Aansturing Sunstrips/ striplights

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Vissie
    • Dec 2013
    • 2

Aansturing Sunstrips/ striplights

Dag allemaal,

Voor een filmproductie voor school heb ik een vraagje waar jullie mij vast wel bij kunnen helpen. We gaan een scène draaien in een club waar ik het een en ander aan bewegend licht wil hebben. Als ik een paar striplights kan aansturen met een leuk ritme zou dat al erg fijn zijn. Het probleem is alleen dat ik niet helemaal snap hoe dat in z'n werk gaat.
    Ik heb een dimmerpack met lichttafel (Eurolite scene setter 24kanaals), maar dat lijkt me niet voldoende. Is het de bedoeling dat er een computer tussen gehangen word met bepaalde software waarmee ik de aansturing van de losse lampjes bepaal?

Zo'n striplight bestaat uit 10 lampjes, betekent dat dat ik per striplight al 10 kanalen kwijt ben? Want dan heb ik niet zoveel aan die lichttafel. Er moeten naast die discolampjes namelijk ook nog gewone filmlampen op de tafel te bedienen zijn.

Ik hoop dat mijn verhaal een beetje duidelijk is, maar het komt er uiteindelijk gewoon op neer dat ik wil weten hoe ik zoiets maak als dit: http://www.youtube.com/watch?v=Z4nnY4sMySM

Bedankt!
  • Hitvision
    • Jun 2003
    • 388

Als je alle sunstrips exact hetzelfde wilt laten doen dan kun je het af met het aantal kanalen wat 1 sunstrip gebruikt (aantal kanalen afhankelijk van merk en type). Zet je alle sunstrips op dezelfde dmx kanalen en ben je klaar. Wil je de sunstrips allemaal afzonderlijk kunnen bedienen dus zoals in het filmpje niet alleen van boven naar beneden maar ook van links naar rechts dan zul je het aantal fixtures nodig hebben afhankelijk van hoeveel sunstrips je wilt gebruiken. Dit gaat je dan niet meer lukken met je scenesetter.

Voorbeeld: 1 sunstrip gebruikt 10 kanalen. Je wilt alle sunstrips exact hetzelfde laten doen dan zet je alle sunstrips op hetzelfde dmx-startadres (zeg 001) dan kun je het af met je scenesetter.

Succes.
    Een houtworm met plankenkoorts is nooit grappig!

Comment

• djyellow
      • May 2003
      • 83

Of gebruik maken van Magicq Chamsys. Samen met een Entec dongle ben je voor 100 euro zowat klaar en kun je perfect bitmappen en alle effecten bedenken die je maar wilt. Maar ik heb helaas het vermoede dat je kennis hierin niet voldoende zal zijn om dit klaar te krijgen. Maar wie weet, Youtube is je vriendje

Comment

Working...