" , ik kan er verder niet over oordelen maar het is niet zo moeilijk om een lamp van de 'concurrent' minder te laten presteren door bv met een lamp adjust te rommelen....

De Sharpy's die ik bij ons in de studio zie hangen (met tientallen tegelijk) geven je direct las ogen als een lichtbundel je oog raakt ! (nou ja....las ogen...., meer een gele vlek voor een paar minuten hahaha)
              Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

Comment

• Rolandino
                • Mar 2007
                • 1451

Ik ben ook in een redelijke grote showroom geweest en daar hebben ze de Sharpy naast een ADJ VIZI Beam Hybrid 2R gezet en moet toch zeggen dat de ADJ wint van deze lamp als je kijkt naar de prijs en effect.

Deze nieuwe head van ADJ is echt een aanrader en ondanks zijn 100W gaslamp van Philips en funktie's niet onder doet met de Sharpy.
                Zeker voor zijn prijs, toch een heel stuk voordeliger dan de Sharpy en voor de prijs van 1 Sharpy heb je zeg maar 4 ADJ heads wat dus meer eefect geeft en licht.

Heb er 4 besteld en ben in afwachting van .........
                Last edited by moderator; 03-07-13, 05:59.
                EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• mr Review
                  • Oct 2012
                  • 27

Originally posted by beyma
                  Klinkt toch best wel zoals "wij van Calgon adviseren Calgon voor uw wasmachine" , ik kan er verder niet over oordelen maar het is niet zo moeilijk om een lamp van de 'concurrent' minder te laten presteren door bv met een lamp adjust te rommelen....

a)

dat lijkt me een sterk verhaal, lampen saboteren, maar met een beetje fantasie kan er van alles haha

Comment

• qvt
                    • Oct 2009
                    • 721

Maar niet om lullig te doen, met een naam als Mr Review had ik ook wel foto's verwacht van zowel de bundel in de lucht alswel op een vlakke wand. En dan wel beide spotjes in dezelfde shots.

Comment

• mr Review
                      • Oct 2012
                      • 27

Originally posted by qvt
                      Maar niet om lullig te doen, met een naam als Mr Review had ik ook wel foto's verwacht van zowel de bundel in de lucht alswel op een vlakke wand. En dan wel beide spotjes in dezelfde shots.
                      Ik had wel wat fotootjes geschoten, maar er zit een barst in het lensje dus zijn ze niet zo duidelijk dat je er iets mee kunt Maar bij mn volgende review neem ik een goede camera mee

Comment

• kristofb
                        • Sep 2006
                        • 91

ik ben blijkbaar van een andere mening... we hebben ook zelf een arsenaal sharpy's...

clay paky is idd duurder... maar zou dit ook kunnen komen omdat zij al het R&D werk hebben gedaan? verder ook nog mss omdat ze betere onderdelen gebruiken...

verder is de sharpy ook al 3 jaar op de markt...

merken als ADJ en elation maken in mijn ogen gewoon gebruik van al dat r&d werk van clay paky.. en komen dan x aantal jaar nadien uit met een andere soortgelijke lamp die idd goedkoper is omdat ze al dat r&d werk hebben kunnen besparen..

verder krijg ik ook regelmatig op sets kopies zoals o.a. de phantom beam van highlite... dan zeggen de leveranciers ook van dat die lamp eact hetzelfde is totdat ze tijdens de show stoppen met functioneren/dmx storingen beginnen veroorzaken en meestal ook nog vele tragere stappenmotors op cmy hebben zitten die dan uiteindelijk heel je show verknallen...

maja ook bij lampen is het volgende principe meestal van toepassing: "pay peanuts... get monkeys..."

Comment

• mr Review
                          • Oct 2012
                          • 27

Originally posted by qvt
                          Er schijnt een filmpje aan te komen van de shoot out, zodra ik die krijg zet ik hem op het forum !!

Comment

• LJ Gerrit
                            • Apr 2002
                            • 479

Wellicht een keer vergelijken met de Robin Pointe van ROBE
                            ------------------------------------------------
                            Without colour, there is no perception
                            ------------------------------------------------
                            MvG

Gerrit Schottert
                            Controllux

Comment

• mr Review
                              • Oct 2012
                              • 27

Originally posted by LJ Gerrit
                              Wellicht een keer vergelijken met de Robin Pointe van ROBE
                              http://www.robelighting.com/products...te/#multimedia

Lijkt er aardig op ja..

Comment

Working...