LED barren RGBWA

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Podium Verhuur
    • Mar 2012
    • 480

LED barren RGBWA

Hallo,

Ik ben opzoek naar LEDbarren die RGBWA kunnen maken.

Nu kom ik vooral barren tegen die RGB of RGBW aankunnen.

Als ik naar het lichtspectrum kijk kan ik niet helemaal vinden waar de kleur amber ligt.
    Ik verwacht dat het ergens tussen geel en rood ligt. Maar twijfel een beetje of die kleur nog binnen het bereik ligt.

Zou ik die kleur kunnen maken met een RGBW bar? De kleurmenging zal voor de lens plaatsvinden (dus voordat het zichtbaar voor de mensen wordt.
    Last edited by Podium Verhuur; 16-04-14, 21:38.
  • NesCio01
    • May 2010
    • 1987

Originally posted by Podium Verhuur
    Hallo,

Ik ben opzoek naar LEDbarren die RGBWA kunnen maken.

Nu kom ik vooral barren tegen die RGB of RGBW aankunnen.

Als ik naar het lichtspectrum kijk kan ik niet helemaal vinden waar de kleur amber ligt.
    Ik verwacht dat het ergens tussen geel en rood ligt. Maar twijfel een beetje of die kleur nog binnen het bereik ligt.

Zou ik die kleur kunnen maken met een RGBW bar? De kleurmenging zal voor de lens plaatsvinden (dus voordat het zichtbaar voor de mensen wordt.
    'RGBWA Led Bar' geeft in de zoekbalk van google 24.200 hits.

Wellicht zit er iets voor je bij?

grtz

Nes
    Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• Podium Verhuur
      • Mar 2012
      • 480

Ik zat vooral te kijken in de bekendere webshops. Maar alleen rolight heeft iets, maar vond die nogal prijzig.

Maar de vraagstelling was ook niet waar ze te koop zijn, maar of je met rgb ook het bereik hebt om amber te kunnen maken.

Comment

• sjig
        • May 2012
        • 909

Uit m'n hoofd kreeg ik er zo altijd wel 'iets' uit;
        R 222
        G 98
        B 9

De waardes zitten er niet ver vanaf en blauw zat absoluut onder de 10. Groen zeker weten onder 100, en rood was 222

Comment

• Peter Vanhove
          • Jun 2002
          • 347

Misschien deze RGBAWW, bestaan in 30cm, 60cm, 90cm en 120cm.
          Geen goedkope jongens, not your average china stuff, maar er komt wel een bak licht uit.
          Leaders in the expert design and manufacture of LED pixel lights and controls, ENTTEC are an Australian company operating on a global scale.
          Import BeNeLux : TW AUDiO - ENTTEC - TECNARE
          Import BeLux : HEIL SOUND - LOGIC SYSTEMS

Comment

• Podium Verhuur
            • Mar 2012
            • 480

DAnk jullie wel.

IS die dubbele ww om aan te geven dat er meer witte led's in zitten?

Comment

• Fridge
              • Mar 2002
              • 153

zoals in de specs vermeld staat, inderdaad dubbel cool white

Comment

• Paul10
                • May 2012
                • 122

Wat is het doel voor de ledstrips?
                persoonlijk vraag ik mij een beetje af waar de Amber goed voor is, met een goed RGBW armatuur kan je prima Amber maken.

Comment

• Podium Verhuur
                  • Mar 2012
                  • 480

Originally posted by Paul10
                  Wat is het doel voor de ledstrips?
                  persoonlijk vraag ik mij een beetje af waar de Amber goed voor is, met een goed RGBW armatuur kan je prima Amber maken.
                  Dat is niet helemaal waar, niet alle strips hebben het bereik om goed amber te kunnen weergeven.

Comment

• Podium Verhuur
                    • Mar 2012
                    • 480

Originally posted by Peter Vanhove
                    Misschien deze RGBAWW, bestaan in 30cm, 60cm, 90cm en 120cm.
                    Geen goedkope jongens, not your average china stuff, maar er komt wel een bak licht uit.
                    http://www.enttec.com/aleph/?main_me...ducts&pn=a2-et
                    Nog bedankt voor voor de tip,maar dit is niet wat we zoeken, de kleuren worden pas na de lens gemixed, waardoor je in het begin duidelijk de verschillende kleuren ziet. Dit is niet wat we willen.

Comment

• Paul10
                      • May 2012
                      • 122

Dat is niet helemaal waar, niet alle strips hebben het bereik om goed amber te kunnen weergeven.
                      Dat is waar, met toevoeging van Amber, kan je een "diepere" kleur bereiken waar de combinatie van rood en groen niet komt afhankelijk van de golflengte van de rood en groen. Echter heb ik dit persoonlijk nooit als probleem ervaren, maar als je het voor jou doel nodig hebt...

Heb zelf armaturen met:

red - 625 nm
                      green - 530 nm
                      blue - 460 nm
                      white - > 5700K

mischien vind je dit intressant file:///C:/Users/User/Local%20Settings/Downloads/LED_color_mixing%20(1).pdf

Comment

• Podium Verhuur
                        • Mar 2012
                        • 480

Het adres van het linkje dat je doorstuurt is van je eigen pc.

Mijn klant wil graag amber, dus dan wil ik dat ook kunnen leveren. Ik heb de afgelopen dagen verschillende dingen voorbij zien komen, maar de meeste konden het toch net niet heel mooi maken.

Comment

• Paul10
                          • May 2012
                          • 122

Het adres van het linkje dat je doorstuurt is van je eigen pc.
                          Mijn klant wil graag amber, dus dan wil ik dat ook kunnen leveren.
                          Tja als de klant er op staat, zal hij er wel een goede rede voor hebben.

bij deze de echte link:

de kleuren worden pas na de lens gemixed, waardoor je in het begin duidelijk de verschillende kleuren ziet. Dit is niet wat we willen.
                          Dit word denk ik best lastig aangezien in RGBWA (naar mijn weten) de bekende led fabrikanten Cree, Osram, sharp en Lumi. geen 5 in 1 bron maken.

Persoonlijk vind ik factoren als refrash-rate, dim-curve en dim-gedrag belangrijker dan een perfecte amber. voor een goed be-(ver)lichting.
                          Last edited by Paul10; 21-04-14, 10:55.

Comment

Working...