Movingheadsinfo voor theater/dans

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • SpideY
    • Apr 2013
    • 11

Movingheadsinfo voor theater/dans

Eerst en vooral ik ben een zaaltechnieker van een cultureel centrum en dien regelmatig de belichting te doen voor optredens van muziekacademie,fanfare's,kleinere theatergroepen etc...
    Ons centrum beschikt alleen maar over stationaire profielen,pars en pc's.
    Dit is meestal wel voldoende voor de meeste voorstellingen maar ik zou graag een stap verder gaan wanneer ik de belichting moet doen bij muzikale optredens, m.a.w. een aantal movingheads zou een aangename verwelkoming zijn.

Aangezien de werkgever een kleinschalig budget heeft voor de dienst cultuur, dien ik hier zelf voor te zorgen.
    Sowieso is dit voor mij een zware investering waar ik niets van zal terug zien(buiten dan de voldoening) dus mijn budget zou ik liever beperkt houden tot een 500 euro.(het gaat hier tenslotte over mijn eigen geld)

Is het mogelijk om een aantal(2,3) movingheads aan te schaffen voor dit budget en zijn deze van voldoende kwaliteit om dansvoorstelling/muziekoptredens uit te lichten?(samen met de andere pars en pc's natuurlijk)Zo ja welke raden jullie hiervoor aan?
    Dien hier ik dan ook een speciaal lichttafel voor aan te schaffen? we beschikken in de zaal over een ADB cantor 48.
    De 5 trekken in de zaal staan ongeveer 4meter hoger dan het podium.

Ik vrees dat dit niet zal lukken met zo'n klein budget maar wie niet vraagt blijft maagd?
  • DJ Antoon
    • May 2005
    • 1681

Alles wat er nieuw voor 250 euro te koop is, is niet echt bruikbaar voor zoiets. (Ik neem aan toch minimaal 2 headjes)

Als je technisch voldoende onderlegd bent, en niet vies om te sleutelen, dan zou je kunnen proberen om er 2de hands te kopen.

Misschien als je geluk hebt een paar 2de hands mac250 of iets gelijkaardigs. Maar vergeet niet dat van zoiets een nieuwe lamp al meer dan 80 euro kost...

Comment

• FrankD
      • Feb 2008
      • 34

Heb nog een aantal Showtec Explorer Basic 250 staan.
      3 stuks 100%, 1 met een vermissend gobotje en 2 met wat storing.
      Indien je interesse hebt, laat je maar wat weten.
      kleine washes, grote washes

Comment

• vester86
        • Jul 2010
        • 164

Originally posted by SpideY
        mijn budget zou ik liever beperkt houden tot een 500 euro.(het gaat hier tenslotte over mijn eigen geld)

Is het mogelijk om een aantal(2,3) movingheads aan te schaffen voor dit budget en zijn deze van voldoende kwaliteit om dansvoorstelling/muziekoptredens uit te lichten?
        neen, voor dat geld zou ik liever investeren in kleurenwisselaars (scrollers)

Comment

• Big Bang
          • Apr 2008
          • 652

Originally posted by vester86
          neen, voor dat geld zou ik liever investeren in kleurenwisselaars (scrollers)
          Scrollers zijn een bron van storingen en vergen veel onderhoud in mijn ervaring. Wellicht is het beter om wat leuke LED spots aan t schaffen, bijvoorbeeld de CLF minipar.
          It's time to play the music, It's time to light the lights ...

Comment

• MennoSWP
            • Apr 2011
            • 103

Showtec Phantom 25 Wash? Al te koop voor 380,- p.s. De spot versie verschilt geloof ik niet veel in prijs.

Comment

• SpideY
              • Apr 2013
              • 11

dan heb je er natuurlijk nog maar 1, ben ik niet erg veel mee.
              2 a 3 spots is toch een minimum en dan loopt de prijs ook al snel naar de 1000euro toe.
              spijtig genoeg zal ik er met dit budget niet aan toekomen lijkt me, 1000euro investeren in mijn werk waar ik uiteindelijk zelfs niets van zal terug verdienen is me iets teveel.
              ik wil dit vooral doen om te genieten van men werk(en verder te evolueren erin) maar ben nog geen miljonair om het zomaar uit de deuren te gooien.

Comment

• vester86
                • Jul 2010
                • 164

Originally posted by Big Bang
                Scrollers zijn een bron van storingen en vergen veel onderhoud in mijn ervaring. Wellicht is het beter om wat leuke LED spots aan t schaffen, bijvoorbeeld de CLF minipar.
                Dat is niet mijn ervaring, en "we" hebben er een stuk of 40 in gebruik in verschillende formaten... Er gaat er wel eens een kapot, dat klopt, maar zo gaan er ook wel eens lampjes kapot of is er een kabelbreuk.

Comment

Working...