Verlichte risers

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • boarder180
    • Aug 2013
    • 2

Verlichte risers

Hallo,

met mijn band willen we als extra show element een aantal risers maken die verlicht kunnen worden. ik dacht aan zoiets: http://www.vcompany.nl/UserFiles/De%...cl%20tekst.jpg
    maar dan dat je er ook op kan staan. Achter 2 grote voor drums en toetsen, voor 3 kleine voor gitarist, zanger en bassist. Nu heb ik geen verstand van licht, dus daarom klop ik hier aan.

Zelf dacht ik eraan om deze van plexi glas te maken en dan een lamp er onder te zetten. Maar kan dit zomaar? en plexiglas is redelijk duur, weet iemand of er al van deze risers bestaan? En watvoor lampen zou ik kunnen gebruiken? Ik wil dat elke lamp verschillende kleuren kan geven.
  • Olaf Duffhuës
    • Oct 2000
    • 2477

Het bandje waarmee ik reis, heeft 2 'egorisers' zoals ze dingen noemen..Dat zijn gewoon 2 houten kisten, die op elkaar passen voor transport. In die bakken zitten gewoon een paar bouwlampen, met zo'n industriele grote rode knop, met daar achter een relais. In plaats van plexiglas ligt er een rooster in.

Maar als je eigenlijk geen geld wil uitgeven, kun je er eigenlijk beter niet aan beginnen...
    Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

• MusicXtra
      • Feb 2006
      • 9316

Een dichte doos met bouwlampen erin? Met een rooster erop is het geen probleem maar anders wordt het al snel erg warm binnen.
      Beter kun je gewoon simpel RGB LED's kopen en die erin doen, of, simpel een paar LED parren erin.
      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Olaf Duffhuës
        • Oct 2000
        • 2477

Ze gaan al ruim 15 jaar mee, zonder problemen...En dat bandje is niet de enigste die het zo doen...Vandaar het relais...Dan gaat ie na ongeveer 45 seconde automatisch uit...

Maar hij wil eigenlijk niks uitgeven, dus LED is geen optie...
        Olaf Duffhuës

Comment

• djspeakertje
          • Oct 2008
          • 1912

@Olaf: Heb je daar een paar fotootjes van? Klinkt interessant en redelijk simpel te maken.

Daan
          I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
          I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• Olaf Duffhuës
            • Oct 2000
            • 2477

Ik zal er vanavond, als ze gebruikt worden wel even maken..
            Olaf Duffhuës

Comment

• boarder180
              • Aug 2013
              • 2

Dat ik eigenlijk niks uit wil geven is niet waar :P. Alleen vond ik toen ik naar de kosten van plexiglas zocht dat alleen vrij prijzig, aangezien we ook wel erg veel nodig hebben. We moeten namelijk 2 risers van 2x2x0,6 en 3 van ong 0,5x0,5x0,5 maken. We maken na een stop van een jaar nu weer een comeback dus geld is er nu nog niet, maar moet met een paar optredens wel verdient worden.

Comment

• stainz
                • Sep 2009
                • 609

stalen looproosters en daar zelf poten onder maken of iets? Liefst zelfs natuurlijk een makkelijk vervoerbaar (stapelbaar) frame. LED is leuk en mooi maar als je echt fel licht wil (zoals een 0,5kW bouwlamp) wil dan wordt het al snel duur

Stalen looproosters kom je 2e hands tegen voor zo'n €20/m² dus voor 100€ ben je wel zo'n beetje klaar voor de bovenkanten en het frame en de verlichting kan je zo gek maken als je wil

Comment

Working...