TL buizen in combinatie Livestream

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Palanquetta
    • Oct 2014
    • 1

    TL buizen in combinatie Livestream

    Hallo,

    Ik ben nieuw hier en zit met het volgende probleem.

    Met een paar vrienden hebben wij een evenement gepland op zaterdag 8 november. We willen poolbiljart wedstrijden vertonen via een livestream op Ustream.
    Ik heb via een sponsor speciale tl-bakken geregeld voor boven de pooltafels.
    We gebruiken voor de stream HD webcams, want voor de JVC HD camcorders die we hebben gekocht moeten we ook nog video capture cards aanschaffen om ermee te kunnen werken, dus dat voor het volgende evenement worden gezien de tijdsdruk.

    We gaan nu webcams van Logitech gebruiken de C920 HD.
    Maar bij de eerste test zien we golven/flikkering in beeld.
    Ik heb wat zitten zoeken en onder andere op dit forum terecht gekomen.
    Het licht aan de TL buizen ben ik al achter, maar wil nu weten welke ik moet installeren om het te verhelpen.

    Wie helpt mij op weg?

    Thanks,
    Jimmy
  • jadjong
    • Oct 2003
    • 654

    #2
    Een TL knipper 50x per seconde. Hoeveel beeldjes maakt jouw camera per seconde?

    Comment

    • Carl
      • Nov 2000
      • 907

      #3
      Vraag of de sponsor "hoog-frequent TL's" wil leveren, dan zul je waarschijnlijk geen last hebben. (en een beetje meer licht ook....)
      Anders zul je met gloeilicht moeten gaan werken.

      Comment

      • BJD
        • Oct 2007
        • 771

        #4
        Installeer de officiƫle Logitech drivers en ga even naar het control panel van de webcam, daar kun je instellen of je camera 50Hz TL of 60Hz TL moet compenseren. Staat standaard op 60Hz. Kijk ook even of je de ingebouwde h264 codec van de camera kan gebruiken in ustream (ipv mjpeg capture). Scheelt een enorme bak processorbelasting, mits je het goed instelt.

        Comment

        Working...