Lite puter A-410 probleempjuh

Collapse
X
Collapse
+ More Options
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Trail
    • Mar 2002
    • 25

Lite puter A-410 probleempjuh

Hallo beste mensen..

Ik kom uit de discotheek scene als LJ en ben gewend met profi spul te werken..

Nou ben ik zo dom geweest om voor thuis voor de gein een lite puter te kopen aangezien ik die voor drie keer nix kon kopen uit een club die gestop was..

Nu weet ik dat een lite puter altijd anders is dan een tafel als pearl 2000, sirius, masterpiece, merlin, met aparte dimmerpacks ofzo.. maar deze puter doet best vaag..

Dit is het probleem.. Er zitten leds op boven elk van de vier kanaaltjes, en ook een led boven de audio sensitivity potmeter.. De ingebouwde microfoon pikt heel redelijk de beat op, beter dan ik had durven hopen.. maar de leds boven de kanalen gaan pas branden (en dus pas uitsturen) als ik die audio potmeter hoger draai.. wat er voor zorgt dat het programma weer lichtelijk op hol slaat.. (stappen overslaat/niet netjes op elke beat 1 stap doet)

Dus als je de audio potmeter afstelt dattie netjes op de beat staat (volgens z'n led) stuurt het kreng niet uit, en als je hem hoger draait dan stuurtie wel uit maar looptie niet netjes..

Is dit normaal ? Zou ik hem open moeten maken om te kijken of er ergens van die mini print-potmeters zitten om daar aan te gaan draaien ?

Ik vind het hoogst irritant (sja, ik irriteer me aan alles wat niet perfect is helaas @*&#$).. Dit ding is nog behoorlijk nieuw..

Ik zou het graag willen oplossen..

Met vriendelijke groet,
    Trail.

----
    Elvis is dood, Mozart is dood, Einstein is dood en ik voel me ook niet zo lekker.
    ----
    Elvis is dood, Mozart is dood, Einstein is dood en ik voel me ook niet zo lekker.
  • FiëstaLj
    • Oct 2000
    • 2068

Ik heb hemzelf ook.. en heb dat probleem niet...

Dus ik weet niet waar het aan ligt... misschien ff mee terug gaan

Maar wij hebben LEM, bezoek de site
    Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!

Comment

• Trail
      • Mar 2002
      • 25

Terug gaan kan niet, ik heb hem tweedehands.. Ik had me beter uit moeten drukken.. hij ziet er als nieuw uit.. hij is het niet

Maar inmiddels ben ik erachter dat schijn bedriegt.. kanaal 4 blijft altijd branden.. er zat ook een kapotte zekering in.. na vervanging bleeftie gewoon branden.. ben benieuwd wat die mongolen daarop aangesloten hebben.. tis een 10a zekering die verrot is gegaan!

Trail.

----

Comment

• Delirium crew
        • Feb 2002
        • 151

Hey

Druk op de knop standby (als het goed is gaat er een oranje lamje snel knipperen).
        Probeer als nog de snelheid aan te passen.
        Als het dan nog steeds niet lukt heb je nog de knop tab syncals je die precies op de beat indrukt moet ie als nog goed meelopen en verder zou je die snelheid nog een beetje kunnen versnellen met de schuif speed

Comment

• ludwig
          • Feb 2002
          • 292

Dag Trail je hebt een kapotte Triac op je kanaal 4. Als die stukgaat blijft hij meestal geleiden, daarom blijft het opstaan.

Long time since I met Marianne Faithfull

Comment

• cnsjoost
            • Mar 2002
            • 25

citaat:
            Hey

Druk op de knop standby (als het goed is gaat er een oranje lamje snel knipperen).
            Probeer als nog de snelheid aan te passen.
            Als het dan nog steeds niet lukt heb je nog de knop tab syncals je die precies op de beat indrukt moet ie als nog goed meelopen en verder zou je die snelheid nog een beetje kunnen versnellen met de schuif speed

Hebben zelf de A-410 ook gehad, maar de mogelijkheden die ik hierboven lees heb ik nooit gezien.
            Maar het probleempje.....zit er volgens mij gewoon in. Heb zelf nooit wat aan de ingebouwde mic gehad.

Comment

• Trail
              • Mar 2002
              • 25

Hehehe ja bedankt ludwig, ik heb hem opengemaakt en die triac van kanaal 4 vervangen.. nu werktie weer als een zonnetje

Behalve dan dattie niet goed op de beat reageerd en de beat led zelf wel.. er zitten geen potmetertjes in, alleen vaste weerstandjes ;((

Affijn.. toch leuk zo'n ding repareren voor 2 euro

----
              ----

Comment

• ludwig
                • Feb 2002
                • 292

Graag gedaan, nu, de meeste van die spulletjes hebben een controllertje en elektronica die niet snel genoeg zijn om echt juist op de beat te volgen. Als dat het geval is, wat ik van Lite-puter wel vermoed, dan is er niet echt iets aan te doen.

Long time since I met Marianne Faithfull

Comment

• 024nijmegen
                  • Aug 2005
                  • 1

>Ik heb hem opengemaakt en die triac van kanaal 4 vervangen.. nu werktie weer als een zonnetje

Hallo Trail,
                  Ik heb hetzelfde probleem: er blijft 1 kanaal continu branden. Dus ik moet ook die triac vervangen. Alleen: ik heb geen idee wat een triac is... :-(. Ben geen techneut zoals je begrijpt. Kan je me uitleggen hoe dat in zijn werk gaat? En zou een niet-techneut dat zelf kunnen doen?
                  Thanks!
                  Otto.
                  Zeilen: een activiteit waarbij je heel langzaam nergens naartoe gaat en die vreselijk veel geld kost...

Comment

• hugovanmeijeren
                    • Oct 2004
                    • 1436

citaat:Geplaatst door 024nijmegen

>Ik heb hem opengemaakt en die triac van kanaal 4 vervangen.. nu werktie weer als een zonnetje

Hallo Trail,
                    Ik heb hetzelfde probleem: er blijft 1 kanaal continu branden. Dus ik moet ook die triac vervangen. Alleen: ik heb geen idee wat een triac is... :-(. Ben geen techneut zoals je begrijpt. Kan je me uitleggen hoe dat in zijn werk gaat? En zou een niet-techneut dat zelf kunnen doen?
                    Thanks!
                    Otto.
                    Een triac herken je:

Klein rechtopstaand (zwart) vierkantje met 3 pootjes. En hoogstwaarschijnlijk gemonteerd aan een koelblok...

Over het overslaan van lampen tijdens een hoge snelheid op die Lite-Puter: doet mijn Lite-Puter CX-12 ook... Dus dat lijkt mij een typische Lite-Puter kwaal...

Groeten Hugo
                    Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

Comment

Working...