advies led par controller

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • gerrylan
    • Aug 2013
    • 2

advies led par controller

he hoi,

we hebben een 4 tal led parren gekregen van iemand van het merk GLX Lightning Power led beam 38 narrow.

nu zoeken we een licht tafel voor deze rgb parren.
    in de toekomst willen we ook nog 2 rgbw par/spot aanschaffen. dus daar rekening mee houdend.

we zaten zelf te denken aan een American DJ RGBW Led Controller.

kunnen deze merk led parren ook gewoon met deze controller overweg?

of iemand aan andere goedkope oplossing ervoor?

moet een makkelijk te bedienen paneeltje zijn zodat ook andere zeg maar "leken" er ook makkelijk mee over weg kan.
    graag advies

alvast bedankt

gerry
  • frederic
    • Jan 2006
    • 3511

Een controler geeft gewoon via DMX codes aan geadresseerde ledparren. Waarom zou dit niet werken?

Comment

• gerrylan
      • Aug 2013
      • 2

Originally posted by frederic
      Een controler geeft gewoon via DMX codes aan geadresseerde ledparren. Waarom zou dit niet werken?
      ik weet verder niet hoe het zit met led licht dat is voor mij nieuw.. kon zijn dat erkwa aansturing anders is tegenwoordig. of dat alle controllers gewoon universeel zijn en dus wel werken met alle soorten en merken led parren.. vandaar ik ook advies vraag.

Comment

• stainz
        • Sep 2009
        • 609

DMX is het protocol (de taal) waarin lichtsturing werkt, sommige merken hebben nog een eigen bedieningssysteem. Maar als er DMX op zit dan kan dat aangestuurd worden met elke DMX controller

misschien leuk om eens te lezen:
        Wat DMX lichtsturing is, hoe het werkt, welke kabels, welke pluggen, enz.

Comment

• sjig
          • May 2012
          • 909

Showtec ScanMaster. 8/2 of 16/2, kan je zelf kiezen.
          Voor de 30,- meer zou ik de 16/2 nemen.

Ik heb nu een hele tijd de 8/2. Voordeel is dat als je later nog verder wilt dan alleen led parren, je deze ook gewoon kan besturen. Zoals movinghead, scanners, lichteffecten, rookmachines.... etc!

Tis een vrij simpel apparaatje, even een middagje met de handleiding zitten en je weet alles!

Succes

Comment

• moderator
            Moderator
            • Apr 2001
            • 5950

Originally posted by frederic
            Beetje erg kort door de bocht, dat is hetzelfde als roepen: Ieder mengpaneel is geschikt om een bandje op te schuiven.

Niet alle DMX sturingen zijn handig om EN RGB armaturen EN RGBW armaturen aan te sturen.
            De sturing die je bevraagt is dat wel.
            iets meer info via onderstaand filmpje
            Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

Working...