rgb led parre en scanmaster 1

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ligth011
    • Jan 2010
    • 33

rgb led parre en scanmaster 1

Ik wil 10 rgb led parren 56 aansturen met een scanmaster 1
    Alle 10 mogen dezelfde kleuren houden.

Kan dit, zo,ja hoe gaat dat in zijn werk?

Kan nl geen nl handleiding vinden.

Als de 10 led parren er op zitten is er dan nog ruimte over voor iets?

thx
  • Hitvision
    • Jun 2003
    • 388

Als ze allemaal dezelfde kleur mogen hebben dan kun je ze toch allemaal op hetzelfde dmx adres zetten? De scanmaster gebruikt dan slechts 6 kanalen als je led-parren uiteraard ook 6 kanalen nodig hebben. Houd je de overige kanalen dus over.
    Een houtworm met plankenkoorts is nooit grappig!

Comment

• ligth011
      • Jan 2010
      • 33

Originally posted by Hitvision
      Als ze allemaal dezelfde kleur mogen hebben dan kun je ze toch allemaal op hetzelfde dmx adres zetten? De scanmaster gebruikt dan slechts 6 kanalen als je led-parren uiteraard ook 6 kanalen nodig hebben. Houd je de overige kanalen dus over.

maakt het nog uit welke adres en hoe doe ik dat?
      Hoe kom ik erachter dat de led parren 6 kanalen nodig heeft?

Comment

• sjig
        • May 2012
        • 909

Heel simpel; bij elke fixture (= led par) zet je alleen dipswitch 1 omhoog.

Vervolgens zorg je ervoor dat alle led parren zijn verbonden met de scanmaster, dus dmv xlr kabels. Eventueel een dmx-terminator aan het eind om het mooi te maken

Als alles op de stroom zit, en de scanmaster is ingeschakeld selecteer je Fixture 1, nu kun je dmv van de faders op de scanmaster 1 je parren bedienen.

En ja dus, als alle 10 de led parren op kanaal 1 zitten, heb je dus nog ruimte voor 11 andere fixtures.

Misschien kan je vermelden hoe de led par heet? Ik heb ergens op m'n computer een tabelletje staan met alle dmx-waardes voor alle 12 de fixtures, inclusief welke dipjes omhoog moeten. PM maar als je hem wilt hebben

Suc6!

Comment

• ligth011
          • Jan 2010
          • 33

Originally posted by sjig
          Heel simpel; bij elke fixture (= led par) zet je alleen dipswitch 1 omhoog.

Vervolgens zorg je ervoor dat alle led parren zijn verbonden met de scanmaster, dus dmv xlr kabels. Eventueel een dmx-terminator aan het eind om het mooi te maken

Als alles op de stroom zit, en de scanmaster is ingeschakeld selecteer je Fixture 1, nu kun je dmv van de faders op de scanmaster 1 je parren bedienen.

En ja dus, als alle 10 de led parren op kanaal 1 zitten, heb je dus nog ruimte voor 11 andere fixtures.

Misschien kan je vermelden hoe de led par heet? Ik heb ergens op m'n computer een tabelletje staan met alle dmx-waardes voor alle 12 de fixtures, inclusief welke dipjes omhoog moeten. PM maar als je hem wilt hebben

Suc6!
          Graag, hoe bedoel hoe de led par heet ?

Comment

• sjig
            • May 2012
            • 909

Typenummer, merk, model...
            Doorgaans heeft een led par 5-6 kanalen;
            1. R
            2. G
            3. B
            4. Strobe
            5. Speed
            6. Chases

De wat betere hebben er meer, zoals een master dimmer.

Ik ga even zoeken naar het tabelletje!

Edit; Hier is ie te downloaden < http://www.mijnbestand.nl/Bestand-JACI3LLBRUOB.docx >
            Last edited by sjig; 08-12-13, 11:56.

Comment

• ligth011
              • Jan 2010
              • 33

thx,dus ik kan nog 11 andere apparaten er aan hangen.
              Die komen dan op fixtures 2 t/m met allemaal een nummer zoals in de tabel.

Comment

• sjig
                • May 2012
                • 909

Ja, dat klopt.

Comment

Working...