Gobo rotatie Avolites Pearl raadsel!

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Vlien
    • Nov 2013
    • 7

Gobo rotatie Avolites Pearl raadsel!

Hey,

Voor jullie is het misschien geen al te groot raadsel, maar voor mij als beginneling wel.
    Ik probeer al heel lang een gobo rotatie in te programmeren maar dit wil maar NIET lukken, ik dacht dat ik iets niet goed deed maar vandaag toevallig in een nieuwe file precies hetzelfde geprobeerd, lukt wel!

Wat ik doe:
    Heads selecteren - Gobo 2 selecteren - Fixed Spin - Gobo-rotatiewaarde instellen.
    Vervolgens opslaan.

Op de nieuwe file werkt dit gewoon prima met alle gobo's uit gobowiel 2, geen enkel probleem.
    Op mijn eigen file werkt dit voor geen meter, het enige wat er gebeurt als ik die goborotatie aan probeer te zetten is dat 'ie terugdraait naar zijn originele positie, maar geen daadwerkelijke rotatie.

Snapt iemand hier waarom dit is? Waarom werkt dit op een nieuwe file wel, en op de mijne niet? Heb ik ergens een instelling die niet goed zit of..? Ik heb geen idee!

Ik hoop dat ik genoeg informatie heb gegeven
    Last edited by Vlien; 14-11-13, 19:55.
  • kewa
    • Nov 2005
    • 43

Hoe wil je dit opslaan? Als pallet of onder een playback?

Wat het volgens mij is is dat je bij het kiezen van je gobo's vaak twee keer achter elkaar (als je door de parameter heen scrolt) dezelfde gobo's kan kiezen. Uitgaand van een Martin mac 250 entour heb je dan 2 opties voor je wiel met roterende gobo's:

-De eerste reeks is vaak een 'indexed' of 'fixed' gobo. Deze gobo kan je 360 graden draaien om zo de positionering van de gobo goed te krijgen (bijvoorbeeld als je met meerdere lampen een horizontale 'bar' wilt creëren).
    -De tweede reeks is de rotatie gobo. Deze heeft de mogelijkheid om continu te roteren op de gewenste snelheid.

Ik denk dat de fout zit in de 'Fixed Spin' en dat dit dus de gobo uit de eerste reeks is. Als je dit juist al gedaan hebt dan is deze post uiteraard overbodig maar dat haal ik niet direct uit jouw bericht.

Comment

• Vlien
      • Nov 2013
      • 7

Als pallet.

Oke, dus binnen Gobo2 zitten ook nog variaties? Het is wel zo dat het met 1 specifieke gobo wel lukt, misschien is dat dan toevallig een van de rotatie-gobos. Dan wel heel toevallig dat ik op die andere file juist net die gobos heb gekozen waarmee het wel zou kunnen. Ik ga dit eens bekijken, de hele gobo lijst overlopen en kijken wat er gebeurt.

Ik kon alleen kiezen uit Fixed Spin (en een zooi andere dingen die niks met rotatie te maken hebben). En ik geloof dat ik op die file waarin het wel werkt ook Fixed Spin heb gebruikt.

Hier de specs van de gobos, mocht dat handig zijn voor jullie: http://www.robe.cz/uploads/tx_producttabs/RG_7_1_Robin_300E_Spot.pdf
      Ze lijken wel allemaal te kunnen draaien toch? Ik heb bij geen enkele gobo uit het fixed wheel geprobeerd, want dat werkt niet, dat weet ik.
      -> In de gobolijst is nummer 15020190 de gobo die het wel doet.
      Last edited by Vlien; 07-11-13, 16:03.

Comment

• RenéE
        • Oct 2006
        • 291

Je moet dus bij het proggen van je gobo's eerst alle gobo's een keer doorscrollen en dan pas beginnen met proggen. (oftewel de gobo's met dmx waarde 32-59)

Comment

• Vlien
          • Nov 2013
          • 7

Het is gelukt!
          Het was inderdaad wat jullie al aangaven, alleen kon ik niet doorscrollen, hij stopte na de 7 gobos gewoon dus ik dacht "oh nee, weer niet.."

Maar bij Avolites-menu krijg je onder de gobo2knop 3 scrollmenuutjes naast elkaar.
          Het eerste bevat: Index *nogwat* / Fixed Spin / Shake Spin / etc..
          Het tweede bevat: Gobo 1 / Gobo 2 / Gobo 3 / etc..
          Het derde bevat: Alle functies die iets te maken hebben met de instelling van het eerste menu.

Mijn fout was dat ik dacht dat het tweede menu niets met 1 of 3 te maken had. Dus bij het instellen van mijn gobos (had ik al veel eerder gedaan) had ik bij het eerste menu "Index nogwat" (gewoon niks geselecteerd, dat is gewoon de standaard) aangezet, dacht dat dat niet uitmaakte. Vandaar dat de spin het in de preview wel steeds deed, maar eens ik een van mijn vooringestelde gobos wilde gaan gebruiken, het dus niet meer lukte.

Alle gobos opnieuw geprogrammeerd, nu met het eerste menuutje op "Index Spin" zodat ik uit de goeie gobolijst kon nemen en het werkte! HOERA!

Dankje voor jullie hulp

Comment

Working...